Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Babyrage`s Strategi Guide

Hehe. Jeg er på ingen måte en TA-ekspert, men jeg har virkelig fattet interesse for Wyckoffteorien og hvordan man bedre kan forstå markedsbevegelsene ut i fra en teknisk look på supply og demand. Nordic Nanovector virker å bevege seg helt i takt med å være på veg inn i fase E, om den ikke er der allerede.

Hva tenker du om potensialet på kort sikt når TR er brutt og result > effort ser ut som det gjør nå?

Og - hvordan ville du lagt opp en trade på oppgangen det kan late til at bygger seg opp nå? Trailing stop med intermittent profittaking eller setter du target?

Jeg synes aksjen svarer bra på de 9 kjøpstestene.

Edit: Thanks to you kommer jeg aldri til å kjøpe en aksje i nedtrend igjen. :crossed_fingers:

3 Likes

Det å aldri kjøpe aksjer i nedtrend er ikke alltid “rett”. Jag har lest bøker av, og studert mennesker som har skapet seg enorme formuer gjennom å kjøpe 52w highs og 52w lows. Det finns ingen rett eller feil.

Majoriteten av mine gevinster i 2018 har kommet av å identifera en spring på nedsiden i en bunn formasjon rundt 52w lows. Man må anpasse seg etter klimatet.

Tradisjonellt sett vill du handle med trenden, men det finnes alltid muligheter. Det trenger ikke være en be all på noen sider.

Med det sagt - finn deg en måte og strategi som passer deg og som virker for deg, vare seg det er å handle i opptrend, nedtrend, 52w highs, lows, langsiktig investering, utbytte investering, daytrading, swingtrading etc etc. Finnes ingen rett eller feil.

Min egne strategi er basert på Minervini og Wyckoff, de går hånd i hånd. Minervinis strategi hjelper meg å kjøpe aksjer rundt 52w highs og ride sterke aksjer i opptrend. Wyckoff tillatter meg å identifere bunn nivåer og ackumulere stor andel aksjer og ride bølgen opp. Det har bare blitt sånn, har inget godt nok svar på hvorfor.

Men uansett hvordan man gjør det; aksjer ett er krig mellom supply & demand - aksjekursen beveger seg i den retning som er sterkest. Er supply > demand = kursen går ned, demand > supply = kursen går opp.

Angående ditt spørsmål;

Samme regler du har for å identifere kjøp og utbrudd, kan du identifere for salgs nivåer. Det blir ett spørsmål om;

Identifere en CHoCH på oppsiden; identifere hvor supply kommer in og selger aksjen, alternativt kan du bruke MA nivåer om man ønsker det. Finnes ulike måter å gjøre det på.

Hvordan du gjør det er irrelevant så lenge du oppnår det mest essensielle;

Dine gevinster over tid skal være større enn dine tap.

Det er ditt eneste mål på børsen. Over tid skal du tjene penger. Om du ikke klarer det så gjør du noe feil. Allt annet er irrelevant. Dine gevinster > dine tap, multiplisere det over tid så tjener du penger. Det er ingen raket forsking.

34

8 Likes

Det blir nok litt upresist å si at jeg aldri skal kjøpe en aksje i nedtrend, ja. Det jeg tenkte på er at jeg skal gjøre mitt ytterste for å identifisere hvilken fase i accumulation en aksje befinner seg i, hvor målet er å optimalisere entry points så jeg unngår å sitte gjennom en hel accumulation range bare fordi jeg har troen på det fundamentale. Tid påvirker gevinsten i for stor grad til å holde på sånn.

Hvordan strategien blir etterhvert som jeg blir forhåpentligvis blir mer kyndig på det kan jeg ikke si noe om nå.

Jeg har bestilt Minervini sin “Trade Like a Stock Market Wizard: How to Achieve Superperformance in Stocks in Any Market” på ark.no som en start. Synes tittelen er litt click bait, men skal gi den en sjanse :grin:

1 Like

Ditt liv blir mye enklere når du undviker dead money.

Untitled

Mitt lille yolo konto aka pensjons kontot - sub 100k (derav så høy %) som jag planlegger gå all-in en aksje åt gangen de kommende åren. Handler kun springs på nedsiden og rider bølgen opp.

