Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

24/04-2019 11:30:00: (BGBIO) BerGenBio ASA: Invitation to First Quarter Presentation and Webcast

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @larsmkn (151 likes)
  1. @Flottesen (62 likes)
  1. @drdr (36 likes)

Resten av topp 10:

  1. @anon80503862 (14 likes)

  2. @vcp (14 likes)

  3. @Savepig (13 likes)

  4. @Boms (11 likes)

  5. @anon48632287 (7 likes)

  6. @Snoeffelen (7 likes)

  7. @Biotop20 (6 likes)

Gratulerer!

08/05-2019 07:02:14: (BGBIO) BerGenBio ASA: Results for the First Quarter 2019

Hyggelig å se at de har mottatt 8,7 millioner i milestone fra ADC Therapeutics i Q1. Det var vel når de doserte pasient nummer 5? Ser ut som den studien rekrutterer bra.

1 Like

Fortsatt ikke oppdatert markedet ifm resultat av combo Decitabib/Bemcentinib for AML. Ikke rart siden det skal presenteres på ASCO, og man kan tenke at resultatet er presentabelt og fint (i hvert fall bedre enn Citarabine combo)! Gleder meg til 15. mai og lese abstrakter :metal:

3 Likes

08/05-2019 12:15:18: (BGBIO) BerGenBio completes recruitment into second stage of Phase II trial with selective AXL inhibitor bemcentinib in combination with KEYTRUDA® in patients with advanced NSCLC

7 Likes

Hvis BerGenBio sin Q1 var en flott middag så var pressemeldingen som kom etterpå en fantastisk dessert! :smile:

Dette har generelt vært en veldig fin dag for norsk biotech med fine vacc data presentert på PCIB sin Q1, som også var veldig bra, og melding om ferdig rekruttert studie for TRVX før det var forventet. Markedet er fortsatt så som så, men nå tjener vi snart penger på alle fronter (NANO, PCIB og BGBIO) folkens, og PHO ser virkelig ut til å befeste sin posisjon på markedet. Om markedet fortsatt skal være surt, så tror jeg ikke det kan vare mer enn et år til, for når kapitalen kommer så skjønner også olje og fiskefolka hva som skjer, og da er det greit å allerede ha sin plass ved bordet :slight_smile:

Legger ved link til Q1 og analyse fra Trinity Delta, som er et fint utgangspunkt, for dem som nå vurderer å ta plass i nok et selskap som er klar for late-stage fasen i biotek. Jeg tror, og håper, at vi nå står foran en helt syk og eksepsjonell periode i norsk biotech! La oss håpe på suksess på alle fronter :slight_smile:

Lykke til!
https://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=97815287

14 Likes

Nedtelling til ASCO abstrakt release 15. mai kl 17 ES; kl 23 norsk tid :metal:

1 Like

Her er et intervju som kan gi litt info for dere som ikke fulgte forrige ukes presentasjon.

4 Likes

Så nettopp at det kom ut en artikkel i April som tar for seg hvordan hemming av AXL signalering kan motvirke en kritisk mekanisme for spredning i bukspytt(pancreas)kreft. Forfatterene, Rolf A. Brekken sin forskningsgruppe, er viktige samarbeidspartnere av BerGenBio, og de holder til på UT Southwestern.
Da gir det også mening hvorfor UT Southwestern har en investigator sponsered studie innen pancreaskreft hvor de kombinerer med BerGenBio sin BGB324.

https://insight.jci.org/articles/view/126117#SEC5

5 Likes

Dette er et spennede studie og det er artig at det er randomisert med 2 armer, chemo som monterapi og chemo+bemcentinib.

Abstract-release i morgen kveld!

Håper dette forventningsrallyet stopper snart.

I følge Brad Lonecar så blir abstract frigjort kl 5 pm ET, som blir kl 22 i kveld norsk tid. Da vil BerGenBio sine to abstracts bli frigjort :blush:

Edit:
Jeg kan ikke klokka, men nå har @busk1 og @anon21766851 lært meg hvilken tidssone Norge faktisk har, så da sier vi klokka 23 i stede :sweat_smile:

Er ikke 5pm EST kl 23 Norsk tid?

