Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Babyrage`s Strategi Guide

Markeds spekulasjoner 2021:

Nasdaq brukte 24 uker å danne, og bryte ned av en HS formasjon under IT krisen. Akkurat nå er vi i uke 14. Ser store sjanser for at det dannes en høyre skulder i løpet av de neste 14-16 uker.

Growth price/sales

Global PMI høyeste nivå siden 2011.

VqT6k-6u.png-small

Q5y4lI2N.png-small

O-Z7Hhsk.png-small

Since PPI measures the costs of producing consumer goods, and commodity and food prices directly affect retail pricing, PPI is seen as a good pre-indicator of inflationary pressures.

Selv spekulerer jeg i ett siste rally i løpet av de neste ukene/månedene, og etter august-september blir det kjipe perioder. Har solgt av store deler av mine innehav de siste månedene, og har planer om å kvitte meg med mye i løpet av sommeren. Har generellt vært et vanskelig år synes jeg.

11 Likes

20210614_150245

13 Likes

@h3nk1 kjenner du deg igjen?, :joy:

Ja, men mitt kakediagram er bare blått.

3 Likes

Ikke lett.

11 Likes

Tar ferie her! Fortsatt god sommer folkens.

Fem aksjer, no mercy.

10 Likes

Kort markedet. Lykke til!

8 Likes

The trio: Kullamagi, stockbee, Minervini

Les.

12 Likes

Momentum screening finner totalt 59 aksjer som oppfyller kriterier. Vedlegger sektorer og industri i de aktuelle. Markedet faller som forventet. Innventer bedre trend overall før jeg plukker nye swings. Finnes dog noes potensielle aksjer som er leaders.

6 Likes

Er du fortsatt i Bioex?

Nei, har solgt mesteparten av mine posisjoner i aksjer. Har hatt ett “friår” fra trading, fokus på annet. Planlegger comeback i 2022 med kun fokus på swing trading. Strategien er klar og simplisert.

Mest spent på om 2022 er det optimale året for swing trading…

Kanskje velger å skrive en oppdatert tråd om strategien når jeg fått testet ut den. Om det er intresse for det.

17 Likes

Det heter “jeg bagholder X” :sweat_smile:

Har bagholdet litt samtidig som jeg studert. Aner ikke hvor mange tusentals grafer jeg har studert det siste året. Begynner bli litt.

4 Likes

Hei @babyrage. Setter pris på denne tråden.

Det var her jeg første gang hørte om Minervini i 2019.

Hvilken stil er du mest påvirket av nå? Så du nevnte Kullamägi ovenfor. Har brukt mye tid på å studere han siste 4 månedene.

1 Like

Hyggelig å høre, forsøker bidra når jeg kan.

Inget nytt å spesielt, men absolutt mer fokusert på en simplifisert prosess. Har begynt å foretrekke tanken og teorien til Kullamagi. Men Minervini har en kunnskap forøvrig som han savner.

Kort og godt jeg gått bort fra MA 100-200. Fokus nå er MA 10/20, ADR og ATR + pris og volum. I tillegg implementert vinst sikring etter 3-5 dager, a.k.a momentum burst. Screener etter highest ranking aksjer i Skandinavia basert på RS-rank og ADR > 4%. Salg kriterier settes etter momentum, bortsett fra initial salg etter et par dager. Allokering holdes fortsatt konsentrert, med fokus på 5-10 aksjer hvor A+ aksjer kan få maks 25% av portefølje. Mer fokus large-cap da jeg tapt for mye penger på illikvide aksjer som jeg ellers bagholdet tidligere.

Kort beskrevet. Har så hvidt testet det ut litt med gode resultat. Men tiden strekker ikke til om dagene da jeg er på oppdrag i jobb. Men vurderer heltidstrading fra og med 2022.

12 Likes

Bruker også kun 10/20 MA, men har også 50 MA på chartet som referanse. Ser også kun på aksjer med høy ADR.

Jeg screener for hele Europa med noe jeg har laget i Python som lager lister for TradingView. Finner en del kandidater i Tyskland og Frankrike. Men det har jo vært noen fine svenske de siste månedene (feks Vestum, Doxa). Send meg gjerne en pm hvis du vil at jeg skal sende deg Kullamägi-type screen output for hele Europa.

1 Like

Denne tråden er veldig lærerik og jeg liker hvordan du kjarer å beskrive strategien din, jeg så du hadde samlet grafer men dette synes jeg ikke er lett (mistenker at dette er som ekg, først uforståelig men så når man bare ser det så er det lett)… kan du si noe mer om hvordan du gikk frem for å lære å tolke disse grafene i første omgang?

1 Like

Studere pris, volum, setups. Når du har sett samme setup 1 million ganger så lærer du. Finnes ingen shortcuts.

5 Likes

Glem alt du noensinne lest i denne tråden, og se denne videon. Det er alt du trenger, sammen med tid foran skjermen. Trust me.

19 Likes

Har kikket litt på disse oppsettene og de ser veldig potente ut.

Ser at mangen av de første 30-100% momentpushene som kommer har lengre horisontale baser som kan gå over lengre tid (måneder++). Hvor ca 30 % virket å være momentpush innad i større tradingranger, og 100% så ut til å være rally som har løftet kursen ut av tradingrangen, og vel så det.

Ser ut til man bare fokuserer rett på Fase C/D etter et rally av interesse har tatt sted, uten å bruke tid på å følge aksjer over lengre tid i forkant. Og pga. meget høy reward i forhold til risk, er det ikke så kritisk å treffe rett med tolkningen, da gevinst fra vinnerene vil lett ta hånd om tapene på det som feiler på videre breakout.

En ting jeg la merke til, er at man må være “på ballen” ved breakout. Da den tighte stoplossen fort kan låse deg ute av traden hvis man ikke hopper på tidsnok, med tanke på stoploss under dagens candle og ikke større en ATR.

Skal kikke litt mer på disse, ville vært artig å sett hvordan p&f charts er i forhold til rallyene, og om man kan se potensielle targets utifra basene disse rallyene kommer fra. Se om det er mulig å bruke som en guide for å unngå å bli kastet ut av traden ved dipper i ett volatilt rally.

1 Like