Confirmed breakout i Ascelia pharma. Cash runway et par måneder til. NDA første halvdel Augusti, hvorpå etter målet for selskapet er å skaffe seg partner for salg etter positiv Fas III SPARKLE.
Initierer du posisjon her? Ser Redeye skriver well funded for 2025.
Jeg har en posisjon ja.
Jeg må likevel si at vi går inn i en spennende tid fremover nå som jeg har fordøyet nyheten.
Alpha1h-studien er ferdig og fullført. Vi venter på endelig FDA-godkjenning og klarsignal for å starte den avsluttende delen før markedet. Samtidig var det også signaler om at vi venter på ytterligere data fra både alpha1h-studien og cystitt-studien.
Emisjonsrisikoen på minst 12 måneder er helt borte, og sannsynligvis er det gode sjanser for at emisjonsrisikoen er helt borte på 3 års sikt, samtidig som man utvider aksjonærbasen med ulike holdings og family offices med kapital – det skaper også rom for forbedringer. Jeg er spent på hva de kan få til, og tvinge frem på sikt. Sannsynligvis bare forbedringer. Kapital er den ultimate gulroten.
Hva gjør markedet når FDA har gitt klarsignal, og selskapet har signalisert sterkt at man ønsker en partner – og at den fylte kassen gir bedre forhandlingsrom, som styrker selskapets sjanse til ikke å gi bort verdier, men i stedet ha tid og kapital til å få det beste tilbudet på bordet?
Elisabeth har nå vært involvert i et par måneder, og hennes rolle er å lete etter verdier, synergier og fiske frem avtaler i resten av pipelinen. Der ligger det 12–13 prosjekter som er en hel portefølje av jokere, hvor prekliniske avtaler kan dukke opp når som helst. Det er ikke uvanlig at de beste prosjektene lisensieres ut i tidlig fase når de er billigst.
Jo mer jeg tenker på det, desto mer tror jeg at vi endelig får se Hamlet Biopharm 2.0, og jeg er ganske overbevist om at markedet også vil begynne å spekulere sterkt og høyt så snart FDA-nyheten er på bordet. Neste naturlige steg i alpha1hs utvikling gir rom for spekulasjon og forventninger
Sterk optimisme for kommende halvår! Ved aktuelle nyhet om emisjon tok stoltheten over ettersom vi er en gruppe som hatt intensiv dialog siste årene, samt støttet dem de siste tre emosjonene.
Markedet har også absorbert flødet og snudd oppover igjen.
Det var en 360 deluxe. Gjetter på at emien var bajs lenge etter at aksjer var solgt, og at det nå er en stund siden de er kjøpt igjen.