Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Oh ja! Dette er bra!! Denne gruppen er knallsyke og veldig gamle i settingen kreftbehandling uten andre alternativ. 40 % ORR lukter det medisin av lang vei :ok_hand:

Bivirknene er tolerable slik jeg ser det ihvertfall.

Det store som jeg er spent på her er fra setningen: “Further biomarker exploration will be presented at the conference”. Dette går rett inn i persontilpasset medisin. Dersom man kan vise sammenheng mellom biomarkør og effekt/ikke effekt og dermed enklere velge ut hvem som skal tilbys behandlingen gitt indikasjon så er det gull hele veien.

FDA har gitt fastrrack for denne indikasjonen, selskapet har nylig signert avtale om produksjon, ingen andre tilbydere innenfor dette segmentet.

Obs obs kommer det positive data på presentasjonene hva gjelder biomarkør så er det bare å holde på aksjene hele veien hjem.

6 Likes

Biomarkørkorrelasjonen har de holdt hemmelig inntil nå.
For monoterapistudien var korrelasjonen 100% mtp. ORR. Det blir spennende å se om den er like fantastisk for denne komboen.

3 Likes

Har PCIB og PHO som favoritter og disse 2 ligger trygt i låst skuff men har kjøpt en lyttepost i BGBIO.
Ser ut for å være et interessant selskap (som lever i skyggen av radforsk sine kandidater).

Kommer vel en reprising her også snart.

Når forventer en ny emisjon og er der problemer her?
Er der høy burnrate og når er kassa tom?

1 Like

De har masse penger, men de skal starte pivotalstudier til våren og de har ikke nok penger til å fullføre disse. Så om de velger å fylle på kassen før eller under forsøkene eller kanskje også får en partner med på laget er vel det store spørsmålet.

Forventer readout på ekspansjonskohorter i lungekreft og AML i 1H2020. Disse er også sannsynligvis retningsgivende for pivotalstudiene. De har uttrykt at de har innsyn i dataene etterhvert som de kommer inn og dermed ikke nødvendigvis venter til alle pasientene er lest av før de tar beslutninger.

3 Likes

Jeg er såpass opptimist at jeg forventer partneravtale med merck før emisjon. Merck leter med lys og lykter etter produkter som styrker Keytruda på pd l1- pasienter. Med Bgbios axlhemmer og biomarkør er det noe. Biomarkøren sammenfaller som hånd i hanske på Mercks studie på gensignatur av pasienter som ikke responderer. Overkant av 1000 pasienter undersøkt.
De har nok ut 2020, og til å avslutte studier mot sommeren. Mener også dette selskapet blir helt glemt fordi det ikke er under Radforsk, og plassert i feil fjøs. Bergen og ikke Oslo.
Edit:
Og husk at det er på Vestlandet og kysten at all verdiskapning skjer i dette landet. Badabing! Måtte bare siden er helg. God helg!

10 Likes

Andre selskaper bombarderer med børsmeldinger om slik presentasjoner! BGBio kjører på uten hausing :wink:

7 Likes

En fersk aksjonærliste for BGBIO er tilgjengelig. Trykk her for å se den. Krever Insider-medlemskap)

1 Like

BerGenBio presents preliminary clinical data from Phase II combination trial of bemcentinib and LDAC in elderly AML patients at ASH 2019

11 Likes

Begynner re-prisingen av denne for alvor idag ? :slight_smile: Har det på følelsen.

1 Like

Dette var veldig lettende! AML hos eldre som ikke tåler standard behandlingen, (så og si alle over 74 år), er en dødsdom og Bemcentinib viser i disse tallene å være et reelt alternativ for livsforlengelse. FDA mener visst det samme ref AA hehe.

Det viktigste her er nok at biomarkør holder, enkelt og greit. Men også at de eldre tåler behandlingen godt. “Firstly do no harm” sitter i ryggmargen på dem som skal skrive dette ut :innocent:

Det er ingen konkurrenter for Bergenbio på denne indikajsonen, de forlenger livet til svært syke mennesker, gjerne etter å først å progrediert på andre medisiner, og det tolereres godt. Nei dette blir medisin!! Så kommer jo NSCLC og Malignt Melanom parallelt. (Kanskje ikke den mest sexy gruppen dette med AML men som jeg har trodd hele veien så er det her jeg er tryggest på at Bergenbio/Bemcentinib kommer til markedet først i form av en utlisensering til et BP).

Utrolig spent på veien videre. Regner med selskapet nå snart fortsetter diskusjonen med FDA om hvordan raskeste vei til markedet blir??

6 Likes

Har sagt det tidligere, jeg tror BGBIO er den første på OB som vil doble seg.

“Do-no-harm” er ekstremt viktig i denne gruppen, og kommer BGB324 først inn som godkjent legemiddel i en indikasjon er veien videre kortere. :+1:

Veldig interessant å høre at de har en ny blod-basert biomarkør som også kan brukes i lungekreft.

Det er vel samme markør?

Ja slik tolker jeg det også, men det er ikke den samme som den “opprinnelige” markøren for AML (sAXL). De tidligere uttalt at sAXL ikke virker for NSCLC, der måtte man istedenfor bruke et IHC assay som krever biopsi. Så at de nå har en ny blod-basert biomarkør som virker både for AML og NSCLC er jo veldig positivt. Det er jo lov å håpe at den også vil virke i andre indikasjoner!

4 Likes

Har BGBIO fått AA av FDA?
FT ja men AA?

Nei, bare Fast Track!
Men det vet du vel så hvorfor spørre :roll_eyes:

Nei , reagerte litt på en setning i innlegget til ekorn over her…“FDA mener visst det samme ref AA hehe”…men jeg har tydligvis misforstått.
Takker for klargjørinen.

Kan vi vente noe mer info om biomarkøren kl 1400?

Ups mha bad!:stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 Like

Fin utvikling i dag da! Savner fremdeles mer volum. Vi er over 20kr. Holder det ut dagen er det meget bra! Fingers crossed :crossed_fingers:
Så er jeg også glad for at vi er fri for partyhatter, raketter og annet emojifjas.
“The strenght of the black horse!”

5 Likes