Det blir ikke all verden med mindre man har en goood del aksjer fra før.
Men forstår ikke optimismen din. Jeg har vært med på flere emisjoner i norsk biotek tidligere og repemier har som regel ført til kursfall under repemi-prisen.
Synes også det er spesielt å kjøre repemi når aksjeprisen er tilnærmet lik den som akjsonærne får tilbud om.
Eg får ikke noe i rep emisjonen, men det kan hende den faller litt tilbake så en får fortsette å kjøpe rundt 18.
Var ikke rare greiene eg fikk i dag.
Ja, den kom litt uventet iogmed kursen har lagt på 18 helt siden emisjonen frem til i går.
Ja. Altfor mange som trader småkroner, og da kan vel slikt skje. Sett at du har 20000 aksjer får du 900 aksjer. Veldig mye vits å selge de for 2-3kr fortjeneste? Not so much.
Men i flere tilfeller blir det jo ikke repemi fordi kursen raser Sist i Targovax.
Er uansett klar til å fylle på om vi faller mot 17 igjen.
Kursen kan for all del fortsette å stige. Det er som regel kortsiktige industrielle spekulanter som har kjøpt aksjer i en rettet emisjon som pleier å dumpe store mengder til lav pris. Det har ikke skjedd i BGBIO. Virker som de største aksjonærne er langsiktige og ikke selger for småpenger.
La oss håpe det, og salgspresset har avtatt. Derfor håper og tror jeg at vi siger nord mot 25kr igjen
Ja, kun under topp 50 som har solgt siste uken.
Og topp50 har faktisk 81,5 % Av Aksjer så her kan det fort bli moro😉
Har flere ganger sett lettelsesrally i svensk biotek etter en overstått emisjon der bedriften er sikret midler i lang tid for å fullføre planlagte oppgaver. Vi får håpe det samme skjer i BGBIO.
@Longtrader jepps! Det blir fort veeeeldig trangt. La oss folde hendene for det @ezPappi. Er nok mange som ventet på denne emisjonen, og er klar når støvet har lagt seg. Ganske sikker på god fart inn mot sommer og konferanser. Spørs bare når posisjoneringen begynner.
BGBIO er en snodig perle i norsk biotek. Ikke er den shortet, leverer på guiding, har trofaste investorer med dype lommer, tjener penger på utlisensering og har tett samarbeid med big pharma. Likevel går den under radaren for de fleste på Oslo Børs.
Feil fjøs. Bergen og Oxford. Ikke Oslo og ikke under Radforsk. Snur en litt på det, så er nok ikke Oxford så ille utgangspunkt når markedet er US og Europa. CFO Rune Skeie bør helst ikke snakke med noen utenom nordmenn. Liiiitt skral engelsk. Bare litt
BerGenBio ASA: Board approval of 2019 annual financial statement
En fersk aksjonærliste for BGBIO er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis
BerGenBio ASA (OSE:BGBIO): Annual Report 2019
BerGenBio ASA (OSE: BGBIO): Notice of Annual General Meeting
Tross en skikkelig drittdag klarte jo BergenBio seg tålig bra. Orket ikke følge med, men la seg en med 40k på 17kr midt på dagen. Kanskje vedkommende ble forsynt og fjernet sperren?
Bemerkelsesverdig opphenting på slutten av dagen. Jeg blir alltid småmistenksom når jeg ser slike ting. Spesielt fordi Oslo Børs er en sil.
Er det noen som vet noe? Hva er grunnen til det?
Jeg fokuserer mer på vwap da jeg mener det er viktigere for å se hvor handelen faktisk foregikk. Den er i dette tilfellet vesentlig styggere enn kursutviklingen.
Enten var det noen som ville manipulere opp kursen på slutten så ikke andre skal få panikk, eller så er selgerne ferdig. Det blir umulig å spekulere i egentlig. Men med lite volum på slutten så syntes jeg det ser farlig ut.