Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Tror også at dette kan være realistisk. Bemcentinib er jo i de fleste settinger en tilleggsmedisin som skal brukes i kombinasjon med Keytruda eller andre sjekkpunkthemmere, den kan slik jeg har forstått det ikke forventes å bli priset like høyt som f.eks. Keytruda. Men den er i følge selskapet billig å produsere, og enkel for pasientene (en pille om dagen) så det er likevel god lønnsomhet i denne. I tillegg forsvinner det vel litt inntekter videre til Rigel som sitter på noen av rettighetene til BGB324, så det drar nok også ned oppsiden i aksjen litt.

2 Likes

Lurer på om markedet nå snart forstår hva som holder på å skje? Vi går et veldig spennende halvår i møte.
Hva angår prising tror jeg 10-14mrd er i nedre skala.

3 Likes

Enig i den.Likevel ingen over og ingen ved siden av.Kan gi boost i salg av keytruda.Anslagsvis og forhåpentligvis mange flere leverår for pasienter , i alle fall en stor andel av pasientene.
Eier av medisiner vil også forsvare sin tetposisjon i markedet.Derfor mener jeg det vil kunne gi en høyere pris og salg.Har liten tro på lisensiering, heller oppkjøp.Selvsagt en vei å gå , men dersom resultatene stadfestes, målemåter for effekt blir etablert kan dette skje raskt.Keytruda sitter ikke på tronen alt for lenge dersom det ikke etableres samarbeide tror jeg( synsing?)

3 Likes

Overraska over at den ikke har gått høyere i dag… Digg for meg som fikk kjøpt meg inn på denne nyheten relativt billig, men ganske Koko at det var mulig.

5 Likes

Det er ingen hype rundt selskapet.

For min del så var dette en kjempe derisk av hele selskapet. Vi visste jo at bemcentinib+keytruda virker i pasienter i 2L som ikke har mottatt keytruda i 1L, men det var jo veldig stor usikkerhet knyttet til om man kunne vise effekt i pasienter som allerede har mottatt keytruda i 1L.

Nå er det bare å fortsette å akkumulere.

9 Likes

Linken fungerer ikke lengre men godt uti webcasten fra dagens cancer crosslinks ved Oslo Cancer Cluster så ble Bemcentinib ved AML nevnt med et par slides fra studien. NSCLC studien ble kort nevnt etter dette.

Ganske solid speaker liste så langt jeg kan se:
https://oslocancercluster.no/events/event/join-the-12th-cancer-crosslinks/,

1 Like

Hvor mye vet Bergenbio her? Kan vi forvente at det er flere pasienter som responderer, og vi vil få vite mer om dette senere, eller har de full innsikt og ville meldt om det var flere?

Nesten en liter teaser dette.Kommer mer så snart De har sett på datane.Kjenner at hjernen får kjørt seg litt og tankene spinner.Hvorfor kom det ikke mer klar info?
1/ Partner som ikke vil at dataene skal komme ut/avtaler som er inngått eller inngåes?
2/ Trenger De bare tid til analysere?
3/ Var det ikke som forventet?
4/ De går videre med studiet og det hadde De ikke gjort dersom det ikke var gunstige resultater.Bruke masse tid og penger på noe som ikke vil kunne bli et produkt.

Noe bektraktninger?

Data skal publiseres på konferanse

1 Like

Dette er positivt uansett. Hvis en hører på ordlyden til Godfrey, så er den ikke dempet.
Vi går veldig interessante tider i møte.

2 Likes

En fersk aksjonærliste for BGBIO er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

Utlandet kjøper aksjer med begge armer og bein!

Ser bra ut. Over 83% på topp 50 nå. AS Tanja ut med minus 99’. Med det puslete volumet i forrige uke, så legger det press på kursen.
Hvis ingen andre vil ut kryper vi vel oppover. Snodig med denne aksjen. Såpass langt fremme, og derisket sammelignet med andre biotechs, men null interesse.

