Slik som småvolum får styre denne aksjen hadde det nok vært i alle longs sin interesse.
Mulig han fremsetter et tilbud til eksisterende aksjonærer, tar selskapet av børs, og selger det til BP når tiden er inne utviklingsmessig om 2-3 år.
Da må nok Mohn ha flere aksjer enn nå.
Jeg opplever heller ikke Mohn som aksjonærfiendtlig ovenfor småaksjonærer som oss.
Jeg ser heller Mohn sine kjøp som at han har tro på caset og at han har fått gode signaler fra selskapet.
Når det er sagt så skulle jeg gjerne sett BGBIO notert et annet sted enn i Oslo.
Når det gjelder repemi så tror jeg at jeg står over.
Av etiske og moralske grunner burde jeg vel benyttet meg av de rettene jeg har til 18kr pr aksje men økonomisk er det ikke veldig lurt.
Merkelig at de ikke har avlyst rep emi, men det kommer vel. Jeg har supplert godt utover utvanningen, og vil nok også stå over. Deler av det som kommer ut på markedet er jo emiaksjer, så en støtter jo selskapet ved å ta imot disse.
Jeg er ved bedre tro en noen gang, men skal være ærlig på at jeg ønsker ikke å sitte i 3 år til på disse nivåene kursmessig. Føler meg ganske sikker på en posisjonering utover våren. Tenker en dobling fra dagens nivå inn mot oppkjøringen til Asco
Jeg tror det han (Mohn/Mateva) gjør er støtte-handel for å heve kursen 18+ kr for å hjelpe bgbio (og selvfølgelig sin investering i selskapet) å gjennomføre planlagte emi og tegning til neste uke 11.03. (på 18 kr) og ikke minst forsyne seg med billige aksjer som etter min mening er latterlig priset lavt!
Jeg skulle gjort samme hvis jeg var på hans posisjon
Reparasjonsemisjonen måtte vel bli stoppet før den ble vedtatt gjennomført på den ekstraordinære generalforsamlingen, så nå må den bare gå sin gang. Kostnadene med VPS, prospekt og annet er tatt uansett. Kommer selskapet med en eller annen overraskende nyhet før utløpet av fristen, ville det jo dessuten blitt et hylekor uten like.
Mohn og selskapet hans kjøper vel bare aksjer fordi det er billig, og vi skal etter mitt syn være glade for å ha ham med på aksjonærlisten.
BerGenBio ASA: Primary Insider notification
Spenstig!
Vil Mohn fortsette å kjøpe og til slutt fremsette et tilbud til oss andre aksjonærer. Han tar så BgBio av børs å slipper å se på at aksjen blir herjet med av roboter og shortings?
Han ser nok at prisingen burde vært høyere, og når potensialet er materialsert går han i forhandlinger med BP og selger.
Håper han forsetter med dette volumet i en stund til. Ville vært artig om brorparten av svake og kortsiktige hender ga etter.
Satser på topp 50 med over 85% i neste uke.
Fantastisk med en slik eier uansett. Satser på han har motivert søster og nevø til mer handel.
Mohn har vel godt under 30 % ennå og det ser ut til å være mange nok profesjonelle investorer der som ikke selger på et «skambud», så BGBIO forsvinner nok ikke fra børs med det første.
De aksjene han får kjøpt nå må jo være fra investorer med tynn EK og kort horisont, så jeg synes det er bra at han tar i mot aksjer på disse nivåene.
Dersom man har 66,7 % så har man kvalifisert flertall som kan endre vedtekter og muligens ta et selskap av børs. Men jeg er ikke sikker, noen som vil si sikkert?
Trond Mohn og Meteva er en ting men hans familie og tidligere ansatte har ganske mye også.
Jeg tror absolutt ikke at Mohn vil ta selskapet av børs men derimot støttekjøpe opp mot emisjon og få ut noen små-tradere. Og ikke minst få seg billige aksjer!
Du må ha 90% for å tvangsinnløse. Det blir dyrt selv for Mohn.
Jeg tror også at dette er støttekjøp opp og over emikurs. Bonus er at en del tradere blir vippet av pinnen. Tar han ut et par mill aksjer til, så begynner det nok å hjelpe. Ville vært fantastisk!
Mohn tar aldri noe fra noen, tvert i mot så gir han mer en noen andre her i landet til samfunnsnyttige formål. Mohn ser store muligheter for BergenBio og vet sikkert mye mer enn oss andre aksjonærer. Jeg forventer at BergenBio skal til 100 kroner minst d.v.s. 7,3 milliarder i market cap. Så her er det bare å henge seg på Mohn.
Jepp. Tror også det. Og det kan gå styggfort til 50kr og videre.
Mer og selvfølgelig graden av positive utlesninger fra cohort b nsclc tror jeg vil vise vei.
Både for Merck og aksjonærer.
Mohn vet selvsagt mye mer en oss.
Hvorfor skal Mohn vite mere enn andre aksjonærer da han hverken er ansatt eller sitter i styret ?
Fordi folk som eier nesten 30% av et selskap får mer info.
Neppe … det vet sikkert Mohn også.
Mohn (eller hans selskap) er jo også definert som primær insider (som derfor krever børsmelding hver gang han kjøper/selger), og det er vel ikke bare fordi han eier mange aksjer(?).
Altså. Han vet ikke mer om resultater, men ikke fortell meg at CEO ikke letter litt på sløret for slike som han. Det er en illusjon at det er slike vanntette skott i næringslivet.