"Norges Bank setter opp renten med et halvt prosentpoeng, dobbelt så mye som normalt, til 3,75 prosent. Det er det høyeste siden 2008.
Neste renteheving kommer sannsynligvis i august - og renten kan bli 4,25 i løpet av høsten, varsler Norges Bank. Sentralbanken anslår nå at boliglånsrenten stiger til prosent i 5,4 prosent i løpet av 2024."
Gameplan inntakt. Nå skal bare bolig markedet falle litt sammen med børsen så er det happy baby.
Spørsmålet er om man ikke må sette boligrentene nærmere 6% nå.
4.25 i august?
Har forespørsel til noen med peiling på salg av tomt/mark og evt fordeler/ulemper med å gjøre det privat, eller starte aksjeselskap/holdingselskap. Hva vil potensielt lønne seg best?
Noen som evt kan svare på det? Send gjerne DM.
It’s all coming together:
Hvor er leilighetene plassert? Er store variasjoner basert på hvor de ligger Oslo f.eks. har ikke sett noe særlig prisfall enda på mindre leiligheter.
Imponerende!
Råtass!
Takk, 2025 blir bedre!
Du må gjerne fortelle litt mer om hva du har gjort i 2024:)
Ikke noe nytt enn tidligere. Les trådens begynnelse. Samme strategi. Rinse and repeat.
Mvh
Kan jeg spørre hva du har i avkastning på strategien du har hatt med swingtradene per år? Altså utenom de casene du harvært long? Er de 163% basert på begge deler eller kun momentum?
Aktuelle avkastning er total portefølje inkl.fonder. Har per dags dato ca 87%/13% fordeling aksjer og fond. Forskjellen primært i år var at jeg tok betydlig høyere risiko. Oppnådde ved et tidspunkt ca 50% allokering i en aksje.
Momentum porteføljen rundet 200% i år, men jeg gav bort noen prosenter i slutten av året.
Men dette var et eksepsjonelt år. Er fornøyd om jeg får 30%.