Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

I euforien var jeg skuffet over nedgangen. Men hadde jeg vært smart hadde jeg solgt på nyheten. For en liten realitycheck: akkurat nå tilsvarer den meldingen fortsatt (nesten) +10% fra kursen før melding. det er +100Mnok i verdi på selskapet pga fast track.

Så ok, da er ikke Fast track verdt mer her på berget. Selv er jeg enig med boms. Sannsynlighet har økt.

10 % høres forsåvidt rimelig ut isolert sett, problemet er jo bare at den er så forbasket undervurdert. Spent på hva vi får av nyheter i løpet det neste halvåret, det kan jo bli både himmel og helvete :chart_with_upwards_trend::chart_with_downwards_trend::man_shrugging:

1 Like

Dont know if it will be heaven or hell. I agree with above that AML is super exciting, but wont a piv stage 2 be done in AML in combo with LDAC? As such i dont think we will get a partnership (with Merck) just yet. Lets see how the NSCLC data continues to mature in combo with Keytruda before we get too excited for partnerships. My take is they will finance AML study via emisjon which i will be in, or at least buy more after. In any event, exciting times at bgbio.

1 Like

Ja. Da var vi tilbake igjen. Fy faen!

2 Likes

Venter det en emi rundt hjørnet?

De vil trenge penger ila neste halvår, om det blir emi eller partner vet ingen. Ser TRVX også vil trenge penger snart. Hvem blir først?

Det blei vel sagt ved fast track meldingen at det ikkje var kapitalbehov, og at kapitalen skulle no bli enda meir lønnsomt anvendt

Litt skremmende hvordan kursen har reagert rett ned igjen etter FT nyheten. Tenkte kanskje det har noe med frykt å gjøre?

Vurderer å kjøpe litt mer men er litt usikker på tidspunktet. Hva tror dere?

Det må ha gått meg noen hus forbi:
Hvor ble det sagt at det ikke var kaptialbehov og at kapitalen nå skulle blir mer enda mer lønnsomt anvendt? Jeg kan ikke huske å ha lest noe så “konkret” i børsmeldingen?

Jeg er også litt overrasket over at Fast Track var null verdt. Det er tross noe du må få for å kunne få den høythengende frukten: Accellerated Approval

Samme skjedde når Nano fikk FT, kan jo tolkes som at markedet generelt ikke vet hva det innebærer eller at det fremdeles er såpass langt til medisin at man er avventende.

1 Like

Fann ikkje artikkelen (ikkje børsmelding) dessverre, men meinar det stod at kapitalen no kunne bli bedre anvendt (ikkje lønnsom) og at det ikkje var behov for kapital innhenting på noverande tidspunkt. Sjølvsagt brenn dei kapital fortsatt så emisjonen vil komme om dei ikkje får noko gjennombrudd.
Angåande FT så forstod eg på Radium podcasten at dette var eit kvalitetsstepel på studier, men ikkje ein vurdering av utfallet av studiene.

1 Like

Jeg TROR man skal kjøpe aksjen nå, men jeg har kjøpt og kjøpt selv uten at det har vært riktig så langt. Så hvem vet :man_shrugging:

Selskapet skal starte registreringsstudier neste vår. Selv om selskapet har masse penger så har de antatt ikke nok til å fullføre disse studiene. De må finansieres på et vis.
Angående kommentaren rundt kapitalbehov så stammer den fra en artikkel i finansavisen.

Alternativene, slik jeg ser det, er disse:

• En form for partneravtale/utlisensiering før man starter studiene
  • Emisjon før man starter studiene
  • Emisjon underveis i studiene(slik som NANO nå nettop gjorde)
  • En form for partneravtale/utlisensiering underveis i studiene

Hvis noen greier å spå riktig alternativ så må de gjerne sende meg en PM!

2 Likes

Jeg holder en knapp på punkt 1.
Den tilsynelatende store interessen rundt axlhemmere, og bemcentinibs foreløpige positive effekt gjør at Merck og annen BP følger med. I eksempelet Merck hvor patentet på Keytruda går ut i 2025(?) vil ethvert produkt som øker effekten, og dermed styrker Merck sin behandligsmetode være interessant.
Bgbio har vært tydelige på at de ikke ønsker å ta produktet alene til markedet. Dermed peker dette også på punkt 1.
Om det ikke er en underliggende strategi, så var vel også forrige emisjon noe pinglete…?

3 Likes

Har kjøpt jevnt og trutt siste siden AA meldingen. Sitter videre, selskapet er verdt betydelig mer enn markedsverdi per idag.

Det er alternativ 1 jeg ser som mest sannsynlig, såpass vanskelig som det er for biotek på osb så vil det forhåpentligvis bli jobbet for dette som løsning i første omgang. Men igjen, om feks PCIB eller andre selskaper kjøpes opp så tror jeg hele sektoren kan få et solid løft og da er på skje emisjon et fullgodt alternativ.

Forventer uansett en slags avklaring like over nyttår dra selskapets side. Viktig å vite for småfisker slik at man har noe å beskytte seg med ved en evt emisjon.

Uansett nå er det neste konferanse som gjelder, artig at de er invitert til å holde muntlig presentasjon. Spent på tallene og hvilke tall som slippes.

2 Likes

Just thinking from a perspective on having to pay that Canadian company (name alludes me now, can’t be bothered looking it up) the least possible. From the arbitration last year, was it better for BGBIO to get taken over once we have the product approved, than out licensing now? If i remember correctly, we “won” that case and it capped the payout if we got taken over?
Or i am just totally off here…probably…

Når skal konferansen være?

https://www.sitcancer.org/2019/program/annual-meeting-schedule-2019-old

Du finner den på fredag 8. November kl 17.20 lokal tid. Vet ikke om den sendes live men det vil jeg tro.

Konferanser som ASCO, Esmo, og denne har gjerne hundrevis til tusenvis av finansfolk tilstede, så uavhengig av resultater man kommer med så nok det viktigste her eksponeringen dette gir.

Selskapet må bestemme seg ila våren 2020 hva de vil gjøre med hvilke av pipeline, får man til et partnerskap, blir det emisjon, osv. Om det mot formodning er skuffende resultater den 8. November, som det lite trolig er, så kan det kanskje “hjelpe” dem i retning av å satse på videre studier av AML med fasttrack og evt malignt melanom.

Tipper vi får et kort konsist foredrag den 8. November med mer tall enn det som er sluppet tidligere. Bra at det er en ekstern forsker/vitenskapsmann, så kan bergenbio teamet lure i bakgrunnen og shake hands hele helgen med lave skuldre hehe.

3 Likes

Jeg har stor tro at Bemcentinib kommer til å bli FDA godkjent først som monoterapi for R/R AML/MDS formål ila 2020, pga ‘unmet need’ og ‘overbevisende respons’ (43 % vs palliativ beh.) I denne pasientgruppen! Etterhvert finner veien Videre med nye indikasjoner (slik som Keytruda) for å bli en ‘cornerstone i cancer terapi’, og andre potensielle indikadjoner og bli en ny blockbuster!

Kan noen tør og gjette aksjepris ved et vellykket scenario og oppkjøp? Føl komfortabel og del din mening uten skam :wink:

3 Likes