Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Nå forstår jeg bedre hvorfor denne våren kan bli svært spennende for aksjonærer i dette selskap!
Et selskap med en utbombet kurs på tampen til store triggere er vel det vi leter etter? Med “vi” mener jeg bio-investorer som ikke kun er fornøyd med det som skjer om flere år…BGBIO har blitt glemt i den senere tids store oppgang for flere av våre andre bio-selskap. Tiden er moden for å bli gjenoppdaget. Sjekker man status og økonomi, ser man at dagens kurs er billigsalg.

1 Like

Mulig den er billig, men sammenlignet med andre norske kreftselskaper synes ikke prisingen å være urimelig. Det er vel heller Oslo Børs som priser selskapene innen denne sektoren lavt i forhold til internasjonal prising.

Det synes jeg du bør begrunne bedre.

Daily hadde jo en bump opp, og avslutning over 19 vært med å bekrefte en bunn.

Synes bunnen tegnes fint weekly. La oss håpe uroen etter emisjonen legger seg snart, og at dette stemmer…

2 Likes

Vi har egen tråd for teknisk analyse :wink:

Joda. Er vel innfor å ha litt tekninsk follow up på samme tråd…?

1 Like

Joda, men med fare for etterfølgende buksevann :slightly_smiling_face:
(Skal legge ut min snart)

Hvike selskap sammenligner du da med?
Meg bekjent er det ingen selskap med samme prising på OB som har 1 ferdig og 1 avsluttende fase 2 studie (6 mnd ish), et utlisensiert produkt, et lovende fase 1 produkt klar for fase2, 3 investigator sponsored studier, fast track og Merck som vitenskapelig partner.
Men helt enig at den generelle prisingen på OB ikke henger med.

1 Like

PCIB og Nano er godt igang med sine avsluttende godkjenningsstudier, mens Ultimo starter 2 stk nå i løpet av 1-2 måneder.

Så når starter BgBio sitt første avsluttende godkjenningstudie. Etter det jeg har forstått på Godgrey blir det ikke oppstart før neste år.

Er aksjonær i BgBio men synes de sprer seg over for mange studier og at det går heller tregt fremover.

Nano har vel kommet lengst, og er priset ca 800mill mer. Er det noen som har brukt tid på rekrutering er det vel de? Og de har ikke samme pipeline… Ingen utlisensiering. Ingen sykehus som kjører gratis studier for de osv. Viktig å ta inn over seg det…

PCI kjenner jeg ikke helt til hvordan de ligger an. Priset til det doble.

Ultimo har vel ikke begynt med fase 2, så hvis du synes Bergenbio bruker tid, så må du finne frem tolmodighetskremen… Er vel priset omtrent likt.

Anyway. Vi er enige i bunn og grunn. Alle selskap innen biotek er for lavt priset, og alle er veldig spennende! Klarer ikke henge med på alt :slight_smile:

1 Like

Nei her er du på villspor Mykle!

Her meget kort:

Nano har en pipe som er minst like verdifull som BgBio sin. Med både 1, 2 og 3 linje kan Nano innen noen få år bli et ledende selskap innen NHL . Kort vei til markedet her.

PCI har i tillegg til et avsluttende godkjenningstudie innen gallegangskreft (ferdig neste sommer), 2 andre meget potente plattformer som trolig vil gi store inntekter allerede i løpet av 2020.

Ultmo starter nå i 1.kvartal 2 store randomiserte studier hvor man vil søke om godkjenning innen føflekkreft og en type lungekreft dersom studieresultatene blir så gode som man forventer. Studiene vil avsluttes i 2022.

Synes i likhet med Trvx at BgBio også blir hengende litt etter på sine tidslinjer.

Ellers vanskelig eller helst umulig å sammenligne selskaper.

Ok. Sklir litt ut her.
Som sagt ovenfor er vi i bunn og grunn enige.

Man bør også vurdere bredden i nedslagsfeltet. Dette har betydning for det endelige potensial samt hvor attraktivt selskapet er for BP.

1 Like

Så absolutt rockpus! BgBio har stor bredde (kanskje for stor?).

BgBio vil trolig inngå parnerskap eller bli oppkjøpt før deres AXL-hemmere når markedet.
Ved eventuelt oppkjøp vil studieresultatene fremover diktere prisen, men at det blir langt over dagens prising på OB bør det ikke herske særlig tvil om.

Spesielt innen AML og NSCL blir det meget spennede å se resultatene fremover

laster litt rundt 18 - 18,2, satser på en trade på bunn her.

2 Likes

Stor bredde kommer jo av at de mener Axl hemmere har noe for seg i enhver form for kreft. De har valgt ut to indikasjoner med stort marked, og spesielt innen 2. linje AML er det et tomrom.

Blir spennende fremover!

BERGENBIO ASA - Resolution to carry out a share capital increase in connection with the Private Placement and the Subsequent Offering

Savner volum i dagens oppgang, men så vi bunnen i forrige uke? Hvis tilfelle har den jo klart seg tålig bra etter emisjonen. Jeg har allerede forsvart posisjonen min, men tar det jeg får i rep.emi.
Synes den virker klar til et nytt drag mot 25kr.

Jeg klarer ikke å tyde hvor mange aksjer en aksjonær får allokert per eksisterende aksje i selskapet.

0,045 pr aksje.