Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Babyrage's Challenge 5k - 50k

cheatmode pga store bevegelser ,)

Er ikke så stor forskjell fra å vedde på fotball, haha.

2 Likes

Jeg brukte 0.1 BTC rett og slett fordi det er letter å se hva 100% er i chartet vårt her. Det var verdt 4400 når jeg satt det inn, men er naturligvis nå verdt mer. Jeg tar kun % som en del av challengen (altså 900% opp til 1BTC) :slight_smile:

Ja, jeg var egentlig klar over det, men god lærdom i å trade med giring også, og jeg har konkludert med at 5x er knall. At det er store svingninger gjør det desto mer spennende i tillegg til utfordrende - hvis man skal klare dette innenfor et fornuftig tidsperspektivs å må man jo velge det man tror er mest effektivt :slight_smile: Hvis jeg kan skaffe 45K ekstra på 8 uker i stedet for 48 uker, så velger jeg selvfølgelig det første alternativet :wink:

Status:

Gjort ny inngang i BEAR VESTAS X8. Tror det kommer flere dårlige nyheter i bransjen i løpet av vinteren. Alt for stor vekst i bransjen og stort prispress for tiden. Håper på krakk ala oljekrisen.

Personlig tror jeg at vi ser Vestas på 100-tallet før vi vet ordet av det. Og BEAR VESTAS X8 og X10 skal mange, mange, mangedoble seg. :sunglasses:

Porteføljen kan følges her hvis noen er nyskjerrig på å følge med:
https://www.shareville.no/me/portfolios/242878/positions

1 Like

Update på challenge kontoen:

45

Sikter hvertfall på 20-30% til. Men stopp er aktivert rundt 7000kr. Håper å runde første 100% før nyttår.

Hvordan går det @Nocturne? Kun 6 uker igjen amigo!

3 Likes

Spør meg om 5 uker :grimacing: :santa:

2 Likes

Vært stille her nå, Så her kommer en liten oppdatering.

Jeg joinet konkuransen for en liten stund siden og bestemte meg fort for å bruke BTC derivater som ønsket verktøy for å nå målet.

For å gjøre det enkelt annser jeg oppgaven min å 10x antall BTCs jeg har. Og for å gjøre en sammenligning enkel kommer jeg til å presentere en 5000kr*% jeg er opp en gang i uken.
Målet er nådd når jeg når 0,822BTC som vil være ca 50.000kr

Orginalt investert beløp var 5000kr, som ble 0,0822 btc.innen jeg hadde fått bitcoins på bitmex hadde avgifter og dritt spist opp såpass mye at jeg hadde 0.0814 igjen.

Litt mer testing gjorde at bunnen ble nådd med 0.0595BTC 16nov.

Status nå er : 0.1014BTC Som betyr en oppgang på 26,64%

Som burde sette meg på ca 6332NOK

Håper alle andre oppdaterer hver søndag, slik at vi kan få en graf på mandagen.

For andre som vil trade BTC derivater så kommer det en guide om noen timer ( kanskje)

7 Likes

5290, mislykket trade i NANO. :frowning:

Prøver lykken i nel

3 Likes

6300 kr.

Økte litt i BEAR VESTAS X8 når Vestas gikk opp. Satser på at det gir utslag i morgen. Komt et par dårlige news etter stenging på fredag. Bla økning i shortregisteret og en negativ artikkel; http://nyheder.tv2.dk/business/2017-11-17-topfolk-solgte-aktier-for-en-formue-foer-kaempe-vestas-nedtur

3 Likes

4458 kr. Planer om å vente tålmodig med PCI Biotech her :slight_smile:

3 Likes

OPPDATERING :slight_smile:

Her kommer oppdatert graf.

Jeg fikk meg som flere vet en skikkelig kalddusj forrige helg da forken ble avlyst, og gikk fra 0.7090 til 0.0600… Det var kjipt som faen, men jeg hadde trodd det skull opp etter at det såg så fint ut. Etterhvert viste det seg at 1dags RSI skulle vise seg å være nærmest oversolgt på få dager - dette har bare skjedd en håndfull ganger i år og signaliserte et sterkt kjøpssignal, men jeg var for sjokkert og perpleks til å tørre å ta et nytt trade. Igår fikk jeg en gevinst på ca 100% og gikk fra 0.580 til 0.1044 :slight_smile: Så da er jeg vel på ‘square one’ igjen. Men uansett, her er ståa alle gladgutter :slight_smile:

Babyrage ligger best an med 7226kr :smiley:

7 Likes

Veldig bra!

Må bare anbefaleflere å kaste seg på! Dette er ganske morro!

4 Likes

Og man utvikles, uansett om man handler aksjer, derivater eller dylikt. Hvor mange av dere bitcoin hunters har ikke blitt bedre etter dere gav ett forsøk på dette? :smiley: Never stopp utvikles.

5 Likes

Frem til denne utfordringen har jeg aldri handlet BTC eller derivater :::smiley:
Det skumle er at det ga mersmak :smiley:

1 Like

Det fine med dette er jo at jeg tvinges til å holde øye med tekniske indikatorer, noe jeg ikke har vært så flink til, eller tatt like mye hensyn til tidligere - rett og slett fordi jeg er en HODLer i både aksjer og fond. Men spesielt nå når mar trader med giring er det viktig å konsumere alt av macro, fundamental og tekniske signaler. Det er morro, men det den minus 90%'en var helt jævlig… :smiley:

Smellen er viktig. Det lærer deg noe. Jeg sitter bare å venter på smellen her også for å være ærlig.

Men 25x all in bettet mitt lever enda :stuck_out_tongue:

2 Likes

Ta lærdom av det og si takk for muligheten. Nå gjør du ikke de misstaken igjen (forhåpentlig)! Sen absolutt, handle med gearing er risky business, ikke noe for meg selv men om man bli god på det finnes det utroligt fine muligheter å tjeeeeeeeeeeeeeeeen.

3 Likes

7000 kr.

Vestas gikk som forventet ned og BEAR VESTAS gikk opp 32%.

Økte også en del i BULL EL X5 på dippen i dag. Regner med at den er opp 20-30% igjen ganske snart. :blush:

2 Likes

Som helt fersking så hiver jeg meg med for gøy. Satte 5k over til Nordnet og bruker platformen der. Status etter ca 1 uke er 5303,- i skrivende stund. Har alt fordelt på KOMP og PCIB foreløpig.

Bruker dette som en mulighet til å lære meg litt mer om markedet og analyse og har ingen forhåpninger om å gå igjennom taket på kort tid, men man vet jo aldri. Er jo ingen tidshorisont på dette.

Takk for all god info her alle sammen, setter pris på tekinvestor som ett saklig forum for info og tips og triks som nybegynner. Eneste som er kjipt er at @babyrage bare anbefaler ting på FirstNorth som ikke kan handles via ASK :stuck_out_tongue:

5 Likes