Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

BerGenBio ASA: Primary Insider notification

1 Like

Spenstig!

2 Likes

Vil Mohn fortsette å kjøpe og til slutt fremsette et tilbud til oss andre aksjonærer. Han tar så BgBio av børs å slipper å se på at aksjen blir herjet med av roboter og shortings?

Han ser nok at prisingen burde vært høyere, og når potensialet er materialsert går han i forhandlinger med BP og selger.

Håper han forsetter med dette volumet i en stund til. Ville vært artig om brorparten av svake og kortsiktige hender ga etter.
Satser på topp 50 med over 85% i neste uke.
Fantastisk med en slik eier uansett. Satser på han har motivert søster og nevø til mer handel.

3 Likes

Mohn har vel godt under 30 % ennå og det ser ut til å være mange nok profesjonelle investorer der som ikke selger på et «skambud», så BGBIO forsvinner nok ikke fra børs med det første.

De aksjene han får kjøpt nå må jo være fra investorer med tynn EK og kort horisont, så jeg synes det er bra at han tar i mot aksjer på disse nivåene.

1 Like

Dersom man har 66,7 % så har man kvalifisert flertall som kan endre vedtekter og muligens ta et selskap av børs. Men jeg er ikke sikker, noen som vil si sikkert?

Trond Mohn og Meteva er en ting men hans familie og tidligere ansatte har ganske mye også.

Jeg tror absolutt ikke at Mohn vil ta selskapet av børs men derimot støttekjøpe opp mot emisjon og få ut noen små-tradere. Og ikke minst få seg billige aksjer!

2 Likes

Du må ha 90% for å tvangsinnløse. Det blir dyrt selv for Mohn.

Jeg tror også at dette er støttekjøp opp og over emikurs. Bonus er at en del tradere blir vippet av pinnen. Tar han ut et par mill aksjer til, så begynner det nok å hjelpe. Ville vært fantastisk!

2 Likes

Mohn tar aldri noe fra noen, tvert i mot så gir han mer en noen andre her i landet til samfunnsnyttige formål. Mohn ser store muligheter for BergenBio og vet sikkert mye mer enn oss andre aksjonærer. Jeg forventer at BergenBio skal til 100 kroner minst d.v.s. 7,3 milliarder i market cap. Så her er det bare å henge seg på Mohn.

2 Likes

Jepp. Tror også det. Og det kan gå styggfort til 50kr og videre.
Mer og selvfølgelig graden av positive utlesninger fra cohort b nsclc tror jeg vil vise vei.
Både for Merck og aksjonærer.

Mohn vet selvsagt mye mer en oss.

2 Likes

Hvorfor skal Mohn vite mere enn andre aksjonærer da han hverken er ansatt eller sitter i styret ?

Fordi folk som eier nesten 30% av et selskap får mer info.

Neppe … det vet sikkert Mohn også.

Mohn (eller hans selskap) er jo også definert som primær insider (som derfor krever børsmelding hver gang han kjøper/selger), og det er vel ikke bare fordi han eier mange aksjer(?).

Altså. Han vet ikke mer om resultater, men ikke fortell meg at CEO ikke letter litt på sløret for slike som han. Det er en illusjon at det er slike vanntette skott i næringslivet.

2 Likes

Fordi Bergen er lite. Fordi Mohn støtter masse andre prosjekter på sykehuset feks PET-MR maskin og protonterapisenter til nærmere 1 mrd, og da kommer man i snakk. Fordi selskapene som driver studiene for selskapene også vil kunne lekke.

Men mest av alt, jeg tror Mohn har fått vite noe om hva selskapet ser for seg strategisk videre og handler deretter. De kan ikke drive veldig mange fase 3 studier selv samtidig, eller studier som kan lede frem til registrering for den slags skyld.

Jeg tror Bergenbio vil lede AML indikasjonen frem selv, med fast track og fabrikk allerede på plass, mens de ser ann resultatene i NSCLC-studien, kanskje kan de samarbeide med Merck om en studie her i bytte mot utlisensering for deler av markedet dersom godkjenning? Dette vil jo sikre Mohn det han ønsker seg mest, tek-arbeidsplasser i Bergen :sunglasses:

Nei dette blir kjempespennende! Kursmål rundt 100 lappen ja er fullt ut realistisk, ingen tvil, de har en selektiv axl hemmer og AML for seg selv, Merck samarbeid, biomarkørene, nei jeg koser meg med snitt godt under 20!!

2 Likes

Hvis vi regner peak sales ( $453mill) x 3 på aml/mds tilsvarer det en prising på 10,5 milliarder Nok ved dagens kurs.
Da er 18% royalties til Riegel fratrukket.

Trekker en inn Keytruda og nsclc med peak sales på $1591 mill, så blir det et helt vilt regnestykke.

Så 100kr aksjen kun for AML/MDS vil ikke være overprising.

3 Likes

Det er vel ikke greit å beskylde CEO for å gjøre noe ulovlig vel ?
Din påstand får heller være et dårlig forsøk på hausing.

Jeg kanskje tror du misforstår ham litt, det er forskjell på reell innside og det å si litt om strategi feks i en formell eller uformell setting. Eller?

Jeg velger å tro at innsidere vet hvor grensen går.
Mohn er en raus og ærlig kar og vil neppe godta noe tull …

Vet du det du sier med sikkerhet @Xon ? Eller er det noe du mener at , sånn skal det være ?