Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Babyrage's Challenge 5k - 50k

I var to stykker på jobben som kjøpte Flax for tilaammen 1500 på deling i -87 -88, vi vant 40-50 kroner.
Jeg har nær tredoblet lønna på denne tia, så det tilsvarer nesten 5000😂

1 Like

Ikke konkurranse? Wtf… alt er en konkurranse! :wink:

4 Likes

Fine lets go :wink: du og jeg, privata portefølgen. Høyeste avkasting November - Desember :rocket::rocket:

3 Likes

Setter inn 5 k på Guts jeg da. Satser på å ti doble. Dersom alle gjør det samme vil nå GIG stige hvertfall :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 Likes

NOK 4878 her. Lite bevegelse enn så lenge, men Desember/Januar tenker jeg at denne setter fart :rocket::rocket:

Da skal jeg ta igjen @Savepig :smile:
image

2 Likes

Enig! Men klart; klarer man å få 5-50 på en mnd eller tre, og 4 ganger i året - ja, så er jo det mildt sagt imponerende — men utmattende. Men min strategi er å trade 0.1 BTC på Bitmex (0.1 BTC til verdi ca 5000kr når jeg satt den inn) opp til 1 BTC ved å være strategisk - samma faen hvordan man skaper 50K fra 5-tusen :wink: Plukke 0.01-0.02 i slengen på 5x, evt 25x på bull runs. Dette er ikke gambling, men en helt konkret strategi :blush: Det går ned, det går opp - solm med all økonomisk trading. At jeg har klart 0.1 til 0.54 på et par uker er ikke flaks - det er tålmodighet og nøysom medfølgen på exchangene - i tillegg til at jeg surfer på en trend; som NATURLIGVIS må utnyttes hvis man har en fornuftig sans for gevinst. I løpet av disse ukene har jeg (måtte le meg ihjel!!) nøyaktig 100 trades på Bitmex :ok_hand: Å sitte å se på en uptrend og angre etterpå er noe jeg har gjort før, men denne gangen skal jeg FAEN ikke gjøre det :blush: Jeg skal ri bølgen for alt den er verdt.

3 Likes

Jeg ser det som en konkurranse mot meg selv, og mitt potensiale som kynisk trader :smirk:

2 Likes

Helt enig. Det er stor forskjell på dette og å ta et risky bet og se hvordan det går. Det kan man få til uten skills.

Det høres ut som vi kjører mye samme strategi. Det er utfordrende å trade på Bitmex i opptrend, for prisen har en tendens til å gå før tekniske signaler er gitt, eksempelvis mens Gdax ligger an til brudd opp. Men det er også store muligheter i å utnytte kortsiktige prissprik.

Jeg skal poste mine resultater så langt når jeg har mulighet, men jeg økte beholdningen betraktelig under fallet fra $7400 til $6770 i dag. Da var Bitmex helt på styr, og det gikk stop losser både long og short i hytt og pine. Ved å holde hodet kaldt her og legge inn limit orders er det mye å hente.

1 Like

5 058

Sitter litt fast fordi aksjen er illikvid, men også fordi jeg forventer et rally ifm q3.

Strategien er som følger:

På denne kontoen vil jeg nok være langt mer proaktiv mtp å ta gevinst, mens det kan godt hende jeg tar opp en langstiktig posisjon i HBC på en av de andre kontoene.

2 Likes

Dette virker jo gøy. Heia Heia folkens :smiley:

2 Likes

Har gått inn i kitron mot all sunn fornuft, så er vel stuck en stund

2 Likes

Litt urval av grafer fra min twitter denne uke, noen er updates etter posisjoner jag kjøpt.

Scandidos: Daily breakout på høyre volum.

Hamlet weekly: Bull flag

Realfiction: Korreksjon, VCP mønster. Brudd opp burde komme innen 2-3 uker.

Plejd: Posisjon blev tatt rapport dagen og gav rundt 12%, burde finnes mye mer å hente her etter litt konsolidering

.

Synact: Update fra forrige uke, fikk en bullish breakout på rundt 8%

Protector weekly: Meget fin trend, og nyligen en meget bullish breakout. Aksjen burde stige fint kommende månedene.

PledPharma: Her kan man avvente en breakout, og siden ta posisjon for ett muligt forsøk på gap rundt 24-25 kr.

NAS: Mulig OHS, avventer en breakout over 246 for en heftig rørelse

2 Likes

HBC gikk til 2 som forventet, tok bare litt lenger tid.

Lurer på følgende:

BEAR OIL & GAS EUROPE X5 ND (BEAR OILGA X5 ND)

https://www.nordnet.no/mux/web/handla/kopAktier.html?identifier=2086724&marketplace=15&marketid=15

https://twitter.com/ThePivotKing/status/927658918909743104

1 Like

HBC gikk etter planen, bare at det tok noen uker lengre enn jeg hadde trodd.

Alt inn i Photocure i dag som har en typisk sell the news event etter rapport akkurat som forventet.

3 Likes

Update: Her er ståa slik jeg har samlet saldo/info. Del gjerne oftere om det er mulig (når dere er ‘‘in cash’’).

Jeg hadde en lang trade som gikk hodestups forleden kveld - inn på 7219, og den stupte til 6942 kort tid etterpå, men har klatret opp igjen. Hadde kun 5x (som viser seg å være en vinner pga at det takler store fall). Var på det verste ned 25%, men dette gikk opp og inn i natt med salg satt med halvparten på 5%+ (7292) og og resten på 8%+ (7349), så det ble en 30 timers trade, med ca 0,0536 BTC i gevinst, status nå er:

58

Og det samlede chartet ser slik ut pr. 8. nov 2017:

EDIT: La på saldo.

7 Likes

Damn it @WallStreet, respect!

Kan man følge trades på bitmex?

2 Likes

Tror vi må leie deg inn for å forvalte noen av pengene våre! :smiley: :money_mouth_face: :joy:

2 Likes

Takk :blush: Mulig det går an, men det TVILER jeg på. Det ville jo vært en fin måte for skurker å finne kontoer de vil inn på :pensive: Du kan følge tradesa min her iallefall, men da kan du ikke “hoppe etter” fortløpende hvis det er dét du har som plan :wink:

Nei, mente mer at man kan følge ala shareville :wink:

1 Like

Haha!! :grin: Tror ikke jeg ville våget noe slikt. Å “leke” med 5000kr er noe annet enn å forvalte et par millioner :dizzy_face: Men mitt aller beste tips for å tjene penger på BitMEX er 5x-strategien min med salg 1 og 2% opp (ganger 5 selvfølgelig). Jeg går som regel “all in” 80-100%, og da blir disse prosentene naturligvis fine etterhvert som saldo øker. Jeg kjøper/selger ALDRI på runde tall, men på xxx2.7 eller xxx7.4 etc, da den gemene hop gjerne frykter eller gleder seg til 7400 eller 7250 av en eller annen grunn…? :joy: Men det er jo gøy da når man klare å 6-doble på under en mnd (26 dager) :facepunch:

1 Like