Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

En fersk aksjonærliste for BGBIO er tilgjengelig. Trykk her for å se den. Krever Insider-medlemskap)

1 Like

BerGenBio presents preliminary clinical data from Phase II combination trial of bemcentinib and LDAC in elderly AML patients at ASH 2019

11 Likes

Begynner re-prisingen av denne for alvor idag ? :slight_smile: Har det på følelsen.

1 Like

Dette var veldig lettende! AML hos eldre som ikke tåler standard behandlingen, (så og si alle over 74 år), er en dødsdom og Bemcentinib viser i disse tallene å være et reelt alternativ for livsforlengelse. FDA mener visst det samme ref AA hehe.

Det viktigste her er nok at biomarkør holder, enkelt og greit. Men også at de eldre tåler behandlingen godt. “Firstly do no harm” sitter i ryggmargen på dem som skal skrive dette ut :innocent:

Det er ingen konkurrenter for Bergenbio på denne indikajsonen, de forlenger livet til svært syke mennesker, gjerne etter å først å progrediert på andre medisiner, og det tolereres godt. Nei dette blir medisin!! Så kommer jo NSCLC og Malignt Melanom parallelt. (Kanskje ikke den mest sexy gruppen dette med AML men som jeg har trodd hele veien så er det her jeg er tryggest på at Bergenbio/Bemcentinib kommer til markedet først i form av en utlisensering til et BP).

Utrolig spent på veien videre. Regner med selskapet nå snart fortsetter diskusjonen med FDA om hvordan raskeste vei til markedet blir??

6 Likes

Har sagt det tidligere, jeg tror BGBIO er den første på OB som vil doble seg.

“Do-no-harm” er ekstremt viktig i denne gruppen, og kommer BGB324 først inn som godkjent legemiddel i en indikasjon er veien videre kortere. :+1:

Veldig interessant å høre at de har en ny blod-basert biomarkør som også kan brukes i lungekreft.

Det er vel samme markør?

Ja slik tolker jeg det også, men det er ikke den samme som den “opprinnelige” markøren for AML (sAXL). De tidligere uttalt at sAXL ikke virker for NSCLC, der måtte man istedenfor bruke et IHC assay som krever biopsi. Så at de nå har en ny blod-basert biomarkør som virker både for AML og NSCLC er jo veldig positivt. Det er jo lov å håpe at den også vil virke i andre indikasjoner!

4 Likes

Har BGBIO fått AA av FDA?
FT ja men AA?

Nei, bare Fast Track!
Men det vet du vel så hvorfor spørre :roll_eyes:

Nei , reagerte litt på en setning i innlegget til ekorn over her…“FDA mener visst det samme ref AA hehe”…men jeg har tydligvis misforstått.
Takker for klargjørinen.

Kan vi vente noe mer info om biomarkøren kl 1400?

Ups mha bad!:stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 Like

Fin utvikling i dag da! Savner fremdeles mer volum. Vi er over 20kr. Holder det ut dagen er det meget bra! Fingers crossed :crossed_fingers:
Så er jeg også glad for at vi er fri for partyhatter, raketter og annet emojifjas.
“The strenght of the black horse!”

5 Likes

Ventet på den, KrissKross :joy:

Kl 14? I dag?
Trodde de har presentasjon 17-20 USA tid, så ikke før 2tiden midnatt norsktid!

https://www.bergenbio.com/media-centre/events/

Nedtelling viser 7 timer til presentasjon nå fra 11 55

3 Likes

Ehh 0200 ja. Kanskje vi våkner til noe hyggelig i morgen tidlig da.

Presentasjonen på ASH oppgis til å være 6:00 PM – 8:00 PM, og med 6 timers tidsforskjell til Florida så blir det mellom midnatt og 02:00 norsk tid.

Det vanlige på slike konferanser er vel ellers at innholdet i presentasjonene ikke skal offentliggjøres før det blir presentert (tror det gjerne er et krav arrangørene setter) og at selskapene derfor venter med å sende ut melding til starttidspunktet for presentasjonen. Men i dag har BGBIO valgt å sende ut en børsmelding på forhånd av det som vel må antas å være essensen av det de skal presentere, og jeg vil derfor ikke tro at det kommer noe mer info til natten. Men det som kom i morges var jo hyggelig!

Poster ute.
Ser veldig lovende ut for de som respondere av nylige diagnostiserte pasienter.
Alle med CR/CRi eller PR responderer fortsatt og er “ongoing”, ved snart 12 mnd.

7 Likes