Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Accelerated approval pathway here we come

Er handelen stanset eller er det bare Nordnet som har brutt ned??

Både app og web-løsningen til Nordnet stoppet fullstendig i tre minutter her. I gang igjen nå.

Den var stanset noen minutter for auksjon.

ah ok takk :slight_smile: Da var jeg med inn i den da :slight_smile:

Fy faen dette var deilig!!!

3 Likes

Sweeeet :heart_eyes:

Gåttabanen å det smalt her da… grattis! :slight_smile:

Jeg håper virkelig denne oppgangen står seg, at det ikke blir enda en “sell on news”-event… Kunne vært deilig med en analytiker som uttaler seg i en eller annen nyhetsblekke om verdien av en slik fasttrack approval.

2 Likes

Gjorde ikke det for Nano sin del når de fikk FT.

Men vi kan jo håpe at sentimentet har snudd!

Det er hva jeg kaller en GHDC - Green Hulk Dildo Candle :joy:

5 Likes

Endelig!
Har ventet på denne en stund, men nå går det rake veien mot medisin i markedet!

2 Likes

Gratulerer alle sammen! Flott at det kommer noen positive nyheter i biotek segmentet

4 Likes

Flaks med salget mitt i går der ja… :roll_eyes:

1 Like

Fantastisk!!!

Lukter oppkjøp på mellomlang sikt, fasttrack legges merke til!

3 Likes

BerGenBio har gått godkjent fast track-prosess hos amerikanske helsemyndigheter (FDA) for bemcentinib i behandlingen av eldre pasienter med tilbakefall av akutt leukemi, ifølge en melding fra selskapet tirsdag.

And finally the BergenBio chat comes to life on Tekinvestor!

1 Like

Gratulerer.

Fast track fra FDA er jo flotte greier.
Signaliserer vel sterkt at FDA har troen på produktet.

Vel fortjent.

3 Likes

Ahhh, superhyggelig! Dette er bra for alle :slight_smile:

7 Likes

Må si at det er spesielt artig at det er AML som gis fastrack nå. Jeg skrev at det var denne indikasjonen jeg hadde mest tro på her for noen måneder siden. Av dem som har AXL inhibitorer under utvikling så er det meg bekjent kun Bergenbio som har studie på AML og de ligger derfor svært godt posisjonert for å “ta” denne indikasjonen, globalt.

Bakgrunnen for denne gruppen er at pasientene ofte er enten er gjennombehandlede på eksisterende behandling eller så er de pasienter som det ikke finnes tilbud til, da det vanligste regimet for AML er svært aldersbegrenset pga uttalte bivirkninger fra omfattende cellegift. Pensjonister med forsikring er ofte ressurssterke og behandlingsmotiverte. AXL tabletten til Bergenbio tas kun en gang daglig med få bivirkninger, nå sist igjen bevist ved Dr. Straume sine siste tall på adverse events på axl ved malignt melanom nylig.

At FDA godkjenner fasttrack er svært heldig og sikkert veldig inspirerende for hele teamet bak.

Et ytterligere poeng er at mange av studiepasientene til Bergenbio på AML følges i Norge. Dette er mye billigere enn å ha studiepasienter i England og USA, hvor premiumen på radiologi og labaratorie undersøkelser som regel er 4-6 dobbelt så høyt som det sykehusene til vanlig betaler. (Den er x2-3 i Norge, helt vanlig praksis som gir intekter til helseinstitusjonene som farmasi selskapene kjøper disse tjenestene av).

Nei dette var ordentlig gode nyheter og gratulerer til alle som har hatt troen så langt!

Bull.

6 Likes