Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Babyrage`s Strategi Guide

Det er nå totalt 3% av porteføljen, så ja. :stuck_out_tongue:

Fra tidligere?

ca 70% tap, så fra 10% til 3%. :stuck_out_tongue:

Så totalt 10% av porteføljen var de tre selskapene? Det var ikke så ille da.

Tenker det var 15% av porteføljen, men gevinstsikret litt i Fing og reduserte med tap i Seamless.

Ikke såååå ille, men jeg hadde ca 18% total avkastning i fjor. Hadde jeg ikke investert i disse tre selskapene, så hadde det vært 25% total avkastning. :stuck_out_tongue:

En friendly reminder for dere som tenkte dere skulle ligge lange neste gang det blør på riktig. Idag var ingenting.

Mid cap IT-krajsen 2000-2002, samt Large, Mid og Small cap 2011.

3412jpg-large23

5 Likes

Her er litt mer perspektiv for mennesker som synes det har vært vanskelig på børsen de siste to dagene. Har du ikke håndtert de siste to dagene med lugn og ro så har du nok litt for lite fokus på risk.

2 Likes

Vel, var litt seint ute med å håndtere at OSEBX snudde til negativt iflg Ichimoku cloud for tre dager siden, men det hjalp ikke at Netfonds rett og slett ikke fungerte skikkelig i dag tidlig. Endte opp med å sitte 100% i aksjer ut dagen. Flyttet over cash som jeg fikk på slutten av dagen, men endte ikke opp med noe kjøp i dag. Sparer det til en periode hvor det ser mer ut som de gule områdene du har merket.

Den er så jævlig surt, når du har gjort alt riktig med analyser også går alt til h… pga teknisk feil! :stuck_out_tongue:

Personlig, så var det nesten like greit at Netfonds fusket på starten av dagen. Alle aksjene mine er opp vs åpningen, og hadde ikke cash på det tidspunktet, så hadde kun vært mulig med salg.

Høyre volatilitet betyr kortere trades og swings. Just nu er average holding day på 1 dag, mot gjennomsnitt på runt 8-12 dager. Porteføljen står relativt stille men håper att det losser litt neste uke. Forhåpentlig ser vi litt bull. Har 90% likvider jag ønsker å bruke.

09

3 Likes

Cinnober ett av mine top picks innfor 2018. Aksjen har konsolidert i snart ett år, og volumet som burde komma om vi tar ut highs eller lows kommer bli meget svær. Rapport neste torsdag, så vi får se om det bær frukt. Tolkar grafen sånn akkurat nå.

3 Likes

Tekinvestor, det var gøy å lære kjenne dere.

Don’t try this at home.

#KellyCriterion

05

1 Like

52% i en aksje? Høres mye ut for å være deg

Skjer 1-2 ganger hver femte år eller noe :stuck_out_tongue: #HYPE

plcs? Da er du i tilfelle beinhard!

Håper det går din vei!

Haha nei, vill ikke si hvilken det er. Det finner dere snabbt ut om i Desember hvordan det gikk :smiley:

Har som nevnt her ovan en strategi om å finne mange små gevinster over tid. Feks min teori om å finne 10 innehav under ett år som går 10%, da er det en ackumulerad avkastning på ~210%.

Men kan selvfølgelig ikke gå all-in tio innehav, men kanskje 10-25% beroende på hvilken aksje man finner

1 Like

ASH 2018 :+1:

Med en slik avkastning må jo du ha mange titalls millioner i kapital.

Hvorfor jobber du fortsatt i fastjobb? litt of topic, men, men.

1 Like

Dette er min swing portfølge jag oppdaterer, den er kun rundt 10% av total EK.

Uansett hvilken sum jag når har jag ingen planer om å slutte jobbe i fremtiden. Kan fint arbeide som heltids trader idag men det interesserer meg ikke. Det er en godt betalt hobby, ikke mere.

Alla porteføljer sammen i 2017 sluttet +60%ish prosent eller noe, husker ikke helt.

2 Likes