Initierade porteføljen for 2026 forrige uke. Består i størrelse orden:
Hamlet Biopharma
GOMX
Redwire
Intuitive machines
Monte Rosa
Lykke til i 2026 - blir et høyst spennende år.
Initierade porteføljen for 2026 forrige uke. Består i størrelse orden:
Hamlet Biopharma
GOMX
Redwire
Intuitive machines
Monte Rosa
Lykke til i 2026 - blir et høyst spennende år.
Monte Rosa? Visste ikke at det fanns akjer som hette sånn. Det må jeg ha! Bare før navnet.
Min ferie 2026 går primært til Monte Rosa før en 5 dagers tur over hele berget.
Er på tur nå men skall kolla mt. Rosa aksjen da jeg kommer hjem. Dette blir moro!
Er en herlig skisse dette, en av de beste oppsummeringene jeg har sett.

Meget mulig det er en dårlig affære men sikret hjem hele posisjonen i monte rosa og 1/2 i RDW.
Ønsket kapital til litt nytt og gammelt hvor jeg har mer tro på kort perspektiv.
Tror dog begge aksjer vil fortsette gå fint.
Man ska aldri være redd for high turnover.
Gevinst er gevinst, også de små.
Føles litt som et life science år dette her
Japp. Bare hvite hvor man posisjonerer seg så kan det bli ett bra rally.
Passer litt med teorien om Venezuela og oljen.
Klarer USA pressa ut olje og olje prisene faller så vil inflasjonspresset dempes og risiko appetitten komme tilbake. Indeks peker hvertfall på at den er på vei opp.
Tenker at 2026-2028 kan være pene biotech år. Dessverre lite i Norge som er intressant for min egen smak.
Har eid mye svensk, amerikansk og fransk siste år. Per dags dato majoriteten svensk og bittelitt usa.
Hvis nå photocure slår til bittelitt i år, så kan fort lytix få seg en kjempeopptur i milliarder, og zelluna og crna kan få kjempeoppturer i prosent. Så er jo litt spennende her og. Gentian også en liten x-faktor.
Year-to-date
RDW +61%
LUNR +33%
GOMX +28%
GLUE +54%
HAMLET -2.7%
Kan ikke klage. Mye gevinst sikret. En del nytt, en del økninger. Mulig beste starten på året i hele karrieren.
Hva tar du i fees for å forvalte?
Hehe, takk for hyggelig kommentar.
Eneste forvaltning jeg gjør er for fru og barn.
Vil argumentere for at det er mer flaks enn skill. Men, valget av aksjer ble selektert utfra styrke i space sektorn inn mot 2026, og aksjene selektert ut fra en screener. Sen følger kjøp og salg av strikte kriterier og regler.
Det er ingen hokus pokus, og den kunskapen kommer jeg alltid dela gratis til den som vil lære. Har hverken behov eller interesse for å tjene penger på andre.
Alt av kunskap, strategier og verktøy finnes der ute gratis.
Tja, hvor mange år på rad er det sannsynlig at man har så mye flaks?
Imponerende å følge med på, og kjekt at du deler til glede for oss andre
Edit: For å utdype: Tiden man legger ned, systemet man utvikler og disiplinen man må ha for å ta tapene før de blir for store er ikke flaks, men arbeid og selvbeherskelse. Jeg har aldri prøvd trading, men tror flaks bare er en liten komponent hvis man lykkes over tid 
Men jeg har drevet med det nokså aktivt i 18 år og mer intensivt de siste 10 åren.
The more you practice, the luckier you get.
Så er det. Og momentum trading eller swing trading er ikke for alle. Det passer meg og min livsstil og hverdag. Tror det primært handler om å finne hvilken typ av investor man er, danne seg en strategi - og så gå all in for å bli god på akkurat dette. Noen elsker lese rapporter og kjøpe value, enkelte liker handle sekunder og minutter.
Mitt fokus er momentum. Høyest mulig avkastning på kortest tid mulig. Jeg driter i rapporter, men det gir jo enkelte muligheter som gap ups osv.
Sen har jeg noen outliners. Har enkelte innehav under åren hvor alle regler faller bort som f.eks. hamlet biopharma. Det selskapet har jeg eid i 11 år og kommer sannsynligvis eie 10 til baser på min medisinske bakgrunn og kunskap. Men 99% av min handel er enkel trend swing / momentum.
Så danner man seg et system, regler, og repeterer år etter år. Små gevinster og tap blir etter hvert større gevinster og tap.