Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Babyrage`s Strategi Guide

Har du begynt å lage deg utbyttekonto, eller har du planer om det i framtiden? :slight_smile:

Har planer om det, men har ikke noe per dags dato. Går in i 100% arbeid senere i år, og planlegger at 20% av lønn ska inn i utbytte aksjer. Blir en form for pensjonssparing vid sidan av vanlig handel i microcap.

2 Likes

Jeg har litt samme planene, snakker nok neppe for kun meg selv når jeg sier det hadde vært interessant og fått dine innblikk i hvordan du ser på den delen av aksjeverden. Er jo store forskjeller på tankegangen mellom en swing-trader/wyckoff, og en utbyttemaskin :slight_smile:

1 Like

Tjeeeeeeeeeeeeeeeeeeen? Nå skal jeg joine blankarmaffian. Først ut Funcom. HEHE

5 Likes

Her har du svaret på ditt spørsmål. Gjør ikke feilet å blande en teknisk breakout med momentum. To separate ting.

Crunchfish 460% avk på 30 dager.

1 Like

Satt akkurat og så på aksjen. Jeg lurer bare på hvordan man finner inngang når slike ting skjer? Ofte kan aksjer få samme starten, men sjelden får de samme moment som denne har fått. Er jo helt banans.

De er vanskelige å finne, men å se på volum er beste indikator, og identifisere basen. Parabolic rørelser skjer ofte i 3-5 bølger med korta baser.

Noen eksempel du kan gå igjennom som skjedd siste 4-5 åren er blandt annet:

Fingerprint, enorama pharma, nano, targovax, spectracure. Disse gav alt fra 500 - 5000% avk. Se igjennom og studere det.

Fibonacci hjelper også.

2 Likes

Så vi er på bølge 2 i crunch nå? På tide å hive seg på? :grimacing:

Hei, folkens!

Først og fremst må jeg bare si at jeg ble utrolig fascinert av denne tråden. Kudos til deg @babyrage for en utrolig informativ guide gjennom både Minervinis og Wyckoffs strategier. Jeg har nå kommet halvveis i boka til Minervini og ble fascinert og inspirert av hans tankemåte.

Jajaja, så kommer poenget; jeg så at flere snakka om forskjellige screenere litt opp i tråden og ville bare si at jeg har skrevet et python-script som scraper netfonds historikk på alle tickers på oslo børs, filtrerer alle aksjene og plasserer de i 4 forskjellige watchlister basert på Minervinis Trend Template. De listene blir skrevet ut i 4 csv-filer slik at man alltid har de lett tilgjengelig og man kan importere disse rett inn i analyse-software.

Liste A inneholder aksjer som møter alle kriteriene, B inneholder alt bortsett fra prosentvis unna year high eller low osv osv. Slik at man kan ta en titt på aksjer som AKKURAT ikke klarte å oppfylle alle krav. Denne lagrer også all historikk i egne filer per ticker, slik at man enkelt kan leke seg med pandas, numpy og matplotlib om man ønsker.

Hele scriptet kjører og gjør jobben på ca. 1 min på min Macbook Pro fra 2013.

Igjen, awesome guide og awesome forum!
PS: Jeg er veldig fersk i aksjeverden og på dette forumet, så ikke heng meg om dette ble alt for off-topic! Vil bare dele, forhåpentligvis, god info til de som måtte ønske det :slight_smile:

//Thomas

Edit: Dette har blitt en inside-screener, så alle lister ligger der. Er du ikke insider? Det bør du bli :smiley:

23 Likes

Sweet!

But never forget …

D0hAh7yX0AYiKZa

7 Likes

Med vennlig hilsen,

Børsen

6 Likes

Dyrt å selge på RSI over 70 her :sweat_smile:

Hehe, har selskapet patentert «cure for cancer»?

Hørte de fant ett kur mot dette:
OBS: private bilder, for your eyes only.

1_sJRBh4KyiIiuXh55W6XoUQ

1 Like

Utbyttesesongen er igang, på tide med en update.

Utbytte Mars -19 - 0:- (tidl. år 0:- )

:sweden: Stora Enso 0:-
:sweden: Axfood 0:-
:sweden: Castellum 0:-
:norway: Mowi 0:-
:norway: DNB 0:-
:norway: Telenor 0:-
:us: Southern 0:-
:us: Wasteman 0:-
:us: EPR Prop 0:-
:us: Realty Inc 0:-

Føler meg komfortabel med denne portefølgen, mot 2020!

2 Likes

Kult at du har laget en utbytte portofølje! Hvordan fordeler du dem? Gleder meg til å følge med :slight_smile:

ZzzZzz

Det var en spøk. Jeg ska tenke på utbytte portfølj når jeg tipper 50, dvs aldri fordi jeg er ung å pen.

1 Like

IMG_20190411_110420

4 Likes