Tanja nesten hver mnd. er helt inn og ut med sin 99k! Se på historien! En vakker dag når hun (?!) våkner på avtale med BP, blir det interessant å se reaksjonen hennes :crazy_face:

Noe ludderaktig over det navnet :stuck_out_tongue_winking_eye:
Vet ikke hva som skal til for å dra kursen oppover når aktivering av Keytruda i non responders sender kursen nedover :man_shrugging:

Ja, det er ganske sykt at kursen nå er lavere enn før de greide å vise at de kan reverse resistens mot immunterapi i den kreftformen som nok har desidert størst marked i form av dollar og kroner. Noen ganger tar det litt tid før slike resultater synker inn i markedet. Kanskje vi må vente på et avisoppslag eller noe liknende for at folk skal skjønne hvor stort dette er, eller kanskje vi må vente på at analytikere setter opp kursmålet eller at disse resultatene blir presentert på en konferanse.

De har lovende resultater i flere kreftformer (lungekreft og AML).
De har monoterapi effekt (AML) og kombinasjonseffekt (med lav-dose cytostatika i AML og immunterapi i lungekreft).
De har Orphan Drug Designation og Fast Track innen AML.
De har biomarkører som støtter resultatene.
De har mange studier som er betalt av akademiske samarbeidspartnere.
De har samarbeid med Merck på studier som involverer immunterapi.
De har solide aksjonærer på topp.
De har en meget enkel behandling (en pille).
De har en meget sikker behandling (milde bivirkninger i forhold til andre kinase hemmere) som gjør at den kan kombineres trygt med andre behandlinger.
De er lavt priset og skal snart begynne pivotal fase.

Hva mer er man på utkikk etter?

13 Likes

Fin oppsummering!

Rett og slett merkelig. Markedet fremstår som at det ikke vil se hva som er i emning. Jeg har tidligere nevnt feil fjøs, og står enda ved det. At de heller ikke er under Radforsk hjelper heller ikke.

Har du en formening om når en kan vente noe fra BGBIL009 / BERGAMO studien og bukspyttkjertel i US, @larsmkn?

Hva er kommende triggere da?

Vet du hva status er opp mot konkurrenter?

Vanskelig å si når det kommer noe fra BGBIL009 studien siden BGBIO ikke leder denne selv og guide deretter. Første pasient ble dosert i tidlig januar 2019, og de sikter seg inn på 43 pasienter. Primary completion date er ikke før i 2022, men om det kommer noe før det så blir det vel enten på EHA, ESMO, ASCO eller ASH. Det er jo ikke så lenge til Q1 som forøvrig kan være en fin mulighet til å spørre om hvordan denne studien rekrutterer.

Studien på kreft i pancreas rekrutterer nå, men de har ikke meldt at første pasient har blitt dosert enda. Jeg hadde håpet at det skulle skje i 2019, for den har rekruttert en stund nå, men vi kan jo forhøre oss på Q1. Det er UTSW som kjører studien så er i prinsippe PI der som er ansvarlig for å skaffe pasienter, og jeg håper han får opp farten snart.

@Fornybar Med tanke på hvor mange studier de kjører så er det nok av triggere. Når som helst nå så håper jeg på meldig om at første pasient har blitt dosert i 3 studier som drives av akademiske samarbeidspartnere. Det er pancreas (bukspyttkjertel), mesothelioma og glioblastoma (hjernekreft). Disse studien er alle i oppstart nå. Videre så vil resultater fra pågående studier innen lungekreft (NSCLC), leukemi (AML) og melanom bli presentert ved utvalgte konferanser utover året. Det er altså nok å henge fingra i :slight_smile:

@vcp De har mye bedre sikkerhet enn andre kinaser som hemmer AXL per dags dato. Mye av det er fordi hemmeren er mer spesifikk. Når det kommer til konkurrenter som også har spesifikke hemmere og antistoff så er BGBIO langt foran dem.

Ellers så vil jeg atter minne om denne for folk som vil sette seg inn i selskapet:
https://www.trinitydelta.org/research-notes/axl-opportunities-opening-up/

8 Likes