Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Babyrage's Challenge 5k - 50k

Dette er jeg med på.

Har gjort som @Wallstreet og satt inn 0.1 BTC på Bitmex, med mål om å trade det opp i 1 BTC, uavhengig av hva BTC står i.

Strategien er kortsiktige trades, hvor målet er å få med seg 0,5-1% prisbevegelse per trade, med gearing. Går både long og short, men i hovedsak long. Kommer i all hovedsak til å trade BTC, da de andre valutaene ikke kan trades mot USD som jeg er mest komfortabel med.

Tar posisjon på break outs og på oversolgt RSI. Går tyngst inn på ATH og 4 timers oversolgt.

5 Likes

Update: Idag blev Rhovac solgt, og Scandidos kom in. Tror det finnes mer oppside i Rhovac, men 20% per trade var målet, og derfor hentet jag inn vinst idag. Noe heldig då aksjen stengte minus. Har vært svært dårlig aktivtet fra meg på denne kontoen, men skal prøve være litt mer seriøs framover. Ca 2/8 trades sprengte vinsten. Så langt opp ca 30% på 5 uker.

18

Scandidos har hatt en fin reise så langt, og jag liker dette mønsteret. Aksjen har spikar på høy volum og korreksjoner på lav volum. Idag stengte vi 10 øre fra trendlinje, og er jag heldig åpner vi over imorgen. Det morsomme med aksjer er att de oftest tar ut viktige support/motstand nivåer under callen, og ikke under børs tid. Vi får se! Target er 20%, tror selv aksjen kan gå til 12.50 - 15 kr. Stopp ligger rundt 9.3-9.4.

7 Likes

Najs :slight_smile: Her går det unna for oss som er bull :wink:

39

2 Likes

hvor mye bruker du i giring?

Varierer. Men 25 og 5 er fint :slight_smile:

1 Like

Tilleggsopplysning: jeg prøver å KUN legge inn 10.000 kontrakter, så på 5x er det litt over 0,3 XBT, og ved 25x ca 0,7. Jeg går hardt inn med 25x kun på oversolgt og bull pattern – følger med på ordrer på Bitstamp og GDAX (viktig å her se etter hva som er visuell manipulasjon og faktisk manipulasjon), og venter på rett øyeblikk (driter egentlig i BitMEX-svingningene bortsett fra RSI og avstand mellom BitMEX-index og kurs). Når den har fått en run opp på ca 20-30 dollar setter jeg en selg ordre som jeg flytter ‘‘fysisk’’ oppover å tar gevinsten når den synker. Det er bedre å ta 1.5% gevinst enn å håpe på mer og minste gevinst. 10 sånne iløpet av noen dager eller en uke blir fort 0,100-0,300 XBT :slight_smile: Min største gevinst var på 150-160% med ca 0,700 XBT.

MEN: av og til opplever jeg at ordren blir solgt umiddelbart når jeg flytter den opp etter kursen, akkurat som om de som ligger over meg ike selges først, men hvis noen har en kjøpsordre på den prisen jeg legger det på får det…?? @cagey2 Har du noen tanker om dette? Må ikke ordrer over meg selges før min blir ‘filled’? Ikke opplevd det ofte, men det skjer :slight_smile:

1 Like

Nei, ikke helt sikker på hva du mener? Ordreboken skal fungere ganske rett frem den. Også husk at ordrer flyttes lynraskt rundt ofte med boter/programmerte skript slik at det kan se litt rart ut, men sjekk handels loggen da.

sånn, da er chalenge kontoen flyttet til pareto, og jeg er igang igjen :wink:
mine kjøp er basert på analyser fra investtech, og denne gangen ble det bergenbio

1 Like

Beklager at jeg ikke oppdaterer så ofte, men folk må gjerne melde fortløpende hvordan ståa er. Jeg har pr dags dato 0.5396 og er over halvveis til målet :slight_smile: Sykt fornøyd med dét. Da er ikke kursen tatt i betraktning ang stigning på graf, kun antall BTC.

10 Likes

Burde hattet rødt kryss over de som røk ( som @Hundal som satte alt på en fotballkamp) :smiley:

Flaxlodd lov?

5 Likes

Jeg vil gjerne høre resultatet dersom du kjøper flaxlodd for 5K! :grin:

5 Likes

Tenkte på det (skal fikse), men visste ikke om han var “konkurs” :smirk:

1 Like

Poenget er vel å TRADE seg opp 10x :wink:

Alt er lov men du har bare 5k :smiley:

1 Like

Poenget her er vel at man trader aktivt. Hadde man eksempelvis satt hele beholdningen på BTC*10 for noen dager siden ville man vært i mål nå. Men man kunne også gått i 0,- etter noen timer. Jeg tenker i hvert fall at man må ha et visst antall trades, og ikke sette 1 eller noen få ekstremt high risk/high rewards trades, og håpe på det beste.

Alt er lov :smiley:

Er jo det som er så morro

Det er jo ingen konkurranse. Klarar man ta 5000kr till 50.000kr fortjener man en klapp på skulderen. Det som var mitt ursprunglige poeng var nettopp det, men planen er også att alle som deltar, inklusive meg selv ska lære under veien.

Å ta 5000kr til 50.000kr en gang er imponerende , men å kunne gjøre det hvert år, det er imponerende :wink: Personligen følger jag min vanlige strategi som involverar risk-håndtering, men skal nevnes jag tar høyere risk med dette konto. Å slå indeks er ikke vanskelig. Å avkaste 50-100% hvert år i 10, 20, 30 år, det er vanskelig.

5 Likes

Helt enig, og dette er mitt poeng.

Én vellykket trade kan handle om flaks, og kan gi null læring. Klarer man derimot å trade seg fra 5000,- til 50,000,- med en bestemt strategi, er det sannsynlig at samme strategi vil fungere til å få de 50,000,- til å fortsette og vokse, fremfor å sette en ny high risk trade hvor man kan tape alt igjen.

1 Like

Uenig, da kan vi like gjerne spille lotto for 5K hver og se hvem som vinner mest :slight_smile: