Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Babyrage`s Strategi Guide

Tenkte det var gøy å se igjennom gamle anbefalinger på tekinvestor. Har presentert 5 case med ett langsiktig perspektiv siden jeg kom til Tekinvestor. Har eid aksjene til og fra, og noen lengre en andre, og er mest intressert i kurs ved presentasjon frem til idag uansett beholdning.

Realfiction: 28 Juli -17, kurs 10.3 kr - kurs idag 41.80 kr
Integrum 19 Nov 17, kurs 24.8 kr - kurs idag 23 kr
Talkpool 28 okt 17, kurs 34 kr - kurs idag 16.55 kr
Surgical Science 31 Aug 17, kurs 13.35 kr - kurs idag 81.70 kr
Hamlet Pharma 7 mars 17, kurs 8.50 kr - kurs idag 21.25 kr

Morro å se tilbake på gamle hypoteser. Ska tillegges samtlige aksjer har hatt svære opp og nedganger de siste 3 åren.

Mitt DNA vedrørende investing er fortsatt swing-trading, men jeg har sluttet å diskutere mine swings jeg tar månedlig og ukentlig. Diskuterer mest langsiktige case som per idag er kun 2 st.

20 Likes

Alltid hyggelig å lese det du skriver, ofte aksjer ikke så mange andre har sett på eller oppdaget enda.

Jeg glemte biovica :ok_hand:

Kurs 18 Mai 17, kurs 11.6 kr, kurs idag 34.40

Har du lyst å fortelle litt om hvordan du screener mikrocap på Børsdata.se terminalen? :slight_smile: Hvilke nøkkeltall er viktigst å se på synes du?
Omsetningsvekst på 50 % å så er det flat pedal? :grin:

2 Likes

Helgens lesestoff, 645 sider gull, “Makings of a multibagger”

https://t.co/6JhWSvfp4r?amp=1

5 Likes





  • Microcap > small cap > mid cap > large cap
  • Gross margin > +65%
  • SG&A < 15%
  • EBITDA margin > +27%

Drivers of total returns:

  • EBITDA growth + multiple expansion
  • Dividends not relevant
  • Revenue CAGR > ~40%
  • EBITDA CAGR > ~45%

Nevnte studie summerer O’neils screening kriterier jeg nevnt et par ganger tidligere. Økt fokus på “financally healthy” companies > turn-around selskaper.

2 Likes

Kan leggetil denne og :slight_smile:

2 Likes

Marketsmith screen.

William O’neil.

Benjamin Graham

Minervini

4 Likes
3 Likes

Vi investerer ikke med tanken om at vi vet hva aksjen kommer at gjøre, men hva den burde gjøre utifra en teknisk analys. Nøkkelen inom teknisk analys er å skille på normal og abnormal price action og volum, og posisjonere seg deretter.

3 Likes

Topp 5 største dagsvinster ever i fredags. Skål?

5 Likes

For folk som er glad i börsdata, eller ikke har prøvd…

Denne appen er slik som børsdata, men hele verden, og gratis.

https://app.tikr.com/register?ref=kiycga

5 Likes

Bill O’Neil marks up the charts of 70 big-winning stocks

https://marderreport.com/bill-oneil-marks-up-the-charts-of-70-big-winning-stocks/

1 Like

Screen uke 42

1 Like

Blitt ett fåtal “long-term” cases fra meg de siste åren, var mest het på å dele dem i 2017. Har dog brukt mye tid og research på et nytt selskap, og skrev en kort liten rant om den på twitter. Orker ikke skrive på nytt, så deler heller linken her.

6 Likes

20201030_123545

4 Likes

Et av mine “verre” år de siste 10 åren er snart i mål, men november har helt klart levert. Håper deres år er bedre en mitt.

I snitt har dickrider gruppen prestert 110% avkastning i år, og så trekker jeg ned snittet ganske mye med mine ynkelige 47%. Året har vært preget av mange sykt bra swing posisjoner, men er holdt nede av to store innehav i Hamlet Pharma och Talkpool.

3 Likes

4 Likes

Tre grafer, tre innehav.

6 Likes