Hmm, da har jeg i så fall bommet. Jeg stolte blindt på google :stuck_out_tongue:

image

Klassisk tabbe. Oslo er på CEST nå på sommeren. En time foran CET.

Ai ai ai, der ser man!

Man kan tro man er så smart man vil med utdanningen sin, men plutselig så finner man ut av at man ikke kan klokka, og da får man igjenn bakkekontakten fort som julig :joy:

5 Likes

15/05-2019 23:00:00: (BGBIO) BerGenBio to present new NSCLC and AML clinical data and biomarker data from Phase II development programme with selective AXL inhibitor bemcentinib at ASCO 2019

2 Likes

Ikke så mye nytt under solen enda innen NSCLC, men noe gledelig er det å finne!

Man hadde fra før resultater fra 24 med en ORR på 21%. De har nå inkludert 29 og har økt ORR til 24%. Det er jeg jo veldig fint at denne har økt, om bare litt :slight_smile:
Når det kommer til OS, og oppdaterte resultater for respons satt opp mot AXL- og PD-L1 satatus så må vi dessverre vente helt til konferansen, men vi skal være glad for at smakebiten i alle fall var positiv. Eneste skjæret i sjøen jeg kunne se var høye transaminase verdier som sier at tox for leveren ikke var helt ideelt. Det ble løst uten videre komplikasjoner, og det ser ut til at få hadde mer enn grad 3 her.

AML:
" Background: The RTK AXL represents a therapeutic target promoting AML cell proliferation and survival by pleiotropic mechanisms and is a negative regulator of anti-tumour immunity. Bemcentinib is a first-in-class, highly selective, oral AXL inhibitor that has previously shown encouraging anti-leukaemic activity as a monotherapy in r/r AML and hr-MDS. Methods: A monotherapy dose-escalation and expansion part of this trial is complete. In this second, phase II part of the study, 11 and 15 AML pts unfit for intensive chemotherapy received bemcentinib at RP2D (200 mg po/d) in combination with low-dose cytarabine (LDAC) and decitabine, respectively. Median age was 77 yr (range: 50-83), median screen myeloblast count 39% (3-95%) and 2/19 (11%) of pts evaluable for FLT3 were FLT3+. Plasma protein biomarker levels were measured using the DiscoveryMap v3.3 panel (Myriad RBM) at screen and following treatment. Results: The most common TRAEs (≥ 15% of pts) were ECG QT prolongation (35%) and diarrhoea (15%). Among these, 3 were Grade 3, and none 4 or 5. All TRAEs were manageable and/or reversible. As of Feb ‘19, 9 pts (2 de novo, 1 secondary, 6 r/r) in the bemcentinib + LDAC group were evaluable for response and 4 (44%; 2 de novo + 2 relapsed) achieved rapid CRi at C2D1. Responses were durable (range: 7 – 11 cycles) in 3 of the 4 responders. A further 2 pts (22%, 1 secondary + 1 relapsed) achieved durable SD (5 and 6 cycles). mPFS among the 5 pts with durable CRi or SD was 5 months (range: 3.5-7.7). Further, at the time of writing, 11 pts (8 de novo, 3 r/r) in the bemcentinib + decitabine group were evaluable for response of which 4 (36%, all de novo) achieved CRi after ≥ 4 cycles. One additional de novo pt achieved durable SD lasting for 5 cycles. Conclusions: Bemcentinib in combination with LDAC exerted early durable responses in patients with both de novo and relapsed AML whilst the combination of bemcentinib + decitabine exerted comparably fewer and later responses in de novo AML. Soluble biomarker correlations will be presented at the meeting. Both combinations were generally well-tolerated and further exploration is warranted. Clinical trial information: NCT02488408"

I AML så er det fin respons både med LDAC og decatabine. Veldig godt tolerert i det som er en pasientpopulasjon som pusher 77(!!!) år. Dette ser med en gang ut til å være konkurransedyktig, og jeg gleder meg stort til dette blir koblet opp mot AXL-status, for da kan effekten plutselig bli en enda bedre, noe som ville vært fenomenalt!

Jeg blir for det meste på twitter i kveld for å diskutere dette og andre abstracts med andre folk, men kommer tilbake med mer i morgen… kanskje :stuck_out_tongue:

6 Likes