Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Babyrage`s Strategi Guide

6 Likes

Hvordan går det med long og utbytte portoføljen @babyrage? Og hvordan er strategien for den i forhold til swingingen du har drevet med før?

1 Like

Inget spesielt. Aktiv sparing i “XACT Högutdelande”. Holder godt å vel enn så lenge. Avventer den neste store korreksjonen før jeg potensielt allokerer mere kapital. Foreløpig full fokus småbolag med store posisjoner.

2 Likes

Finnes mye godteri i disse pdfer. Bare godte seg.

https://marketsmith.investors.com/Learn/StockGuide/

6 Likes

4 Likes

3 Likes

Del gjerne tanker om spx i tidasom kjem @babyrage :hugs:

I mine spekulasjoner fra 2019 innfor året så var den korte summeringen:

Volatilt. Smallcap opp. Fastigheter ned.

Har ingen større kommentar til idag mer enn at sentiment er på 4% som er noe av de laveste vi sett historiskt, og med put/call ratio på 230% igår så har de fleste allerede hedgat. Tror vi ser en bunnformasjon nå over 2-4 uker og videre bull i 2020 - med volatilitet.

Har brukt mine siste likvider og er 100% investert idag.

4 Likes

Men vil også poengtere att det kan tenkes finnes +/- et par % begge veier, blir nok en volatil bunnformasjon. Minste positive nyhet om Corona kan dra opp børsen ett par hundre pkt. Angående Corona har jag ingen uro. For meg som lege er det hverdagsmat.

Men fra ett profesjonelt perspektiv vil jeg si:

Husk hygiene, ta hensyn. Vask hendene godt. Hoste/nys i armen. Ta med Antibac. Till tross for at du kanskje ikke er +65 og multimorbid, og muligens symptomfri / med lette symptomer, så er du en risikofaktor for mannen på gate.

5 Likes

Så du er ikke redd for at flere land ender opp med å stenge ned som Italia? Og at reiselivsbedrifter og redtauranter vil gå konk?

Vi har enda ikke sett hvordan økonomien blir påvirket, og bunnen er i ferd mef å settes?

Misforstå meg rett, jeg er investert long. Bare litt bekymret🤓

1 Like

Jeg er ikke redd for at Corona vil drepe verdensøkonomien nei. Men det vil slå ut kommende kvartal ja. Finnes en mulig risk at Corona er det som setter igang en resesjon, med stor sannsynlighet. Men fra ett investor perspektiv, i selskaper jeg eier på lang sikt, så gjører jeg ingen endringer når jeg mener det er kvalitativa selskap som utvikles i positiv retning.

Vedrørende min swing strategi, den nevnt i tråden her, så gjelder det samme som alltid. La stop-loss diktere mine posisjoner. Og de er nylig kjøpt igjen etter at jeg ble stoppet ut forrige uke.

4 Likes

Hvor stor del er swing vs langsiktig?

Ok, da forstår jeg,og er helt enig:)

Åpenbart har jeg feilbedømt hvor en potensiell bunn finns :wink:

Jeg er ikke uroet på noen måter, og jeg liker egentlig att det faller så raskt. Like greit å bli ferdig med dritten. Men ting som kan være verdt å huske på er; dersom du er en micro/small-cap eier som meg, husk at dersom dette blir mye mye verre, selskapet må ha kasse. Tviler sterkt på at dette er en ny finanskris, men ting kan gå galt, og selskaper kan gå i konkurs.

1 Like

Gikk du ut på stop loss?

I hvilken aksje tenker du på?

De du nevner her

Oja, ja. Blev nesten to-siffrig rød dag for meg :slight_smile: har for første gang på lenge flyttet over kapital fra bankkontoen til Nordnet. Økt litt long innehav idag, men ingen nye swingar.

3 Likes

Endte med endel i minus selv, kjøpte halveis ned i dag. Solgte på 11 ish og kjøpte på 8ish, så unngikk mye av fallet. Mye takket være deg, @anon80503862 og @vcp. Hadde kanskje hoppet av i dag hadde jeg vært online…

1 Like

Takk for det @Christian veldig kjekt å høre :star_struck:

2 Likes