Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Ventet på den, KrissKross :joy:

Kl 14? I dag?
Trodde de har presentasjon 17-20 USA tid, så ikke før 2tiden midnatt norsktid!

https://www.bergenbio.com/media-centre/events/

Nedtelling viser 7 timer til presentasjon nå fra 11 55

3 Likes

Ehh 0200 ja. Kanskje vi våkner til noe hyggelig i morgen tidlig da.

Presentasjonen på ASH oppgis til å være 6:00 PM – 8:00 PM, og med 6 timers tidsforskjell til Florida så blir det mellom midnatt og 02:00 norsk tid.

Det vanlige på slike konferanser er vel ellers at innholdet i presentasjonene ikke skal offentliggjøres før det blir presentert (tror det gjerne er et krav arrangørene setter) og at selskapene derfor venter med å sende ut melding til starttidspunktet for presentasjonen. Men i dag har BGBIO valgt å sende ut en børsmelding på forhånd av det som vel må antas å være essensen av det de skal presentere, og jeg vil derfor ikke tro at det kommer noe mer info til natten. Men det som kom i morges var jo hyggelig!

Poster ute.
Ser veldig lovende ut for de som respondere av nylige diagnostiserte pasienter.
Alle med CR/CRi eller PR responderer fortsatt og er “ongoing”, ved snart 12 mnd.

7 Likes

image

Jeg er litt kjapp på labben nå, da jeg bare har skumlest. Det er veldig lite data, så stor klype salt.

50% av pasientene har respons. og fra det andre studiet som nettopp ble rapportert så er det ca 50% av pasientene som har AXL positiv biomarker.

Er det lov å spekulere i at ved seleksjon på biomarker så er vi nær 90% respons? (kjenner jeg blir litt varm i trøya nå) addit: min spekulasjon var old news / står i posteren. se innlegget under.

Biomarkers
Serum samples taken at C1D1 and C2D1 were analyzed for a panel of >250 circulating biomarker proteins including soluble Axl (sAxl)

As previously reported 12, pretreatment sAXL levels are associated with response. 6/7 patients with clinical benefit (CR/CRi/PR/SD) had sAXL levels below the previously reported cut-off (ASH, 2018).

Differential expression analysis of C1D1 (pretreatment) serum samples identified biomarker candidate BGBM033 to be significantly associated with response to bemcentinib. BGBM033 levels were significantly lower in both responder and SD patients in both the bemcentinib-LDAC combination and bemcentinib monotherapy cohorts in this study.

Notably BGBM033 was also found to be downregulated in responders to bemcentinib treatment in lung cancer

Data is still maturing and transcriptional analysis of PBMC and bone marrow samples is ongoing

Conclusions
The bemcentinib-LDAC combination showed promising efficacy among elderly newly-diagnosed and relapsed AML patients
Durable responses and successful treatment beyond progression could be due to an immune-modulatory effect of bemcentinib
Consistent with results in the bemcentinib monotherapy cohort, pretreatment sAXL levels are associated with clinical benefit from LDAC + bemcentinib
Bemcentinib is safe and well tolerated in combination with LDAC in elderly AML patients
The overall response rate and duration surpass historical benchmarks and compare favorably to other LDAC combinations
A comprehensive biomarker program comprising Axl expression and signalling analysis in tumour and immune compartments is underway to identify both predictive and pharmacodynamic biomarkers
Further clinical development of this combination is warranted

2 Likes

Jeg kommer til kort her:

Hva var cut-off tidligere? Og hva har dette å si? Forstår det som positivt, men klarer ikke helt få taket på det.

Jeg tror det bare er en referanse til det de presenterte på ASH i fjor: At 6 av de 7 som hadde en effekt av Bemcentinib også hadde lave verdier av sAXL. Cut off var en semi-tilfeldig valgt grenseverdi, om jeg husker rett fra det @larsmkn forklarte meg i fjor.

