Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Babyrage`s Strategi Guide

OMX30 ser muligens bunn i disse dager.

1 Like

@babyrage
Har du ein regel for hvor mye du max kan kjøpe i ein aksje basert på volume som er i den?
Hvordan selger du deg ut av ein aksjen som har snudd seg mot deg og du sitter med mye større posisjon enn der er kjøper til? (antar du her har ein regel for kjøp som sikker deg mot slike situasjoner)

Finner meg sjølv av og til i aksjer eg ikkje ønsker å holde lengre. Men når eg skal selge er der ikkje kjøper. Dumper prisen på dei få kjøperene som er der men dei er ikkje mange nok. Bruker dermed flere dager på å selge meg ut og da ved å dumpe aksjen ut. (fryktelig dårlige strategi som eg må forandre på) Har prøvd å legge ut heile eller halve aksjeposten på salg synlig men det virker til å fungere enda dårligere.

Forskjellige aksjer og indeks har forskjellige magic lines. Spesifikt SP500 har feks 34, OSEBX ~40 eller noe sånt. Alternativ metode å definere kjøp og salg signaler på. Jag liker å bruke det i mine monthly og weekly grafer, ser meget sjeldent på daily normalt sett.

Ta ett mine top picks kommende åren som eksempel. Ingen hemlighet jag elsker Talkpool som selskap. Men ser vi magic line, i dette tillfelle weekly MA 20, så har vi hatt korreksjon hver gang vi er extended. Du ser samma mønster hver gang når man har en definert magic line. Se indeks grafene jag postet ovan, og denne feks. Skulle Talk i fremtiden ta ut WMA 20 på oppsiden i fremtiden så er det ett bullish bet, på samma måte som det er ett bearish bet om vi er for overextended på oppsiden.

4 Likes

Hvordan definerer du lettest disse? Sitte å prøve deg frem i chart til du finner et som passer bra?

Masse bra info her nå, baby for prez!

1 Like

19

11 Likes

Definisjonen av min strategi kommende årene fremover:

Smalt med fokus

Konsentrert portefølje på maks 4 innehav, jo bedre fundamenta og teknisk; desto høyere allokering.

Ellers skal de samme prinsippene følges:

Inntil 25% av 52w high, over nøkkel MA, positiv volum balanse. Lavt antall utliggende aksjer (maks 15 millioner), høy insider holdings, insider kjøp, ny produkt/marked/positiv studie data. Eksponentiell tilvekst, EPS og vinst.

Trenger ikke være vanskeligere.

The momentum principle

7 Likes

Kommer du til å ta hensyn til makro eller skal du ligge 100% i aksjer hele tiden?

Bryr meg aldrig om makro. Så lenge en aksje oppnår ovennevnte kriterier kan jag tenke meg kjøpe. Men i en bear market oppfyller ingen aksjer mine TA kriterier og da eier jeg ingenting. Kan av og til ligge kort gjennom derivater.

Å ligge short er ikke noe jeg pleier gjøre, visst du behandler ull periodene riktig så trenger du aldrig ligge short.

Husk att markedet er ikke indeks, markedet er en marked av aksjer. Indeks avgjør ikke retning, aksjer gjør. Så lenge din aksje arbeider i positivt territorium med positivt momentum finnes det oppside. Noen av de beste og største rallies kommer i bear markets.

5 Likes

10 Likes

Har du ein regel for hvor mye du max kan handle i ein aksje basert på handels volumet som er i den?

Nei, sundt fornuft.

1 Like

var noe sånt jeg tenkte meg da jeg så 34 SMA på sp500 grafen din, kjekt med bekreftelse.

fra hvilken bok tok du “magic line” teksten fra?

Jesse Stine insider buy superstocks

1 Like

Finnes denne boken som kindle utgave? Finner den bare som fysisk bok på Amazon

4 Likes

En hel helg fri, så dette får bli målet.

2 Likes

@babyrage ville du kjøpt Integrum på 8 og satse på at den får en SOS opp, eller vente med kjøp til SOS rundt 13?:thinking:
Nano ser rimelig fin ut teknisk. Forvente en liten tilbaketrekning til 64 før videre opp tenker jeg

Du får finne ut av det selv =)

@babyrage Hva tenker du om Tilray chartet? Er vi i en konsolideringsfase eller bare begynnelsen på sprekk av boblen. Til tross for at aksjen nå har falt ca. 70% fra toppen er jo verdsettelsen helt hinsides høy.