Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Babyrage`s Strategi Guide

Fra en fellow dickrider. Deler den synen.

6 Likes

Det er nok maaaange som tenker det samme her. Spørsmålet er bare når man tror toppen blir og hvor lenge kursene holder seg det oppe. Ny panikk når usa melder dødsfall som Italia?

Vi får følge volum og pris. Ingen spørsmål der:)

1 Like

Tror ikke vi sett bunn ennå. Dette er nok bare ett klassiskt bear market rally. De er aggressive, og de er raske. Blir høy volalitet fremover. Tror vi ska teste av bunn etterhvert, og tror også vi skal nedover en bit till før vi evt setter en ny bunn. Men tror det verste er over.

2 Likes

Viktigeste lærdomen er; stol på din strategi. Hadde jeg vært 100% posisjonert mot strategien nevnt i denne tråden hadde jeg hatt 100% likvider idag. Idag er mye av kapital låst i langsiktige innehav og portfølgen blør. Kanskje dags å revurdere og gå tilbake til gamle vaner.

Skärmavbild 2020-03-16 kl. 09.36.12

5 Likes

forstår jeg det riktig at du har etter hvert skiftet portisen litt fra momentum a la breakouts/pocket pivot til jesse stine og finne superstocks før andre er oppmerksom, altså som du finner i bunnen holdes lengre?

Har mye kapital plassert i langsiktige microcap selskaper, og mindre kapital er brukt till min vanlige strategi. Men må ta en vurdering fremover om jeg skal gå tilbake til det eller fortsette som nå :slight_smile:

Markedet er corona-news-driven akkurat nå. Stimulanser er på plass for å redde ekonomien. Så er ikke redd for at dette er finanskris. Så fort corona situasjonen forbedres, så snur indeks.

3 Likes

Enig i det siste, det vil sikker bli en brått rally (før de økonomiske konsekvenser evt. tynger markedene på sikt). Jeg er imponert over strategien, du har jo hatt utmerkete resultat i fjor (hamlet som ga peaken?). Jeg personlig hadde ikke tålt volatiliteten (mentalt).

Tøffe tider man burde lære av. Viktigste er å komme igjennom det å fortsatt være en spiller med kapital, enten om du er swing eller passiv investor.

Men en ting som er sikkert; muligheter som dette kan være en once in a lifetime mulighet for noen. Veien til ekonomisk frihet begynner akkurat sånn her. Vid en eller annen tidspunkt så blir også cash en verdiløs posisjon. Har sett alt for mange mennesker sitte utenfor denne bull marked i håp om at krasjen kommer.

Nest inntil umulig å treffe bunn, men veien mot ekonomisk frihet begynner vid slike muligheter som vi har nå. Kan godt hende vi har -20/30% til på indeks, eller kanskje vi har bunn nå snart.

Det beste du kan gjøre for deg selv eller barn er å begynne vurdere hvilke aksjer og tilgånger du vil eie, og hvilken nivå du kan tenke deg begynne kjøpe på.

5 Likes

Delvis en forklaring til hvorfor innlegget igår er relevant.

5 Likes

Våknet til dette idag. Kun valuta rørelser i portfølgen. Har 100% allokering mot svenske aksjer, NOK/SEK laveste på sånn 20-30 år.

3 Likes

Words of wisdom:

For 9 years the market has trained everyone to buy pullbacks. The goal is not to buy the exact low, but the follow through. The right time to buy can be many weeks after the market’s low when proper bases have been built. So stay patient, key on those resisting the decline.

3 Likes

Siste ben nedover i indeks nå. De siste dippkjøpene skal brennes, og den siste optimisten skal lide.

QLSKGLDJ.png-medium

oEEHRhzY.png-small

Så du mener vi snart ser bunnen og man kan begynne å kjøpe, hvis man er long?

Hva legger du i at optimismen skal lide når du legger ved graf som tyder på kjøpssignal?

Må bli fler bears enn bull først, der er vi ikke ennå. Ikke ferdige på nedsiden, men snart.

1 Like

Forholdsmessig er vi langt unna fallet i 2008, så syns den nederste grafen blir litt lite representativ gitt forholdene nå kontra da. Da var det helt og holdent en bankkrise som dro med seg div, nå er det noe helt annet som rett og slett struper pengestrømmen, en strøm som er 100% nødvendig for en stimulert økonomi… Fallet burde ikke være over enda, men hva vet vel jeg… Markedet har gått i denial i gjennom mange korreksjoner, cause the money train kept going.

Dette er ikke 2008.

2 Likes

nei, men vi har vært belånt siden 2008.

1 Like

Ikke amerikanske husholdninger

1 Like