Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Babyrage`s Strategi Guide

Tak for gode inspill og deling :slight_smile:

Har nylig køb Hamlet i mit Pensionsdepot.
Faldt over denne på anden tråd — er det en konkurrent til Hamlet ??

“ImmunityBio
Bioteknologiselskapet ImmunityBio steg 39,75 prosent. Det skjer etter en oppgang på mer enn 30 prosent i torsdagens handel.
" legemiddel mot blærekreft”

Dansken

Blir litt offtopic og feil tråd. Men ImmunityBio er et av mange blåscancer selskaper. Hamlet Biopharma har en first- og new-in-class familie av legemidler med en ny og unik MoA.

Hamlet BioPharma har ingen direkte konkurrenter på virkningsmekanisme og behandlingsrom, men møter betydelig konkurranse på indikasjon og marked. Innen NMIBC finnes det allerede godkjente terapier og flere sene utviklingsprogrammer som retter seg mot samme pasientgruppe og behandlingslinjer. Dog ingen som til meg kjent operer i det låg risk segmentet før TURB.

Klassisk case jeg ofte opplever på kontoret selv;

1. pasient møter med smerter eller blodig vannlating. Risiko pasient > 60 år.
  2. Henvises cystoskopi i pakkeforløp og får påvist mulig kreft - tar ca 7-10 dager.
  3. Venter biopsi svar
  4. Henvises TURb operasjon - 2-6 uker før reseksjon og evt oppstart BCG/cytostatika

Alt i alt, fra symptomer/diagnos til operasjon tar det fort 6-8 uker. I generelle guidelines så gir vi ingenting til disse pasientene i dag. Hamlet har utviklet alpha1h som har betydlig tumør effekt men også helt uten bieffekter. immunologisk effekt motsvarende BCG.

Slik, fokus er penetrasjon av en åpen marked. Men de har en bit kvar på veien. På sikt vil det sannsynligvis bli en del av et arsenal av medisiner vi gir disse pasientene.

Litt off topic, men det er rasjonalet bakom caset. Jeg deltok vid IPO og har successivt kjøpt aksjer siden. Det her vært en reise, fra 4 til 58 kr og ned til 1 kr igjen etter split. Har også deltatt i samtlige emisjoner samt 2 riktade emisjoner. Men lykkes det så blir det bra på sikt. High risk case, men high value og det begynner endelig nærme seg. De har fast track og fikk nylig pivotalt godkjennende for sin kommende Fas 3.

7 Likes

Helt vill avkastning i år! Angående om dette er flaks eller ikke, så finnes det et kjent ordtak som sier at “luck is when preparedness meets opportunity”.

Man skal være ydmyk for at at der et element av flaks å være på rett sted til rett tid, men ting kommer slett ikke av seg selv! Har lært veldig mye av din tråd oppetter. :slight_smile:

12 Likes

Årets første double bagger på plass! $RDW

Alltid moro med fulltreffer.

4 Likes

Grattulerer :star_struck: Hva var forvaltningshonorar igjen? :face_with_monocle:

Solgt deg ut idag?

Yes, handler 40% over MA. Litt for extended for min smak. Vil helst se en liten pause og konsolidering, kjøper gjerne tilbake. Mistenker denne kan gå sterkt hele året så. Men man må sikre når muligheten gis. Begynner bli en ganske god del betydlige setups - og mye som virker, så allokerar til annet frem til den gir ny mulighet. Med det sagt vet jeg ikke hvor den snur, forhåpentligvis venter den litt innen den stikker igjen.

Tillykke – du er en sand mester :+1:

Lidt om årsagen til stigningen :grimacing:
https://www.investors.com/news/karman-missile-defense-agency-shield-contract-151-billion-krmn-stock-redwire-rdw-stock/?mod=IBD_FV

DK