Ny vurdering fra trinity delta etter Q3 rapport🤘
Piramal Pharma Solutions Announces Collaboration With BerGenBio on the Development of FDA Fast Track Designated Leukemia Treatment
Når kommer børsmeldingen fra BergenBio på dette…?
BergenBio er nok snart neste selskap i norsk biotek som skal reprises.
PS. Partneren Piramal Enterprises er notert på børsen i Mumbay og er verdt over 5 milliarder USD såvidt eg kan se.
Det er pharma-delen som har ingått avtalen med BergenBio:
For meg høres det ut som ingen videre behov for emision som den eneste bremse for kursutvikling! Snart reprising $$$
Piramal Enterprises er en “Contract Development and Manufacturing Organization”
CDMO,
Er nok ikke en ikke nyhet i børssammenheng dette. Siden det her er snakk om produksjon av medikament. Et nødvendig, men ikke uventet steg på veien mot filing og markedstillatelse.
Helt riktig, men det er tegn på at de faktisk tror på et ganske raskt løp fremover. Så om det ikke alene er en verdidriver så er det ett av mange gode tegn på fremdriften i BGBIO. Om jeg skulle driste meg til ett tips så er det at BGBIO er den aksjen som vil være den første til å doble seg fra i dag.

For meg høres det ut noe mer enn bare ‘selvfølge’ eller en ‘ubetydelig avtale’:
« offer a comprehensive range of services including Drug Discovery Solutions, Process & Pharmaceutical Development services, Clinical Trial Supplies, Commercial supply of APIs and Finished dosage forms. »
Også:
« As part of the partnership agreement, PPS is also expected to provide commercial manufacturing of the final drug product.»
De kommer til å få støtte hele veien fra nå av til produksjon/distribusjon av Bemcentinib, synes jeg!
Det er vel heller snakk om at BerGenBio kjøper tjenester her, og etter hva jeg kjenner til fra denne bransjen er dette standard prosedyre for alle små biotekselskaper. At de omtaler det som et partnership tror jeg bare er en måte å omtale et langsiktig samarbeid på, og så lenge BGBIO ikke har sendt børsmelding på dette kan det umulig være noe finansiell “støtte” involvert.
Men det at de gjør seg klar til kommersiell fase er interessant og VELDIG positivt - men det er ikke akkurat overraskende.
Det å ha produksjonsapperatet klart er vel en av betingelsene for å få fasttreck av FDA.
Poenget er at dersom FDA skal prioritere det regulatoriske for bgbio på bekostning av andre som venter i køen så må det hele være klart til å starte medisineringen av pasienter.
Dersom dette ikke skjer så har prioriteringen av det selskapet som har fått privilegier av FDA vært feilslått da en ikke kommer raskere igang totalmessig med å behandle pasienter.
Men det som er viktig i denne saken er tillitten fra FDA.
All logikk tilsier at et selskap får ikke fast track uten at selskapets teknologi har et meget høyt nivå.
En kan jo si at FDA som representerer kunnskap , erfaring og som i siste instans godkjenner produktet har godkjent konseptet , noe som jo ikke sier så lite.
Synes så absolutt dette skal børsmeldes da denne avttalen klart viser at bgbio er i gang med å fullføre sin del av avtalen.
Dere har nok rett, ingen grunn til å børsmelde dette fra BergenBio.
Heller ikkje meldt på hjemmsiden deres til nå.
Vi får vente og se frem til den 9. desember…
Etter hva jeg har hørt skulle BGBIO ha en presentasjon i Stockholm i dag.
Kanskje det er det som har fått kursen til å røre på seg?
tok ut denne i dag, ble litt volum og en krone til så ser den ann litt.
Kan det komme noen overraskelser her mon tro?
Her er linken til Abstract som presenteres, om det overrasker eller ikke får andre vurdere:
https://ash.confex.com/ash/2019/webprogram/Paper128683.html
Oh ja! Dette er bra!! Denne gruppen er knallsyke og veldig gamle i settingen kreftbehandling uten andre alternativ. 40 % ORR lukter det medisin av lang vei 
Bivirknene er tolerable slik jeg ser det ihvertfall.
Det store som jeg er spent på her er fra setningen: “Further biomarker exploration will be presented at the conference”. Dette går rett inn i persontilpasset medisin. Dersom man kan vise sammenheng mellom biomarkør og effekt/ikke effekt og dermed enklere velge ut hvem som skal tilbys behandlingen gitt indikasjon så er det gull hele veien.
FDA har gitt fastrrack for denne indikasjonen, selskapet har nylig signert avtale om produksjon, ingen andre tilbydere innenfor dette segmentet.
Obs obs kommer det positive data på presentasjonene hva gjelder biomarkør så er det bare å holde på aksjene hele veien hjem.
Biomarkørkorrelasjonen har de holdt hemmelig inntil nå.
For monoterapistudien var korrelasjonen 100% mtp. ORR. Det blir spennende å se om den er like fantastisk for denne komboen.
Har PCIB og PHO som favoritter og disse 2 ligger trygt i låst skuff men har kjøpt en lyttepost i BGBIO.
Ser ut for å være et interessant selskap (som lever i skyggen av radforsk sine kandidater).
Kommer vel en reprising her også snart.
Når forventer en ny emisjon og er der problemer her?
Er der høy burnrate og når er kassa tom?
De har masse penger, men de skal starte pivotalstudier til våren og de har ikke nok penger til å fullføre disse. Så om de velger å fylle på kassen før eller under forsøkene eller kanskje også får en partner med på laget er vel det store spørsmålet.
Forventer readout på ekspansjonskohorter i lungekreft og AML i 1H2020. Disse er også sannsynligvis retningsgivende for pivotalstudiene. De har uttrykt at de har innsyn i dataene etterhvert som de kommer inn og dermed ikke nødvendigvis venter til alle pasientene er lest av før de tar beslutninger.
Jeg er såpass opptimist at jeg forventer partneravtale med merck før emisjon. Merck leter med lys og lykter etter produkter som styrker Keytruda på pd l1- pasienter. Med Bgbios axlhemmer og biomarkør er det noe. Biomarkøren sammenfaller som hånd i hanske på Mercks studie på gensignatur av pasienter som ikke responderer. Overkant av 1000 pasienter undersøkt.
De har nok ut 2020, og til å avslutte studier mot sommeren. Mener også dette selskapet blir helt glemt fordi det ikke er under Radforsk, og plassert i feil fjøs. Bergen og ikke Oslo.
Edit:
Og husk at det er på Vestlandet og kysten at all verdiskapning skjer i dette landet. Badabing! Måtte bare siden er helg. God helg!
Andre selskaper bombarderer med børsmeldinger om slik presentasjoner! BGBio kjører på uten hausing