Ja litt av et sammentreff det gensignatur studiet. (men forstår jeg riktig så ligger i kortene at det er et ganske omfattende samarbeid mellom BG og M)
Om det blir salg/utlisensiering av BGB324 eller om hele selskapet blir kjøpt opp vet jeg ikke, men jeg tror at BGBIO vil bli det første biotek selskapet som dobler kursen. Forblir kursen her nede vil det vel være enklest for en beiler å kjøpe hele selskapet og få med seg det som kanskje er neste generasjon med AXL rettet medisin.
Men jeg har flere bet i markedet så 100 % sikker er jeg tydeligvis ikke
Merck har et veldig strengt vitenskapelig regime i sin tilnærming til studier, så ingenting er overlatt til tilfeldigheter.
Har brukt dagen til å laste opp, alt rundt 15 er svært svært billig. Opplever at selskapet innen 1 år er i partnerskap eller rett og slett kjøpt opp. AXL hemmere er noe mange selskaper ser på og Bgbio er langt fremme. Deres er selektiv i tablettform, positiv AML studie, fase 2 på lunge, positiv på innside kjøp, og viktigst av alt biomarkører som angir behandlingsrespons. Jeg velger å tro på selskapet mtp å skape aksjonærverdi, og liker at det er Trond Mohn som sitter i bakgrunnen med langsiktighet og tyngde.
Neste stopp er vel allerede på ASH i desember, hadde vært artig med flere tall, selv om det viktigste slik jeg ser det er at selskapet er på kartet til andre selskaper og investorer kontinuerlig.
Valgte også påfyll i dag. Sitter med en god følelse.
Axl hemmere ser (garantert!?) ut til å ha sin plass i kombinasjonsbehandling, og som monoterapi.
Når en ser på forspranget bgbio har kombinert med en kompositt (2delt) biomarkør, så styrker det caset.
I tillegg har de
- ingen problem med rekrutering
- leverer på guiding
- velfungerende team både i Bergen og Oxford
- relativ lav cashburn sett i forhold til pipeline
- stor oppmerksomhet internasjonalt
- utlisensiering
- andre som kjører selvfinansierte studier på bemcentinib
- Merck som studiepartner
- solide eiere
Mye som taler for at de får en partner, eller blir kjøpt opp. I tillegg til en uttalt strategi om å ikke ta produktet alene til markedet, så velger jeg å sitte. En emisjon klarer jeg uansett, men for jævelig (som nevnt ovenfor) hvis emisjonsfrykt skal tynge den frem til avtale.
En ting til.
Hvorfor satte de en filleemisjon på 75 mill i sommer? Hva sa onkel Trond når han garanterte for beløpet? Fikk han lovnader om at dette blir den siste? Litt spekulasjoner her på tampen
@Mykle: Enig med dine tanker og spekulasjon! Min vurdering er at de har valgt et mindre emisjon for å gjennomføre flere utvidet phase2 studier for å gjenta samme gode resultater og bevise at primære resultater ikke var tilfeldige! De vet at phase 3 mht. omfang av pas. antall, utgifter og spesielt utbetaling til Rigel koster enormt. Derfor er det nesten usannsynlig, etter min mening, at de kjører phase3 alene.
De har penger ut i Q4 2020. Jeg tror ikke , motsatt alt som kommer på forumer, på en emsjon før ASCO 2020. Jeg tror på at en partnersavtale (eller noe større skjer like før eller etter at de har levert like gode resultater på ASCO (primo juni 2020)
Når er ASCO nå igjen?
Starten av Juni.
Helt enig hva angår Riegel. 36 mill usd fra påbegynt fase 3 til produktet er på markedet. Slik jeg ser det er det helt usannsynlig at de går for dette løpet alene.
Her kan det være flere løsninger som voldgiftsdommen har understreket.
Den mest atraktive vil nok være utlisensiering etter fase2 hvor Riegel har krav på 35% av Bgbio sine inntekter. Ettersom Bemcentinib kanskje blir en “cornerstone” i forskjellige behandlingsformer vil nok dette på lang sikt være det mest lukrative dersom bruken av Bemcentinib utvides. Biomarkøren(e) vil fremdeles være Bgbio sin, og generere egne inntekter. De vil også sitte igjen med BG601 og det ADC får til der.
Og de har jo også sitt eget antistoff i pipeline, i tillegg til det som er utlisensiert til ADC. Så her er det rom for masse oppeside der man har 100% eierskap.
Pluss at de har noe preklinisk som de ikke har annonsert enda…
Nok en analytiker som setter kursmål godt over dagens nivå :
H.C. Wainwright Reiterates Buy Rating on Bergenbio ASA (BGBIO:NO)
November 20, 2019 7:35 AM EST
H.C. Wainwright analyst Joseph Pantginis reiterated a Buy rating and NOK60.00 price target on Bergenbio ASA (BGBIO:NO).
Greit
Litt unødvendig å spamme tråden med gamle nyheter.
Hva ville vært dine kommentarer til de artiklene du viste frem her? om du bare sa en setning til hver så hadde det hatt verdi
hva i alle dager gjør det med ett tilbakeblikk ?
spamme tråden må du få deg litt frisk luft @busk1
innlegget var bra det @ufo
BGBIO er nytt for meg og jeg er kanskje ikke alene i den situasjonen.
Men enig i det at nyhetsverdien vel ikke er overveldene.
Intensjonen var god og bruker ikke mere energi på det
Litt mere om Orphan drug designstion for Bemcentinib/BerGenBio:
Første post her og har egentlig ikke så mye peiling, men er ikke dette bra for BergenBio?
Ja, dette kan på sikt være viktig. NSCLC er jo en stor indikasjon, og Kina er et land hvor dette er svært utbredt pga forurensning og røyking (my guess). Så hvis BGB324 fortsetter å vise god effekt på AXL+ pasienter er dette en KJEMPEmulighet økonomisk, selv om prisingen vil være lavere enn i USA.