Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Det er nok langt frem dit ennå. Men det åpner jo et større marked for kombinasjonen. Så du har nok helt rett. (men jeg synes jeg så noen mente dette var en fordel for noen andre bingotek selskap på oslo børs?)

1 Like

Gode nyheter for PCIB idag, kjekt når man sitter 50/50 av risiko porteføljen i PCIB og Bgbio! Og snart er det ASH også med Bemcentinib på plakaten, er nesten for spennende dette her.

Det blir vel Merck som melder en liknende avtale eller kanskje til og med et oppkjøp med Bgbio ila 2020-21 :sunglasses::facepunch::ok_hand:!!

4 Likes

Er BergenBio neste selskap ut for reprising…kan vel bli en fin desember?

1 Like

vet ikke om eg tåler mer Lothian , men kjør på :wink:

1 Like

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

1. @larsmkn (123 likes)

[quote=“Larsmkn, post:1967, topic:2340”]

1. @Flottesen (53 likes)
  1. @Mykle (46 likes)

Resten av topp 10:

1. @Ekornet (46 likes)

2. @Nocturne (46 likes)

3. @drdr (45 likes)

4. @Boms (37 likes)

5. @Sjakk (25 likes)

6. @Savepig (20 likes)

7. @anon48632287 (16 likes)

Gratulerer!

BergenBio lagger noe voldsomt ift resten av norsk biotek den siste måneden.

Er det ASH som skal sette igang rallyet…eller eventuelt en økt interesse fra Merck?

PCIB og AZ KAN føre til en økt interesse for hele norsk biotek…

1 Like

Ny vurdering fra trinity delta etter Q3 rapport🤘

10 Likes

Piramal Pharma Solutions Announces Collaboration With BerGenBio on the Development of FDA Fast Track Designated Leukemia Treatment

5 Likes

Når kommer børsmeldingen fra BergenBio på dette…?

BergenBio er nok snart neste selskap i norsk biotek som skal reprises.

PS. Partneren Piramal Enterprises er notert på børsen i Mumbay og er verdt over 5 milliarder USD såvidt eg kan se.

Det er pharma-delen som har ingått avtalen med BergenBio:

https://www.piramalpharmasolutions.com/about-piramal

1 Like

For meg høres det ut som ingen videre behov for emision som den eneste bremse for kursutvikling! Snart reprising $$$

Piramal Enterprises er en “Contract Development and Manufacturing Organization”
CDMO,

Er nok ikke en ikke nyhet i børssammenheng dette. Siden det her er snakk om produksjon av medikament. Et nødvendig, men ikke uventet steg på veien mot filing og markedstillatelse.

Helt riktig, men det er tegn på at de faktisk tror på et ganske raskt løp fremover. Så om det ikke alene er en verdidriver så er det ett av mange gode tegn på fremdriften i BGBIO. Om jeg skulle driste meg til ett tips så er det at BGBIO er den aksjen som vil være den første til å doble seg fra i dag.:game_die::man_shrugging::chart_with_upwards_trend:

3 Likes

For meg høres det ut noe mer enn bare ‘selvfølge’ eller en ‘ubetydelig avtale’:

« offer a comprehensive range of services including Drug Discovery Solutions, Process & Pharmaceutical Development services, Clinical Trial Supplies, Commercial supply of APIs and Finished dosage forms. »

Også:
« As part of the partnership agreement, PPS is also expected to provide commercial manufacturing of the final drug product.»

De kommer til å få støtte hele veien fra nå av til produksjon/distribusjon av Bemcentinib, synes jeg!

1 Like

Det er vel heller snakk om at BerGenBio kjøper tjenester her, og etter hva jeg kjenner til fra denne bransjen er dette standard prosedyre for alle små biotekselskaper. At de omtaler det som et partnership tror jeg bare er en måte å omtale et langsiktig samarbeid på, og så lenge BGBIO ikke har sendt børsmelding på dette kan det umulig være noe finansiell “støtte” involvert.

Men det at de gjør seg klar til kommersiell fase er interessant og VELDIG positivt - men det er ikke akkurat overraskende.

1 Like

Det å ha produksjonsapperatet klart er vel en av betingelsene for å få fasttreck av FDA.
Poenget er at dersom FDA skal prioritere det regulatoriske for bgbio på bekostning av andre som venter i køen så må det hele være klart til å starte medisineringen av pasienter.

Dersom dette ikke skjer så har prioriteringen av det selskapet som har fått privilegier av FDA vært feilslått da en ikke kommer raskere igang totalmessig med å behandle pasienter.

Men det som er viktig i denne saken er tillitten fra FDA.
All logikk tilsier at et selskap får ikke fast track uten at selskapets teknologi har et meget høyt nivå.
En kan jo si at FDA som representerer kunnskap , erfaring og som i siste instans godkjenner produktet har godkjent konseptet , noe som jo ikke sier så lite.
Synes så absolutt dette skal børsmeldes da denne avttalen klart viser at bgbio er i gang med å fullføre sin del av avtalen.

1 Like

Dere har nok rett, ingen grunn til å børsmelde dette fra BergenBio.

Heller ikkje meldt på hjemmsiden deres til nå.

Vi får vente og se frem til den 9. desember…

Etter hva jeg har hørt skulle BGBIO ha en presentasjon i Stockholm i dag.

Kanskje det er det som har fått kursen til å røre på seg?

1 Like

tok ut denne i dag, ble litt volum og en krone til så ser den ann litt.

Kan det komme noen overraskelser her mon tro?

3 Likes

Her er linken til Abstract som presenteres, om det overrasker eller ikke får andre vurdere:
https://ash.confex.com/ash/2019/webprogram/Paper128683.html

6 Likes