Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Fantastisk!!!

Lukter oppkjøp på mellomlang sikt, fasttrack legges merke til!

3 Likes

BerGenBio har gått godkjent fast track-prosess hos amerikanske helsemyndigheter (FDA) for bemcentinib i behandlingen av eldre pasienter med tilbakefall av akutt leukemi, ifølge en melding fra selskapet tirsdag.

And finally the BergenBio chat comes to life on Tekinvestor!

1 Like

Gratulerer.

Fast track fra FDA er jo flotte greier.
Signaliserer vel sterkt at FDA har troen på produktet.

Vel fortjent.

3 Likes

Ahhh, superhyggelig! Dette er bra for alle :slight_smile:

7 Likes

Må si at det er spesielt artig at det er AML som gis fastrack nå. Jeg skrev at det var denne indikasjonen jeg hadde mest tro på her for noen måneder siden. Av dem som har AXL inhibitorer under utvikling så er det meg bekjent kun Bergenbio som har studie på AML og de ligger derfor svært godt posisjonert for å “ta” denne indikasjonen, globalt.

Bakgrunnen for denne gruppen er at pasientene ofte er enten er gjennombehandlede på eksisterende behandling eller så er de pasienter som det ikke finnes tilbud til, da det vanligste regimet for AML er svært aldersbegrenset pga uttalte bivirkninger fra omfattende cellegift. Pensjonister med forsikring er ofte ressurssterke og behandlingsmotiverte. AXL tabletten til Bergenbio tas kun en gang daglig med få bivirkninger, nå sist igjen bevist ved Dr. Straume sine siste tall på adverse events på axl ved malignt melanom nylig.

At FDA godkjenner fasttrack er svært heldig og sikkert veldig inspirerende for hele teamet bak.

Et ytterligere poeng er at mange av studiepasientene til Bergenbio på AML følges i Norge. Dette er mye billigere enn å ha studiepasienter i England og USA, hvor premiumen på radiologi og labaratorie undersøkelser som regel er 4-6 dobbelt så høyt som det sykehusene til vanlig betaler. (Den er x2-3 i Norge, helt vanlig praksis som gir intekter til helseinstitusjonene som farmasi selskapene kjøper disse tjenestene av).

Nei dette var ordentlig gode nyheter og gratulerer til alle som har hatt troen så langt!

Bull.

6 Likes

Hvorfor BergenBio gjennomførte en emisjon på 13,5 kroner per aksje i juni mens de kunne vente på fast track nyheten? Vi må håpe på at vi unngår en ny emisjon mens aksjen stiger. Mange er lei av alle disse emisjonene i biotek selskaper. Man sitter tålmodig, når aksjen stiger så kommer en emisjon.

1 Like

Eneste grunn til at jeg bare har tradet denne. Holder liksom å være long i et emisjonsbasert selskap :wink:

Fordi det er uansvarlig å vente for lenge med emisjoner og man har ingen garantier om framtiden.

Casen for bgbio er så vidt jeg vet at de skal få fram så mange gode data som mulig i perioden november - desember, deretter planlegge oppstart nye, større, pivotal fase studier mens de forhåpentligvis samtidig har samtaler med Merck eller andre om partnerskap / utlisensiering / oppkjøp.

For min del er casen for bgbio at dette går mot svært god gevinst (pga partner / oppkjøp / utlisensiering), eller storemisjon (pga oppstart nye studier) en eller annen gang i perioden desember - mars. Så får man posisjonere seg som man ønsker ut fra hva man tror om de forskjellige scenarioene.

Absolutt mulig at jeg har misforstått noe, men dagens melding tror jeg må sees på som en ren bonus uansett scenario.

3 Likes

Tror det er bedre å være long i flere, jeg tenker selv 33% i nano, bgbio og pcib.
Så langt ser alle 3 ut til å kunne nå målet.

2 Likes

Tja. Synes ting virker mer på stell i bgbio en flere av de andre bioselskapene. Med alle studier som kjøres uavhengig er det jo en helt annen interesse for dette medikamentet i fagmiljøene. Det er heller ikke deres filosofi å ta medikanmentet til markedet. Jeg tror på oppkjøp/partner i 2020!

5 Likes

Mye mulig. Har lest meg opp på Nano og føler jeg kjenner selskapet godt, kan ikke si det samme om BGBIO. Har prøvd å sette meg inn i det de driver med men synes det er komplisert.

Uansett så er saken at de, som de andre, vil trenge penger innen Q2 neste år (?), og da blir det en gamble om man tror på oppkjøp, partner eller emisjon :wink:

1 Like

Ser den.
Og ja. It’s complicated! Men at det er såpass stor interesse fra sykehus til å kjøre egne studier finner jeg betryggende. Blir spennende fremover. Sitter også med litt nano. Helt røv.

4 Likes

Gode nyheter igår og kraftig byks i kursen, korrigert ned i dag, eg har tatt noen lodd nå å satser på at den skal videre oppover etter gårsdagens flotte melding.
Hadde regnet med at at dette var en type melding som vil dra kursen ytterligere idag, men noen ville det annerledes, sånn at andre fikk mulighet til å komme inn før retningen settes nordover

Jeg tror denne episoden er et resultat av daytrading i en illikvid aksje heller enn at denne meldingen gjør at verdi-investorer ser redusert risiko og høynet potensiale.

Jeg klarte likevel ikke å la være å kjøpe i gårsdagens eufori, et kjøp jeg er i minus på allerede i dag :cold_sweat:

2 Likes

Hvis du hadde studert utviklingen i Nano etter de fikk FT, så hadde fått en pekepinn på hvordan markedet synes om dette

Ja jeg visste det men klarte ikke la være… Det KUNNE jo hende det gikk annerledes denne gangen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Skal ikke skryte på meg å være en 100% rasjonell investor…

3 Likes

Hvor er bunnen denne gang mon tro?

17,18 håper jeg :crossed_fingers: :upside_down_face:

Gjentaes forrige kraftige reaksjon opp, så skal den ned hvor det hele begynte, 14,5-15kr