Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Hvorfor BergenBio gjennomførte en emisjon på 13,5 kroner per aksje i juni mens de kunne vente på fast track nyheten? Vi må håpe på at vi unngår en ny emisjon mens aksjen stiger. Mange er lei av alle disse emisjonene i biotek selskaper. Man sitter tålmodig, når aksjen stiger så kommer en emisjon.

1 Like

Eneste grunn til at jeg bare har tradet denne. Holder liksom å være long i et emisjonsbasert selskap :wink:

Fordi det er uansvarlig å vente for lenge med emisjoner og man har ingen garantier om framtiden.

Casen for bgbio er så vidt jeg vet at de skal få fram så mange gode data som mulig i perioden november - desember, deretter planlegge oppstart nye, større, pivotal fase studier mens de forhåpentligvis samtidig har samtaler med Merck eller andre om partnerskap / utlisensiering / oppkjøp.

For min del er casen for bgbio at dette går mot svært god gevinst (pga partner / oppkjøp / utlisensiering), eller storemisjon (pga oppstart nye studier) en eller annen gang i perioden desember - mars. Så får man posisjonere seg som man ønsker ut fra hva man tror om de forskjellige scenarioene.

Absolutt mulig at jeg har misforstått noe, men dagens melding tror jeg må sees på som en ren bonus uansett scenario.

3 Likes

Tror det er bedre å være long i flere, jeg tenker selv 33% i nano, bgbio og pcib.
Så langt ser alle 3 ut til å kunne nå målet.

2 Likes

Tja. Synes ting virker mer på stell i bgbio en flere av de andre bioselskapene. Med alle studier som kjøres uavhengig er det jo en helt annen interesse for dette medikamentet i fagmiljøene. Det er heller ikke deres filosofi å ta medikanmentet til markedet. Jeg tror på oppkjøp/partner i 2020!

5 Likes

Mye mulig. Har lest meg opp på Nano og føler jeg kjenner selskapet godt, kan ikke si det samme om BGBIO. Har prøvd å sette meg inn i det de driver med men synes det er komplisert.

Uansett så er saken at de, som de andre, vil trenge penger innen Q2 neste år (?), og da blir det en gamble om man tror på oppkjøp, partner eller emisjon :wink:

1 Like

Ser den.
Og ja. It’s complicated! Men at det er såpass stor interesse fra sykehus til å kjøre egne studier finner jeg betryggende. Blir spennende fremover. Sitter også med litt nano. Helt røv.

4 Likes

Gode nyheter igår og kraftig byks i kursen, korrigert ned i dag, eg har tatt noen lodd nå å satser på at den skal videre oppover etter gårsdagens flotte melding.
Hadde regnet med at at dette var en type melding som vil dra kursen ytterligere idag, men noen ville det annerledes, sånn at andre fikk mulighet til å komme inn før retningen settes nordover

Jeg tror denne episoden er et resultat av daytrading i en illikvid aksje heller enn at denne meldingen gjør at verdi-investorer ser redusert risiko og høynet potensiale.

Jeg klarte likevel ikke å la være å kjøpe i gårsdagens eufori, et kjøp jeg er i minus på allerede i dag :cold_sweat:

2 Likes

Hvis du hadde studert utviklingen i Nano etter de fikk FT, så hadde fått en pekepinn på hvordan markedet synes om dette

Ja jeg visste det men klarte ikke la være… Det KUNNE jo hende det gikk annerledes denne gangen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Skal ikke skryte på meg å være en 100% rasjonell investor…

3 Likes

Hvor er bunnen denne gang mon tro?

17,18 håper jeg :crossed_fingers: :upside_down_face:

Gjentaes forrige kraftige reaksjon opp, så skal den ned hvor det hele begynte, 14,5-15kr

Får nå ikke håpe det.
Jeg er litt mer optimistisk, og tror vi skal mot 20kr igjen frem mot 8. November. Da skal de ha muntlig presentasjon under High Impact Clinical Trials session på SITC.
High impact. Høres nå fint ut ihvertfall! Skjønner menigmann noe av det, så kan det løsne?

2 Likes

Tenner er lys for stakkaren som kjøpte på 21.8 :candle:

2 Likes

Hva med de som deltok i emi på 40 kroner for en stund tilbake? (ikke sist emi)

De har sikkert ventet på en slik melding. Men markedet fnyser av fast-track og alt som er av positive nyheter. Kun kontanter på kontoen som betyr noe.

2 Likes

Børsmasochisme = Norsk biotech

2 Likes

Årets ASH Presentasjon i desember blir mere spennende å følge! Jeg hadde tidligere i januar 2018 skrevet om at AML respons på Bemcentinib kan overraske alle. Jeg antar partnersavtale (med sannsynlig Merck) er neste overraskelse og kommer tidligere enn forventes :wink:

2 Likes

Reaksjonen på denne ukens melding om at de har fått Fast Track fra FDA for BGB324 til bruk i AML ga jo en solid opptur på tirsdag. Aksjen har siden falt tilbake og er vel snart der den startet.

Fast Track er riktignok ikke verken penger i banken eller et godkjent stempel, men det må da være et langt mer bullish signal enn det markedet priser inn? Min tolkning er i hvert fall følgende av Fast Track statusen:

• For å gi Fast track statusen må FDA nødvendigvis satt seg inn i teknologien/kjemien og de foreløpige resultatene i de kliniske forsøkene og konkludert med at dette ser trygt og lovende ut!
  • Fast track godkjennelsene vil gi en kortere saksbehandlingstid, dvs kortere tid til markedet om resultatene er gode nok!

Konklusjonen må da i mitt enkle hode bety at sannsynligheten for godkjennelse må ha økt (den er selvfølgelig ikke 100 %, men større enn hva den hadde vært uten FT) og så har samtidig tiden til en godkjennelse blitt kortet ned.

Som en bekreftelse på dette kan dere gjerne høre på Jonas Einarsson ca 3 min ut i siste Radium podcast.
https://soundcloud.com/user-972208711

6 Likes