det kommer til å bli kun aksjer jeg vil trade med. vil prøve å få det til å bli kun intradag handel, noen ganger blir man låst i en aksje i noen dager. men det er mye på grunn av at jeg er gjerrig å nekter å selge meg ut om så det står 1 krone i rødt.
det er noe jeg må skjerpe inn på, da det oftest ender med hundervis å noen ganger tusenvis av kroner etter noen dager og uker. det er grusomt kjedelig å vente på at kursen skal nærme seg null igjen.
jeg setter ofte opp skjermen kvelden i forveien med 10-15 akjser som jeg mener skal kunne være gode å handle på. prøver å finne litt stabile, som har litt volum i seg daglig.
det er noen faste på skjermen. som foreksempel element. den har vært veldig forutsigbare i det siste. samme mønster hver dag. nesten som en klokke å trade etter.
derivater tror jeg at jeg skal styre unna med denne kontoen, kan spise opp kontoen rimelig raskt har jeg sett. når det gjelder den type papir synes jeg det er lettere med bear enn bull. dårlige nyheter syns å dra ned en kurs over lengre tid enn hva gode nyheter drar en kurs opp over tid. det er min mening å erfaring i så fall.
jeg er langt fra noe erfaren trader eller investor, så dette blir en god læring for meg. blir kanskje strengere med en mindre sum å jobbe med.