Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Babyrage`s Strategi Guide

Kompenserer ikke, aktuelle screener gir meg bare potensielle swings at kjøpe, og forteller noe om hvor sundt markedet er. Aktuelle nivå på 20-30 aksjer er jo laaaaangt ifra et sundt marked. Liker å ha hvertfall 200-300.

1 Like

Liker ikke generelle utseende på aksjen og har aldri følt det vært noe bra setup for kjøp. Litt for sketchy og volatil setup, jeg foretrekker det tight (:shushing_face:). Men den har jo per definisjon tatt ut highs og er nå i en aktiv opptrend ja.

Utvalg av aktuelle innehav i størrelseorden.

Aktuell avkastning så langt Jan - Mai: +16%

8 Likes

Breadth

2 Likes

Liten update:

GOMX +80%

Neonode +114%

Zaptec beskjedent plus og OssDsigns tid bør komme.

God sommer!

4 Likes

Der stakk de siste to. Kan bli en morsom sommer og et morsomt år!

Milpære denne måneden.

Screenshot_20250704_092423_Nordnet

Target ca 25-26 nok i Zaptec, og +20 i Ossdsign i første omgang.

Rente på rente, high turnover og fokus på volum profil og setups. Store posisjoner. Følg dine regler og respektere stopploss.

13 Likes

Har du fortsatt fast jobb? :sweat_smile:

Det har jeg! Jobber fire dager i uken 09-14 :slight_smile: med det sagt mye børs mellom pasienter :see_no_evil: viktigt å være ydmyk, jeg har hatt store drawdowns under mine år investert. Blitt mye bedre over tid da risk management er bedre, men respektert risk. Planlegger kanskje gjøre dette på heltid når barnen er blitt litt eldre, men så fort en tar steget å gjøre det på heltid så er man nødt til å prestere. Mer laid back til det nå, snarere et verktøy i dag for å bedre livskvalitet.

15 Likes

Fantastisk prestasjon, og godt mindset. Lykke til videre!

Kort update. En god del trading. Aktuelle innehav konsentrert på 4 innehav. Likviditet ca 30%.

H1 update frem til idag, ~34.4%. Er egentlig veldig fornøyd her, men ser potensiale til god avkastning fremover og forhåpentligvis gir jeg ikke bort for mye avkastning underveis.

Kort resume;
Både Hamlet biopharma og ascelia har forventninger på partner avtal i nå i H2. Det bør gi en potensielt god oppside i begge to. Ossdsign er ren kvalitet, og enkelte større eiere er på vei ut og regner derfor med en del avkastning oppåt. Glue er en betydelig joker, men har en viktig readout nå i H2 jeg synar.

Som alltid balanseres porteføljen etter setups, utvikling, og nye kommer stadig in og ut avhengig av kvalitet på setup. Jeg arbeider dog hardt med å ikke selge vinnere for tidlig, noe som har gitt mye “tapt avkastning” i år. Min absolutt verste kvalitet som swing trader er å selge vinnere for tidlig, jeg er dog meget meget god på å selge tapere kjapt.

God sommer! :beers:

5 Likes

Jeg tenker at disse to egenskapene henger godt sammen.

1 Like

Absolutt. Har jobbet litt hardere på mine kriterier i år, men det er en work in progress.

Hei babyrage. Tror ikke vi har så mye til felles handelsmessig,men denne treffer:
Planlegger kanskje gjøre dette på heltid når barnen er blitt litt eldre, men så fort en tar steget å gjøre det på heltid så er man nødt til å prestere . Mer laid back til det nå, snarere et verktøy i dag for å bedre livskvalitet.

Hvis man tenker over dette,så er det risk for at man presterer dårligere om man går for dette på heltid. Man bør ikke være vettskremt for å tape i dette gamet,selv om man må hate tap. Det er en av nøklene for å prestere godt tror jeg. I det øyeblikk man blir redd for å tape kan potensielt oppsiden reduseres betydelig og resultat vil bli deretter.

Det er gull at du får tapere raskt ut av port. Det stemmer nok det Christian sier at dette henger sammen.

2 Likes

Så lenge jeg kontinuerer å ha god avkastning gjør det meg egentlig ingenting, men jeg hater å tape like mye som jeg hater å feks se +20% bli +0%. Men har dannet meg en liten strategi som hjelper.

High turnover i porteføljen er ikke nødvendigvis noe dårlig, bare litt mer tidskrevende.

10 trades i året med 10% avkastning compunded gir netto ~160% avkastning per år. Det er bra nok tenker jeg. Men av og till er det jo morro å fange 10-100x baggers.

3 Likes

Gratulerer med resultatene @babyrage, imponerende! Har inntrykk av at du handler stort sett norske og svenske aksjer, stemmer det? Ikke noe amerikansk? Er det pga. skattefordeler/lavere kurtasje? Og svenske fordi det er mer growth der?

Har inget emot usa, blir en del usa. Har blandt annet ett innehav nå og jeg har handlet en del AI siste året. Ingen spesiell grunn mer enn att det er komfortabelt med norden pga åpningstider. Må jeg følge med fra 09-22 blir jag gal.

3 Likes

Tanker om Hamlet emisjonen?

Se for deg en do fylt med bæsj opp til randen. Jeg har avviklet en god del og kommer fortsette avvikle.

Opsjonene burde ikke ha vært der, og får meg heller til å tro at et avtal er langt unna. Og kommer det et avtal, så vil de måtte selge aksjer for å ta opsjonene. Jeg vil tro at disse tagarna ikke har 110 millioner, og planen er derfor at selge aksjer for å ha råd til dem.

Jeg tror det fordi det er det jeg selv hadde gjort, og hadde takket ja 100 ganger om i tilfelle jeg ble spurt. Vet ikke hvorfor vi ikke ble det.

Jeg ser mye bedre potensielle til avkastning på kort sikt andre steder, og har derfor ombalansert porteføljen.

5 Likes

Ettersom det virker som om du handler mye ‘growth’ så regner jeg med at du må handle på vanlig aksjekonto, og betaler da mye skatt på overskudd som du ikke får reinvestert?

Jeg handler alt som har en puls og som beveger seg oppover.

2 Likes