Follow up; innleder året med samme kjerninnehav som 2019. Ingen større endringer, men er blitt en god del swings. Noen favoritter har blandet annet vært Waturu og Sinch. Flertallet andre gikk som nevnt sterkt i begynnelsen av året.
Rask kommentar på nåværende long bets:
I Hamlet pharma har åpenbart markedet ikke skjønt siste pm. GBM er en massiv vertikal som kommer snu hele selskapet. Fra tidligere har man positive xenogrsft studier i møss, og tror derfor at kommende toks vil falle ut positivt. Deretter følger en Fas I/II i en liten populasjon på 5-10 mennesker med oppstart 2020. Doseskaleringsstudien i blærekreft vertikalen kommer like før sommer, og også der faller det ut positivt. Andre potensielle triggers er blandet annet fast track i US. Tror 2020 blir bedre enn 2019.
Talkpool et annet long bet som har vært treg siste 2 årene. Har diskutert det mye tidligere og kommer ikke kommentere det noe særlig. Men positivt at se CFO kommentere at tilveksten kommer 2020, og man beholder ekonomiske målen på 40 MSEK EBIT i 2021. På dagens mcap 100 MSEK er med andre ord oppsiden potensielt meget stor.
Har et par interessante case på gang, mye medtech og en del US aksjer. Kommer presentere de når tiden er riktig.
Fra tidligere år har det bland annet vært Surgical Science, Integrum og realfiction. Samtlige aksjer hadde en flott periode med +200% avkastning, men kun Surgical science har holdt seg oppe. Integrum og Realfiction har gitt bort all avkastning, men tror ikke reisen er over ennå for de selskapene heller.
På den private siden har jeg som nevnt hatt fokus på karrieren. Siste året har jeg vært på mange bemanningsoppdrag rundt om i Norge. Men fra og med 2020 starter jeg opp en ny fast stilling på i Vestfold. Så om det er noen vestfoldinger på Tekinvestor så kanskje det går ann å ordne aksjepub eller dylikt? Vet att Oslo-folk er aktive.