Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Det var ikke så mye nytt i den posteren, effekt ble rapportert tidligere i sommer. Det som er nytt her er at de har en ny blod-basert biomarkør. Det er viktig, selv om det ikke kom mye detaljer rundt dette. Husk, biomarkører mangedobler sannsynligheten for suksess. Fremover kan vi vel forvente oss mer data om varighet på respons og overlevelse.

Dagens presentasjon blir spennende, regnet med at det ville komme en melding i morges, ser ut som de slipper meldingen midt på dagen istedenfor.

2 Likes

En vague/kort tittel på ‘dagensmedisin’ som dekker ESMO-19 nyheter om ‘positiv respons av kombinasjonsterapi i lungekreft og malignant melanom (Radiumhospitalet) presenteres på ESMO i dag’!! Regner med at det er BGBIO :wink:

3 Likes

Ny poster i dag:

2 Likes

Positivt at det anbefales at studien fortsetter, men det visste man jo.

Utifra posteren åpenbart at det er i BRAF-positive det er mest effekt ved å legge til Bemcentinib til Tafinlar og Mekinist.

Noe økt diare og økning av leverenzymer. Stusser litt på at man hos 5 pasienter med Keytruda/Bemcentinib har immunrelatert hepatitt/betennelse i leveren. Dette håndteres vanligvis forholdsvis ukomplisert med steroider vil jeg tro, dersom det oppdages tidlig, men det har sin egen bukett av bivirkninger dersom brukt over lengre tid.

Har ikke sett presentasjonen.

1 Like

Enig, bem + D/T så lovende ut, men må innrømme at jeg er litt skuffet over at det ikke var tydligere respons i pasienter som fikk pem + bem vs. pem. Det så egentlig ikke så veldig lovende ut. pem + bem var ikke tydelig bedre enn pem i BRAF+ pasienter med lav tumorburden når det kommer til ORR. Det samme gjelder for BRAF negative pasienter som fikk pem + bem vs. pem.

Det er fortsatt tidlig og lave tall, men primærendepunktet er ORR.
Akkurat nå så går det riktig vei med bem + D/T, men pem + bem ser ikke så lovende ut på ORR.

Dette kan forsåvidt fortsatt forandre seg når flere pasienter blir innkludert, men cohort B i NSCLC begynner å bli mer og mer viktig nå for å validere sammenhengen mellom bem og pem, og vi har ikke fått første PR der selv om første pasient ble dosert i April :crossed_fingers:

2 Likes

Du tenker på den nye armen der keytruda-refraktære pasienter får keytruda+bemcentinib i 2L? De offentliggjør vel ikke dette før det er offisielt at man har møtt kravet for å gå videre? Tror ikke det kommer en melding før de har fått klarsignal og det kommer jo ikke nødvendigvis på dagen.

De slipper heller ikke biomarkørkorrelasjonen, utenom at de sier at de har prediktive biomarkører, både sAXL og 2 “hemmelige”. Når vi ser den gode korrelasjonen i AML og NSCLC så er det jo lov å håpe at det samme er tilfellet her. Dette kan jo påvirke tolkningen av resultatene.

Det kommer vel en kommentar fra selskapet.

1 Like

Ja, det er den jeg tenker på. De har oppgitt primary objective på 1 PR eller mer så går de videre i cohort B (se bilde under). De har også tidligere børmeldt når de møter primary objective eller primary objective intreffer, og jeg har fått bekreftelse på at de vil gjøre det nå også. Da står jeg bare igjen med at de ikke har nådd den enda.

1 Like
1 Like

Omtrent som vi sa her, dog er Dr. Straume mindre opptatt av effekt så tidlig. Det har han kanskje rett i, ca 50% med malignt melanom med spredning lever etter 5 år med dagens behandling, blir spennende og se om Bemcentinib slår ut hos de inkluderte pasientene.

Selv tror jeg det er AML som vil bli gjennombruddet for AXL hemmere, og Bergenbio har såvidt meg bekjent den eneste studien i verden på dette, sist jeg sjekket ihvertfall.

5 Likes

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @larsmkn (162 likes)

[quote=“Larsmkn, post:1967, topic:2340”]

  1. @Flottesen (83 likes)
  1. @drdr (50 likes)

Resten av topp 10:

  1. @anon48632287 (48 likes)

  2. @Nocturne (33 likes)

  3. @JAXI (28 likes)

  4. @vcp (24 likes)

  5. @Boms (19 likes)

  6. @Eder (10 likes)

  7. @Ekornet (10 likes)

Gratulerer!

@pdx for BGBIO er @larsmkn kongen på informasjon så det er bare å la han han får Tekspert tittelen til odel og eie :crown::crown::crown:

6 Likes

Angående informasjon så skal titlene på abstract for SITC komme ut i dag. Forventer at BGBIO skal ha noe å stille med på den konferansen, men akkurat hva det blir for vi sett senere i dag.

Dette er forresten den konferansen som BGBIO fikk LBA på sist år, noe som var veldig bra. Hvis de de får LBA i år så vil vi ikke vite noe om det før 1. november, men jeg tror ikke de kommer til å få det. Når de fikk det sist så var det mPFS på NSCLC resultater, og vi har ikke noe like stort ventende nå.

4 Likes

Hva skjedde med kursen nå?:flushed:

På taperlisten igjen ja…

Titel for SITC2019.
O26 A phase II study of bemcentinib (BGB324), a first-in-class selective AXL inhibitor, in combination with pembrolizumab in patients with advanced NSCLC: Updated analysis Matthew G. Krebs, MD PhD; Paal F. Brunsvig, MD PhD; Åslaug Helland; Nuria Vinolas Segarra; Santiago Ponce Aix, MD; Enric Carcereny Costa, MD; Manuel Dómine Gomez, MD, PhD; Jose Manuel Trigo Perez; Edurne Arriola; Rosario Garcia Campelo; James Spicer, MD

https://sitc.sitcancer.org/2019/abstracts/titles/

Edit: at abstractet har kode O26 kan tyde på at de har fått en muntelig presentasjon, noe som må sies å henge noe høyere enn den vanlige “posteren”.

8 Likes

Det henger nok en del høyere å få holde en muntlig presentasjon enn å stå med en poster-plakat ja. Tittet på linken din, og det ser ut til å være sent inn 930 abstract, hvorav 80 er plukket ut til å holde muntlig foredrag, mens 850 presenterer en poster. Foredraget holdes endog i en sesjon kalt “High Impact Clinical Trials”…

Friday, Nov. 8, 2019

Concurrent Session 206: High Impact Clinical Trials

5:10 p.m. A phase II study of bemcentinib (BGB324), a first-in-class selective AXL inhibitor, in combination with pembrolizumab in patients with advanced NSCLC: Updated analysis
Matthew G. Krebs, MD, PhD –The University of Manchester

5 Likes

BerGenBio to Present clinical data from Phase II trial with selective AXL inhibitor at 34th Annual SITC Meeting

1 Like

Aksjen er riktignok opp 4,4 % akkurat nå, men her er det mange som ikke skjønner hvor viktig det er at de har fått presentere i kategorien HIGH IMPACT CLINICAL TRIALS !

Burde vært et solid kjøpsrush, men typisk nok så kommer gode nyheter på dårlige børsdager og da blir kursbevegelsene bare et lite blaff.

1 Like

Gode nyheter havner enten på røde børsdager eller så er det sell on news for alle penga. Om ikke dette slår til så er det emisjon etter gode nyheter.