Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Får nå ikke håpe det.
Jeg er litt mer optimistisk, og tror vi skal mot 20kr igjen frem mot 8. November. Da skal de ha muntlig presentasjon under High Impact Clinical Trials session på SITC.
High impact. Høres nå fint ut ihvertfall! Skjønner menigmann noe av det, så kan det løsne?

2 Likes

Tenner er lys for stakkaren som kjøpte på 21.8 :candle:

2 Likes

Hva med de som deltok i emi på 40 kroner for en stund tilbake? (ikke sist emi)

De har sikkert ventet på en slik melding. Men markedet fnyser av fast-track og alt som er av positive nyheter. Kun kontanter på kontoen som betyr noe.

2 Likes

Børsmasochisme = Norsk biotech

2 Likes

Årets ASH Presentasjon i desember blir mere spennende å følge! Jeg hadde tidligere i januar 2018 skrevet om at AML respons på Bemcentinib kan overraske alle. Jeg antar partnersavtale (med sannsynlig Merck) er neste overraskelse og kommer tidligere enn forventes :wink:

2 Likes

Reaksjonen på denne ukens melding om at de har fått Fast Track fra FDA for BGB324 til bruk i AML ga jo en solid opptur på tirsdag. Aksjen har siden falt tilbake og er vel snart der den startet.

Fast Track er riktignok ikke verken penger i banken eller et godkjent stempel, men det må da være et langt mer bullish signal enn det markedet priser inn? Min tolkning er i hvert fall følgende av Fast Track statusen:

  • For å gi Fast track statusen må FDA nødvendigvis satt seg inn i teknologien/kjemien og de foreløpige resultatene i de kliniske forsøkene og konkludert med at dette ser trygt og lovende ut!
  • Fast track godkjennelsene vil gi en kortere saksbehandlingstid, dvs kortere tid til markedet om resultatene er gode nok!

Konklusjonen må da i mitt enkle hode bety at sannsynligheten for godkjennelse må ha økt (den er selvfølgelig ikke 100 %, men større enn hva den hadde vært uten FT) og så har samtidig tiden til en godkjennelse blitt kortet ned.

Som en bekreftelse på dette kan dere gjerne høre på Jonas Einarsson ca 3 min ut i siste Radium podcast.
https://soundcloud.com/user-972208711

6 Likes

I euforien var jeg skuffet over nedgangen. Men hadde jeg vært smart hadde jeg solgt på nyheten. For en liten realitycheck: akkurat nå tilsvarer den meldingen fortsatt (nesten) +10% fra kursen før melding. det er +100Mnok i verdi på selskapet pga fast track.

Så ok, da er ikke Fast track verdt mer her på berget. Selv er jeg enig med boms. Sannsynlighet har økt.

10 % høres forsåvidt rimelig ut isolert sett, problemet er jo bare at den er så forbasket undervurdert. Spent på hva vi får av nyheter i løpet det neste halvåret, det kan jo bli både himmel og helvete :chart_with_upwards_trend::chart_with_downwards_trend::man_shrugging:

1 Like

Dont know if it will be heaven or hell. I agree with above that AML is super exciting, but wont a piv stage 2 be done in AML in combo with LDAC? As such i dont think we will get a partnership (with Merck) just yet. Lets see how the NSCLC data continues to mature in combo with Keytruda before we get too excited for partnerships. My take is they will finance AML study via emisjon which i will be in, or at least buy more after. In any event, exciting times at bgbio.

1 Like

Ja. Da var vi tilbake igjen. Fy faen!

2 Likes

Venter det en emi rundt hjørnet?

De vil trenge penger ila neste halvår, om det blir emi eller partner vet ingen. Ser TRVX også vil trenge penger snart. Hvem blir først?

Det blei vel sagt ved fast track meldingen at det ikkje var kapitalbehov, og at kapitalen skulle no bli enda meir lønnsomt anvendt

Litt skremmende hvordan kursen har reagert rett ned igjen etter FT nyheten. Tenkte kanskje det har noe med frykt å gjøre?

Vurderer å kjøpe litt mer men er litt usikker på tidspunktet. Hva tror dere?

Det må ha gått meg noen hus forbi:
Hvor ble det sagt at det ikke var kaptialbehov og at kapitalen nå skulle blir mer enda mer lønnsomt anvendt? Jeg kan ikke huske å ha lest noe så “konkret” i børsmeldingen?

Jeg er også litt overrasket over at Fast Track var null verdt. Det er tross noe du må få for å kunne få den høythengende frukten: Accellerated Approval

Samme skjedde når Nano fikk FT, kan jo tolkes som at markedet generelt ikke vet hva det innebærer eller at det fremdeles er såpass langt til medisin at man er avventende.

1 Like

Fann ikkje artikkelen (ikkje børsmelding) dessverre, men meinar det stod at kapitalen no kunne bli bedre anvendt (ikkje lønnsom) og at det ikkje var behov for kapital innhenting på noverande tidspunkt. Sjølvsagt brenn dei kapital fortsatt så emisjonen vil komme om dei ikkje får noko gjennombrudd.
Angåande FT så forstod eg på Radium podcasten at dette var eit kvalitetsstepel på studier, men ikkje ein vurdering av utfallet av studiene.

1 Like

Jeg TROR man skal kjøpe aksjen nå, men jeg har kjøpt og kjøpt selv uten at det har vært riktig så langt. Så hvem vet :man_shrugging:

Selskapet skal starte registreringsstudier neste vår. Selv om selskapet har masse penger så har de antatt ikke nok til å fullføre disse studiene. De må finansieres på et vis.
Angående kommentaren rundt kapitalbehov så stammer den fra en artikkel i finansavisen.

Alternativene, slik jeg ser det, er disse:

  • En form for partneravtale/utlisensiering før man starter studiene
  • Emisjon før man starter studiene
  • Emisjon underveis i studiene(slik som NANO nå nettop gjorde)
  • En form for partneravtale/utlisensiering underveis i studiene

Hvis noen greier å spå riktig alternativ så må de gjerne sende meg en PM!

2 Likes