Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Babyrage`s Strategi Guide

Ikke for å være frekk, men er du sikker på at du har en god tolkning av unibap? Jeg kan ikke wyckoff særlig godt, men denne skriker distribusjon, og upthrust der du har merket JAC (vet ikke hva “jac” betyr)

Anyway, jeg ville bare bekrefte min mistanke. Så jeg sjekket noe regnskapsdata i tradingview, freecashflow så langt i minus at det er skremmende. Og kontantbeholdning tom-peng-pung på kinesisk.

Pump før emisjon er min tolkning (dog jeg har ikke lest rapporter eller kan noe om selskapet, jeg vet knapt annet enn at bransjen er innenfor elektronikk eller noe sånt)

Addit: Kasse og bank 1,4MSek Ikke definerte “Kortsiktige plasseringer” på 29.1Msek høres fishy ut for meg. Enda verre mtp cashburn på 5,5Msek i kvartalet.

Markedet trodde orders skulle begynne komme i fjor. Delays og covid ødela og folk gikk lei. Man annonserte tidligere i november at sektorn begynte røre på seg igjen. Mitt bet er at det kommer igang i løpet av 3-6 mnd. Er inne på 22 kr med stopp 19 kr. Kan pent vente. Om det skjer så skjer det på onkelig, ellers skjer det ikke alls.

Rymden er het.

1 Like
3 Likes

Romfart er absolutt et spennende område, har du noen erfaringer eller tanker rundt AAC Clyde Space? Fundamentalt begynner den å se veldig bra ut, men teknisk er det kanskje fortsatt tidlig å ta inngang nå?

Takk for mye god lærdom når det kommer til trading og å finne gode mikrocaps! :muscle::star_struck:

Spørs hvordan man ser på det tekniska. Jeg synes det ser ut som en potensiell bunnformasjon med bra volym på kjøpsiden.

Har ingen formening om AAC. Ikke svært insatt i sektorn. Er mer ett spek på att det ligger mye forventninger, som kan bli god avkastning om det løsner.

En potensielt bra turn-around case. Lar egentlig min stopp-loss diktere posisjon. Om den går ner er jeg ute. Om selskapet levererer så øker jeg, ikke mer eller mindre.

Ikke la følelser diktere posisjoner, da ender man enten snett med masse tap, eller selger for tidlig. Eneste grunn til at jeg selger en aksje uten stopp eller limit er visst jeg finner et bedre case med bedre setup.

3 Likes

#ragestudy

Short-term bearish inn mot 2021.

Ser etter en pull-back for potensielle long-term gains.

3 Likes

Q4 has so far been an easy-money market. When you’re deep into Canadian penny-stocks that are up 200-300% in a month, you know the sentiment won’t last for long. Use it for what it’s worth, but remember we’ll shift over to a rougher environment eventually.

Moving into 2021, its risk-on sentiment. Defend the capital you’ve earned. It’s now part of your capital and definitely not “free-money”. In order to monetize and grow your capital over time, you need to make sure that whatever you earned is yours to keep. Treat it well.

Whatever your idea of the stock market environment is, it don’t matter. Stocks and the general market don’t care what you think. Overvalued? No one care. Psychosis? No one care. Undervalued? No on care.

Trust the volume, price, and your strategy.

Defend. Your. capital.

9 Likes

#ragestudy biotech sektoren har brutit opp etter en 5 års re-akkumulasjon. Breakout 2011 produserte noen massive returns.

3 Likes

Du som er svensk, hva skjer med pizzatraderen? Er dere alle like galne? sinnsykt

Kanskje.

Skärmavbild 2020-12-18 kl. 10.42.58

4 Likes

EpXpmNhWEAAhoEp

2 Likes

Jeg misliker omtrent alle selskaper som driver å kjøper tilbake aksjer. Er ofte ikke noe som er bra hvis man har tenkt å sitte langsiktig.

1 Like

Nei, nei! Nå skal ikke du være negativ til det eneste punktet jeg sjekker av på lista her nå! (Rovio -17). Jeg er fortapt mao? :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

Jeg startet strategien i Mai og har en expectancy på 1,47% med faktisk resultat YTD på 45,5%.
Sliter med å finne nok muligheter på OSE så må nok utvide horisonten til CPH og eller STO. Syntes screeningen tar mye unødvendig tid :sweat_smile: Hvor mange Swing trades gjør du i måneden?

Gjort en del bommerter og selger for tidlig på de fleste med batting average på 39,5% hvorav gevinstsnitt på 13% og snitttap på 5,8%.

Det var en bok som Minervini annbefalte og burde komme i posten nå i Romjula:
William L.Jiller – How charts can help you in the stock market (1960)
Noen som har lest den? Tenker det er her jeg har mest å hente for øyeblikket da nesten alle mine kjøp har vært på breakout ATH. Har i senere tid besluttet at retesting ikke gir god nok vinnersjangse så de avstår jeg og får enda færre muligheter i mnd.

takk for bidragene på denne threaden, har trua på at dette er levanes i 2024 :speak_no_evil:

2 Likes

Du svarer på ditt eget spørsmål. Batting average med snitt gevinst på 13% och snittap på 5.8%.

Rinse and repeat min venn, rinse and repeat.

På tal om “selge for tidlig”, det vanskelige som alltid er dine egne følelser. Kan være hoved grunnen til at folk taper penger på børsen.

  1. Etablere din stopp nivå
  2. Ta en posisjon
  3. Logga ut
1 Like

Fair enough, men vil du dele hvor mange trades du gjør i snitt pr mnd?

Helt avhengig av hvor mange setups jeg finner. Av og till 5-10 ggr per månad, av og til +50, spørs helt hvordan mine aksjer utvikler seg. November og desember har vært svært høy aktivitet.

1 Like

Om du har funnet din stratergi bør du utvide til også å se på Sverige, mange gode muligheter der

1 Like

Holder meg til twitter om dagene for den årlige summeringen. Mine tanker i sin helhet kan leses her:

Summerer året med +77% på totalt kapital, og swing portefølgen summerar +254%. Vesentlige forskjeller siste måneden innfor årets slut her vært en markant økning av Hamlet Pharma på trendbunn, samt kvittet meg med en god del gevinst i forskjellige swings. Portefølgen domineres fortsatt av Talkpool och Hamlet slik som ved årets begynnelse.

God videre fortsetning tekinvestor, og takk for gode samtaler og tanker.

21 Likes
5 Likes