Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Babyrage's Challenge 5k - 50k

fant den :smile:

4 Likes

Dagens resultat

2 Likes

Haha, har helt misset att mitt tillbud om kurtasje har gått ut på challenge kontoen. Hver transaksjon koster 70 kr, igår brente jag 350 kr i kurtasje. Flott!! Må nok endre strategi her :face_with_raised_eyebrow::joy:

4 Likes

mini kurtasje hos nordnet er 29kr

Yupp, har endret till mini men tar en stund for det går igjennom.

4 Likes

Det som er med 29,- (kjøp + salg = 58,-) som kurtajer er jo at med en konto med 5000,- på må man opp 1.2% før man i det hele tatt er i pluss :slight_smile: Det er jo egentlig litt kjipt, i starten - men går seg jo til :wink:

Har du kommet deg ut @100dollabills?

1 Like

24

Ladies and gents, dette er grunnen till att man ikke kjøper bull/bear derivat i en langsiktig strategi, uansett kapital.

3 Likes

Hehe, faen. :joy:

#RenAksjeHandel

3 Likes

Svakt! :stuck_out_tongue:

For you!
https://m.youtube.com/watch?v=c1nPE844Lsw

Jeg må åpenbart bli mer kortsiktig hvis jeg skal fortsette med BULL/BEAR ja. Tanken har slått meg flere ganger, men jeg lærer jo ikke før det smeller. :laughing::laughing: Heldigvis er porteføljen fortsatt en del i pluss, så alt håp er ikke ute enda.

1 Like

hva tradet du?

Det var nok meg han mente? :crazy_face: BEAR VESTAS X8 fikk tidenes knekk og BULL SOLV X12 droppet heavy like etter jeg kjøpte.

2 Likes

Sorry, jag va stygg nok til å bruke @100dollabills som ett eksempel. Sorry brooo :stuck_out_tongue:

5 Likes

Siden det ble snakk om bull og bear. Så vurderte jeg å shorte NAS. Skulle gjennomført det å ikke kun vurdert. Men greit å følge med å lære

Beklager SVÆRT dårlig rapportering fra min side, her kommer status.

Jeg var på det meste oppe i 0,41 BTC på Bitmex, og gikk som flere andre her på en solid smell hvor jeg mistet nesten hele profitten. Jeg gikk viket fra planen.

Fasit på konto var da omkring 80% suksessfulle trades, og likevel 80% i minus på konto. Et godt eksempel på at å tillate store tap er den største feilen du kan gjøre som trader.

Noen av mine lærdomer så langt:

  • Trading er en maraton og ikke en sprint.
  • Det er ikke én stor trade som skal gjøre deg rik, men mange små.
  • En trade skal ALDRI ende i stort tap

Jeg har avsluttet prosjekt Bitmex for denne gang av tre grunner:

  1. Det er for høy gearingmulighet. Selv om man ikke MÅ bruke høy gearing, er det fort gjort å bruke det når man er “overbevist” om at en trade er riktig. Kall det dårlig selvdisiplin.
  2. Det er lav likviditet i de fleste instrumenter utenom BTC.
  3. Etter min erfaring reagerer Bitmex-prisene i forkant på tekniske signaler. Jeg antar dette er fordi det antageligvis er nærmest kun kortsiktige tradere på plattformen. Derfor går gjerne prisen i forkant på Bitmex, eksempelvis på brudd på ATH, og tradingstilen jeg holder på å utvikle passer ikke til dette.

På fredag(24.) satt jeg $600(cirka 5000,-) over på Bitfinex. Dette er litt mindre enn hva jeg satt igjen med på Bitmex, så jeg restarter.

Målet mitt er 1% gevinst hver dag. Dette kan høres lite ut for mange da man få hundrevis av prosent på én dag i krypto med høy gearing, men det er dette det handler om i mine øyne: Utvikle en strategi som gir forutsigbar gevinst måned etter måned. Ta regnestykket selv, på hva $600 blir med 1% daglig gevinst og reinvestering av gevinsten i egen trading etter 1, 2, 3 og 4 år…

Strategien er fremdeles i hovedsak

  • Svært kortsiktige trades med 1-2% profitt
  • Tighte stop loss
  • Inngang på markante brudd, hovedsaklig i stigende trend
  • Inngang på oversolgt RSI

På dager jeg ikke aktivt trader kommer jeg til å forsøke gode innganger på mer langsiktige trades(4-24 timer). På disse vil noe høyere tap tollereres, men fremdeles lav risiko.

Jeg fører enhver trade inn i Excel med denne informasjonen:

  • Dato
  • Instrument
  • Kjøpspris
  • Salgspris
  • Gevinst/tap
  • Ordretype
  • Signal jeg agerte på
  • Egenrefleksjon og eventuell lærdom over traden

Loggføringen har hjulpet meg voldsomt mye, og anbefales på det sterkeste til de som er seriøs med å lære trading. For det første gir det full kontroll over resultater. Du kan analysere deg selv, og se hvor godt du scorer på ulike signaler. Viktigst av alt er kanskje at du må stå til ansvar for hver eneste trade. Har du gjort en feil avgjørelse, må du skrive det svart på hvitt, og gjøre deg opp refleksjoner rundt dette.

Status så langt er:

13 trades
10 vinnere
3 tapere
Snitt per trade: +1,6%
Største tap: 1,6%
Saldo: $1084

Jeg trader med x3 gearing, derfor er saldoøkningen høyere enn prosentøkningen.

En god start, og godt foran 1%-målet, men som skrevet over er trading en maraton og ikke en sprint. Alle kan ha noen gode dager, men det som er interessant er hvor vi er om 1 måned, 1 år, 5 år osv… Så da får vi se med tiden om det er en heldig start eller en solid strategi som gir forutsigbare resultater over tid.

Denne tråden har gitt meg ekstra motivasjon til å bli god på trading. Håper vi kan prøve og være flinke til å dele strategi, tips, refleksjoner og smeller med hverandre så denne tråden gjør oss alle til bedre tradere :slight_smile:

11 Likes

Takk for bra oppsummering og rapport. Det er faktisk sykt kult å se at mange har lært mye på dette prosjektet ( som jeg tror var målet til @babyrage når han startet det også).

Lykke til videre. Restarta idag jeg også, med nye 5000kr. Jeg fortsetter på Bitmex, men med lavere risiko og gearing.

Og jeg er 100% enig i Marathon og ikke en sprint.

6 Likes

jeg melder meg på dette jeg og :slightly_smiling_face:

tror dette vil være en fin måte for meg å være mer kritisk til valg av akjser å trade. vurdere strengere å analysere mer nøye enn hva jeg har gjort før. jeg har bare normalt sett tatt det ‘amrikanske øyemålet’ på chartet for å analysere om det vil gi en profitt i traden eller ikke :sweat_smile:

dere finner min profil under samme navn som jeg har her på forumet.

jeg starter når mini kurtasje settes i sving på kontoen :slight_smile:

2 Likes

Lyst å skrive noen ord om hva du tenker å investere i? ( aksjer, krypto,derivater osv)

Og evt hvilken strategi du planlegger?

Oppdater gjerne status hver fredag ettermiddag, så havner du i grafen @WallStreet lager hver søndag.

Lykke til!

2 Likes