Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Fra HO.

18 Likes

Definitivt!

Link, for dem som måtte ønske å høre hva Dr.Krebs hadde å si her:
BerGenBio Virtual R&D Day on Vimeo ( fra 38:50)

Og for dem som måtte ønske en reprise av Dr.Maury`s COVID studie
BerGenBio Virtual R&D Day on Vimeo (1:08.18)

Den originale artikkelen!

https://www.cell.com/cell-reports/pdf/S2211-1247(21)00273-4.pdf

9 Likes

Litt over mitt nivå, men her nevnes Bemcentinib to ganger. Kun et abstract, men ser lovende ut?

This paper focuses on identifying inhibitors that target SARS-CoV-2 proteases, PLPRO and 3CLPRO, which control the duplication and manages the life cycle of SARS-CoV-2.

After thoroughly analyzing the screening results, we found five compounds, Bemcentinib, Pacritinib, Ergotamine, MFCD00832476, and MFCD02180753 inhibit PLPRO and six compounds, Bemcentinib, Clofazimine, Abivertinib, Dasabuvir, MFCD00832476, Leuconicine F inhibit the 3CLPRO.

Our study results also reveal that the selected five compounds against PLPRO and the six compounds against 3CLPRO bind to their active sites with good binding free energy. These compounds that inhibit the activity of PLPRO and 3CLPRO may, therefore, be used for treating COVID-19 infection.

12 Likes

Har hørt igjennom det Dr. Wendy Maury sier om Bemcentinib, angående Covid studiene. For meg virker hun veldig foroverlent og trygg i sine kommentarer om virkningen . Dataene hun viser fra forskningen, viser jo uten tvil att det er oppnådd ønsket virkning under forsøkene. Viss studiene på Covid pasienter skulle vise det samme, vel da blir det morro å ha aksjer i BergenBio.

Det som er litt kult er jo att Covid forskningen, jo egentlig bare er ett “sidespor” til all kreftforskningen som vi får vite mer om i de kommende månedene.

7 Likes

Ja, helt klart.
Under er et av mine innlegg i småprat, med Maury sin oppdatering fra 6. mars i år.

Som en ser over i tråden, er det nå flere og flere studier som peker ut bemcentinib, blant en liten knippe andre medikamenter som kan ha effekt mot covid. Likt accord rasjonale. Bem ble tidlig på fjordåret skannet ut blant tusenvis av FDA godkjente medikamenter med mulig effekt. Bem har fast track godkjenning av FDA, det kan vise seg å ha stor betydning om Bem leverer som håpet.

Fasit har vi forhåpentligvis ila mnd, dem sa tidlig april, men så ble det lagt på bordet 3 separate analyser og en samlet analyse; India, SA, accord og meta-analyse av de 3.

Vanskelig å si om dem slipper individuelle resultater før meta, noen som har tanker om det?

Uansett, man kan mene mangt å mye om verdsettelse før covid ble en mulig indikasjon og samme om verdsettelsen nå. Bgbio må være blandt de mest underprisede selskapene om dagen, covid er så og si ikke priset inn. Vil den falle hardt på dårlig nytt? Ja, uten tvil. Men blir det motsatt derimot, da skal dette prises inn i en smell. Høy kortsiktig risk, med tilsvarende høyt revard potensiale.

Håper shorten øker mot resultat🍾

5 Likes

Antar resultatet kommer basert på resultatet fra studiene sammlet… Det er brukt samme protokoll slik at det ikke skal være store avik på resultater…

1 Like

Håper det, da blir det potensielt perler på en snor. PR messig hadde jeg definitivt sluppet god info når den forela og skumme fløten med å dele opp.

Men, det har skjedd en del siden begynnelsen av mars. Accord beslutning var ikke tatt, enten det var de inkompetente britene eller BB som den avgjørelsen.

Vel, vi får vente å se :+1:

1 Like

Er litt i tvil når jeg leser siste melding.

Data from the ACCORD study and BerGenBio’s Phase II COVID-19 trial study will be analysed separately and in combination in a meta-analysis to inform next steps for this potential new treatment. Richard Godfrey, Chief Executive Officer of BerGenBio.

Selskapet har guidet slutten av mars begynnelsen av april, vesentlige endinger må /bør kommuniseres.

1 Like

Hva er du i tvil om?

Studiene blir analysert hver for seg, -deretter sammen. Det kommer tydelig frem i meldingen.

2 Likes

Tvilen er vel om resultatene blir publisert hver for seg fortløpende eller om vi må vente på “full pakke”?

Jepp👍… så må man vurdere fordeler og ulemper med det… Som jeg skrev brukes det lik protokoll i studiene, men det er ulike mutasjoner i disse landene studiene er utført… Virkemåten til Bemcentintinib skal i utgangspunktet virke uavhengig av det, ref tidligere publikasjoner.

" Men ingen ting er sikkert før det er dokumentert i studie."

1 Like

Får håpe at man ikke vil ha 120 på hver variant, slik at de må gjøre oppfølgingsstudier. At denne meta holder for å kicke inn fase 3/nødgodkjenning.

:dart: det er det vi satser på…

Hva mener du med dette?

120 på britisk, 120 på sa etc

Det er et stort antall varianter.
Og siste tall jeg så er at det er 12700 kjente mutasjoner.

Bemcentinib blokkerer sars-cov-2 uavhengig av varianter.

3 Likes

Hei

Usikkerheten rundt lovlig og ikke lovlig, moralsk og redelig og den slags gjør at jeg spør før jeg poster… :shushing_face:

Hvis man helt tilfeldig etter litt aktiv og målrettet søking på nett kommer over en pre- print pdf fil, delvis kodet/kryptert(om slikt finnes), men som innehar en hel del leselig tekst, er det da anstendig(og lovlig) å dele dette med andre, som feks her på TI…?

Er det noe dere ville delt, eller holdt for dere selv…?

Noen har sikkert funnet samme greia, (såpass flink detektiv at jeg er alene om å ha funnet dette er jeg neppe, tror jeg)…?

Litt lysten på begge deler. Holde helt kjeft, og kose meg, men føler også for å spre det glade budskap…

What to do…? :man_shrugging:

Mvh

2 Likes

Del!

1 Like

BerGenBio « Solebury Trout Virtual Management Access Event - 1x1 conference calls « Solebury Trout Access Ser ut som han mener at de skal delta på European Biotech Investor Days 2021 i dag. Godfrey skal ut kl 16:30. Presentation Schedule « European Biotech Investor Days 2021 « Solebury Trout Access

2 Likes