Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Babyrage`s Strategi Guide

5 Likes

IMG_20190127_230724

6 Likes

Hvilken bok et dette?

Mange takk

Noen kaller det rational investing. @babyrage fører du logg på alt du handler? Vil du i så fall dele oppsettet ditt…?

Hvilket oppsett tenker du på?

1 Like

Jeg tenker på loggføring av handler. Også om du fører opp feks årsaker til handelen, eller bruker en form for tradingjournal :slight_smile:

Jeg bruker stocktrader.com. Legger inn hvert kjøp og salg og følger statistiken. Men da det er i $ så legger jeg inn feks kjøp 1 aksje. Så bruker ikke onkelig kapital summ eller antall aksjer, det er ikke spesifikt revelevant, det er statistiken jag er ute etter.

Her har du feks noen trades fra i fjor sommer.

54 21

Jeg er ikke så aktiv per dags dato da jeg har annet å drive med, så er ganske stort investert i mine favoritt micro-cap i år da jag tror børsen kommer gi relativt ok avk i år, spesiellt i de aksjer jeg følgt i 2-3 år og har en intressant teknisk setup.

4 Likes

Ett av mine favoritt kapitel i Jesse Stines bok

Warren Buffet er ikke helt ute og kjører når han sier "The stock market is a device for transferring money from the impatient to the patient" Har du gjort god nok due diligence, og eier aksjer som står innfor turn-around, og handler aksjer når det ser som verst ut, folk blir lei, selger till en billig peng og du står redo at ackumulere aksjer. Ja da har du mulighet at gjøre en skikkelig god affær.

3 Likes

Hva tenker du om MIRIS @babyrage ? Rent teknsik mtp minervinis trend template.

(edit, lastet opp bilde istedet for link)

1 Like

Ingen fin trend, men potentisal har den. Kanskje muligt avklart test av tidligere motstand? Isf kan man muligens sikte inn mot trendtak 200-300% opp, men jeg kjenner ikke til aksjen så ønsker ikke uttale meg om hvor høyt/lavt vi skal.

1 Like

Ok, er newbie, så jobber med å screene potensielle aksjer.
I tilfelle MIRIS så oppfyller den Minervinis template? (foruten punktet vedre IBD relative strength som jeg har litt problemer med å finne, og at SMA200 trenden er litt kort opp (1mnd))
Min simple tilnærming var at denne akjsen befinner seg i stage1, og potensielt er i starten på fase 2? (kjenner ikke aksjen i detalj, men ser at de har nylig fått FDAgodkjennelse) Hvordan økonomien er har jeg ikke undersøkt (babysteps, en ting av gangen:) )
Tar gjerne imot tips til hvordan evt monitorere denne videre for å vurdere evt kjøp.

hei igjen. Fortsetter å prøve å lære, screene aksjer og finne potensielt gull.
Hva med SAVE? Oppfyller kriteriene såvidt jeg kan se, er vel et cup and handle mønster? (litt usikker angående volum). Hadde det ikke vært for earnings report 5 februar, så hadde jeg kanskje forventet at den skulle fortsette mer som et VCP mønster, med en kontraksjon til?
Spørsmålet er jo, for oss som prøver å lære, og sikkert for de som kan, venter man til resultatet er publisert imorgen, så se an pris og volum om man skal kjøpe? Eller har den brutt allerede idag? (illustrert med min amatørmessige strek.)

32

3 Likes

Det er morro å se att så mange har begynt å tilempe teknisk analys (på rett måte), og bruke momentum til å skape seg nytt kapital. Ikke leve i denne boble hvor +100% årligen ikke er muligt… Alt er mulig.

Good stuff tekinvestor.

9 Likes

Crunchfish rapporterer et helårsresultat på -22 MSEK etter 3.5 MSEK oms. Idag nyemisjon om 21.5 msek. MCAP 250 MSEK.

Aksjen opp 220% i år.

Ytterligere et bevis på att fundamental vurdering er verdiløst. #MomentumMakers

#TAcrew

2 Likes

Men all denne veksten kom jo som følge av et PM. Rent teknisk var det vel særdeles lite som kunne gi deg tegn om at noe var på gang.
Ikke at jeg ikke har troa på TA, men synes eksemplet ikke var det beste :slight_smile:

giphy

1 Like

Trenger ikke poste dumme memer, kan heller vise meg hvordan du ville aggert i aksjen. Hvor ville du kjøpt/solgt i retrospekt. Vanligvis ser man etter et setup, men jeg klarer ikke se det i crunch.

5 Likes

Nå skal vi ikke være sånn. Kong Harald har jo bursdag idag. Kanelbolle og fløte-is coming up.

2 Likes