8 Likes

IMG_20181121_111527

jeg er en 50.0 kind of guy

3 Likes

Konsoliderer selv rundt 76.4 årligen. Får dock noen breakouts rundt 50 når porteføljen leverer.

4 Likes

Godt eksempel på at volialitet er viktig👌

2 Likes

Er konservativ selv. Får jeg en god inngang har jeg alltid stoploss rundt 82-83, vil ikke risikere brudd ned mot 50, for mye arbeid.

Prøver du å si at de viktigste støttenivåene er rundt 50 og 76,4? :smiley:

Prøver å si att du skal bruke protection fordi det kan bli volatilt.

Er det mulig å få fram “relative price strength line” i børsdata eller i Investing.com?

The human psyche in a nutshell:

“Self-discipline is often disguised as short-term pain, which often leads to long-term gains. The mistake many of us make is the need and want for short-term gains (immediate gratification), which often leads to long-term pain.”

3 Likes

The biggest impediment to long-term wealth creation is your desire to get rich as quickly as possible.

You are going to run into people that got rich quickly by taking a lot of risk. Most of them know they got lucky, and unfortunately many of them lose it all. Why is that? Because their luck took them to a place that their character and process couldn’t keep them.

Unfortunately most microcap investors are attracted to high risk situations and the wrong leaders. Many investors like to be sold. They like big bold short-term catalysts and promises. Most microcap investors would rather have a 5% shot at a 500% return in the next in 6 months rather than a 85% chance at a 100% return in the next 36 months.

I get caught up in it as well. For me, it’s when I’m down in an investment or have lost money in an investment. It’s human nature when you lose money quickly you want to make it back twice as quick. Don’t make a bad decision compound.

Slow down.

Here is a question that helps refocus me on what is important:

Where can I conservatively double my money in 3-years?

This might sound boring to most microcap investors. It isn’t.

If you double your money in 3-years it is a 26% compounded annual return. If you can do that over the long-term you are one of the best investors on the planet.

A big misperception is when people think “multi-bagger” means ascending quickly in a short period of time. Just like a fine wine, they often take their time to mature and develop.

In a previous article I wrote, We investors are such fickle creatures. Immediately after we are done buying a position, our enthusiasm starts to fade. We would have cursed the stock if it would have moved higher as we bought our position, but now that we are done buying, we curse it for not immediately moving higher.

When you feel yourself getting impatient, slow down, recalibrate and ask yourself:

Am I still in positioned in investments that can conservatively double in 3-years?

Instead of focusing on where you can make 500% in the next 6 months, invert that and find situations where you can’t lose over the next few years. The latter is often times where you will find the next great winner.

17 Likes

“Take your losses quickly and your profits slowly because your objective is not just to be right but to make big money when you are right”

William O’Neil

6 Likes

Ingen hemlighet at jeg har stor tro på 5G og IoT som revolusjonerer hele telekom sektorn om dagene. Her følger litt interessante selskaper jeg eier, følger og bevaker som arbeider innenfor sektorn.

Global X Internet of things ETF tok en smell i Oktober. Konsoliderer nå rundt fib 61.8.

Inseego med mulig High tight flag, dersom b/o target $7

Ceragon med en SOS fulgt av tight konsolidering

Talkpool. Volumen taler ikke for nye lows. Dersom ett rally kommer så er første target 33 kr. Mulig ST i Fas B.

Sivers Holding med mulig spring. Target flagg tak.

5 Likes

Karta OMXS30

Bear market rally i 2019, fulgt av en ny bear period til 2020-2021 i Phase B + Phase C spring, og siden 4-6 år bull mot 2200 i Phase D+E.

1 Like

4 Likes

Gull er ett top pick innfor 2019-2020. En change of character I 16/17 fulgt en higher lows.

2 Likes

Trading is a job.
It’s not passive income
BUT, it’s a job where:
You have no employees
No boss
No customers
Location independent
You get uncapped & exponentially growing salary
Worth it?
Only if you’re willing to endure the long & painful learning curve

9 Likes