Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Babyrage`s Strategi Guide

Har siste ukene sett etter potensielle micro/small caps innenfor metall sektor som en hedge innfor året, totalt 10% av selskap. Begynt å plukke inn $AUN og $FURY. Planen er egentlig å holde hele året, får se hvordan de utvikles.

Om noen potensielt eier små interessante miners, gi beskjed :slight_smile:

1 Like

Sjekk ut Vanadium Corp, mining-ESG crossover

Skärmavbild 2021-01-13 kl. 10.56.59

5 Likes

Trikse er vell bare å eie illikvide aksjer. Da kommer jo ingen noen vei :man_shrugging:

1 Like

Bruk i det minste litt trailing-stopp da :wink:

Dickrider 5-star setup, først presentert av MrP.

:heavy_check_mark: Good liquidity
:heavy_check_mark: High momo
:heavy_check_mark: Tightness
:heavy_check_mark: Nice base
:heavy_check_mark: Strong group

Litt aksjer på observasjons listen.

Pexip

Zaptec

Realfiction, Stine-setup

ArcAroma

Risk-on.

1 Like

momo?

Mine two cents på markedet akkurat nå.

Skärmavbild 2021-01-25 kl. 22.18.45

Skärmavbild 2021-01-25 kl. 22.18.52

15 Likes

På bakgrunn av synkende breadth og redusert antall breakouts som holder har jeg tatt en initial bevakingsposisjon i xact bear. Liker ikke dele min posisjon size i enkelte aksjer, men mtp at dette er en ETF så deler jeg denne. Har tagit en start posisjon på 5000 aksjer, og kommer til øke om om den holder 2000 med opptil 20k till. Liten hedge mot key holdings. Stoppes selvfølgelig om OMX bryter 2000.

3 Likes

3 Likes

Doblet bjørne posisjonen. Calculated.

giphy

1 Like

!! ATTENTION !!

2 Likes

Herlig ironisk hvis WSB velter hele tua nå med å knekke hedgefondene.

Hedgefonden(e) kommer ikke ha noen plager videre. Kommer komma tilbake med andre mennesker penger. De store tapene på dette er de tusentals småaksjonærer som kjøper disse aksjene.

1 Like

Whoops.

Har du noen formening om hvorvidt det vi ser nå er starten på et skikkelig dypdykk, eller om det er en relativt udramatisk korreksjon? Mulig dette er litt på siden av tråden, da fjerner jeg innlegget. Men spennende å høre kvalifisert synsing om du har noen synspunkter:)

At VIX går +50% på en dag er ikke normalt. Har vel skjedd 2-3 ggr tidligere fra hva jeg kan huske. Sett det i relasjon til aksjer som slår forventninger og stenger minus.

Høy sannsynlighet for korreksjon nå, som jeg også er posisjonert for, ref høyre opp i tråden.

EDIT.

Min kollega summerede det bra.

4 Likes

Det er ikke *annerledes" denne gangen, men det er nye tider. Corona korreksjonen var once-in-a-lifetime, kanskje 2. Tror at tiden for korreksjoner på 50-60% er forbi. Forhåpentligvis kan vi få en korreksjon nå som gir oss ~15%, og den har jeg planlagt kjøpe dritten ur.

4 Likes

Hva har du tenkt å kjøpe, om det skjer…? Ser du har relativt god teft :slight_smile:

Whatever makes me a billionaire.

“On the next season of billions: tekinvestor liquidates Axe Cap”

5 Likes