Nyheten nå er at de har analysert prøvene de tok før behandling og sammenlignet mer enn 250 forskjellige parametre med hva slags respons pasientene fikk. Resultatet er en ny biomarkør BGBM033. Jeg antar denne markøren er lettere/raskere/mer presis enn bare sAXL som de rapporterte på i fjor. Og den ser ut til å også virke på lungekreft slik at den kan forutsi hvem som (ikke) vil ha effekt av Bemcentinib. Det er i såfall veldig positivt.

1 Like

Har de glemt å kontrollregne tabellen over konkurrenter? Burde ikke Wei et al ha 55% CR/CRi-rate med sine 48 av 88?

1 Like

Bra observert !
Det må være noe tull med innføring av data, siden i flere forskjellige studier har jeg sett CR på 20-ish! Også selv om glasdegib er et FDA godkjent medisin, er det registrert alvorlig bivirkninger på 79% av pasienter. Derfor etter min mening er Bemcentinib er en prefered medisin (i tillegg til bedre CR)!

1 Like

La også merke til det, men enig med drdr. Tror % er riktig, men ikke antallet. De er på høyt 20tallet

Rykk tilbake til start. Forbanna svakt!

Ville gi litt mer av intrykket mitt fra posteren som ble presentert.

1. Det største positive intrykket var at det ser ut til å være bra respons i nylig diagnostiserte (ND) pasienter med AML, og at de også ser respons i pasienter med sekundær AML (sekundær AML er pasienter som utvikler AML som et resultat av MDS (myelodysplasia), MPS (myeloproliferative disorder) eller AA (aplastic anemia), eller annen kreftbehandling som kan gi opphav til AML. Dette er en gruppe som kan være spesielt vanskelig å behandle: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5727976/

2. Det er også veldig positivt at det så ut til at alle ND AML pasienter som responderte fortsatt har respons etter nesten 12 mnd.

3. Det siste som var positivt var at sAXL så ut til å plukke opp alle som responderte, men jeg skulle gjerne sett en ORR eller CR rate basert på sAXL cut-off som de brukte i ASH19 posteren, så vi fikk et innblikk i om hvor mange som ble plukket opp av sAXL faktisk viste respons.

Så har jeg 3 negative punkter som både er fra posteren, men også mer generelt.

1. resultatet i relapsed eller refractory pasienter var ikke spesielt imponerende. Her må de få biomarkøren til å fungere sånn at de kan plukke ut evt. responderende pasienter og utelukke pasienter som ikke vil respondere hvis ikke blir ikke responsraten god nok.

2. Uoverenstemmelser i resultatene. Det er noen uoverstemmelser i resultatene hvis man kikker på abstractet, EHA19 posteren og ASH19 posteren. Det er en pasient med relapsed AML og PR som ikke er på den nye posteren. Jeg vet ikke hvorfor de har valgt å utelukke denne pasienten med PR, og det opplyst om.

3. Konkurransen innen AML (nylig diagnostiserte, R/R, spesifikke muterte, eldre, yngre, med og uten kjemo) begynner å bli seriøst stor. Veldig mange aktører kommer med nye behandlinger nå, og det betyr at BGBIO må raska på om de vil rekke dette toget før det går fra dem.

10 Likes

Noen som har gitt tilbakemelding til selskapet om unøyktighetene som er blitt avslørt ovenfor? Er vel i alles interesse at presentasjonsmateriell er korrekt!

En fersk aksjonærliste for BGBIO er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

BGBIO er en av DNB sine 10 nyttårsraketter, så det er kanskje forklaringen til dagens oppgang og relativt høye omsetning :chart_with_upwards_trend::champagne::+1:

1 Like

Aldri feil det! Men aksjonærer som primært kommer inn som swing-tradere etter en sånn analyse kan gjerne gå andre steder, biotek trenger value-investors!! :smiley:

Det er vel ikke langsiktige investorer som selger til de som kjøper i BGBIO på disse nivåene, så jeg ser det som entydig positivt at kursen går (med unntak av formuesskatten som fastsettes 31.12 selvfølgelig).
Begrepet “value-investors” tror jeg nok ikke passer for biotek selskap i pre-kommersiell fase, det er et begrep som nok bør brukes på litt mer håndfaste verdier.

2 Likes