Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Babyrage`s Strategi Guide

STOCK DEFIENCE

2 Likes

Hva markerer de grønne pilene?

Pocket pivots

1 Like
2 Likes

Føles som relativt god risk-reward å korta SP500 her. Minkende volym og 61.8% retracement fra low. Tenker vi får en rekyl nedover nå, hvor dyp og hvor den ender får vi se. Spørs nok på volum som kommer in i løpet av denne uke og neste.

3 Likes

Fundamental analyse = breakouts + new highs + volume + buyers = TA

4 Likes

7 Likes

Fantastisk tråd! mye nyttig info her :clap:
Bruker så og si det samme systemet selv og lurte derfor på om dere har gjort dere noen tanker om hva som er best av simple moving average og exponential moving average? Med EMA vil en trolig klare å fange flere av aksjene om de beveger seg raskt. og en vil også få de raskere på radaren når en screener. Ved SMA vil en derimot ha en bedre etablert trend. Hva bruker dere?

I mine tidligere år brukte jeg de klassiske EMA/MA, spesifikt også med min strategi. Men de siste åren har jeg begynt å bruke Magic line konseptet fra Jesse Stine. Og hele logikken bak Magic lines er at alle aksjer er unike i forhold til hva for EMA/MA de respekterer og som er trendsettende.

Idag handler jeg ur ett swingperspektiv på uker/måneder, og bruker oftest Weekly chart + 1-2 Magic lines.

4 Likes

Så du tilpasser MA / EMA selv etter aksjen, som blir dine magic lines?

Stemmer

1 Like

Biotec parabolen er latterlig :heart_eyes::rocket:

2 Likes

Hvilken screener bruker dere for å finne aksjene som passer?

Du kan prøve borsdata.se. Der er den tekniske analysebiten fra Trading View

1 Like

Momentum er alt. Stol på grafen og volum. TA. Power Play formasjoner = alt. Bruker du ikke TA er du virkelig gal.

2 Likes

Gikk du inn og eventuelt når?

Har EMGS et power play, eller er ikke tidsrommet i forkant langt nok (skal vel være 52 uker highish) og stigningen høy nok (100%+)?

1 Like

10 Likes

2 Likes