Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Fordi Bergen er lite. Fordi Mohn støtter masse andre prosjekter på sykehuset feks PET-MR maskin og protonterapisenter til nærmere 1 mrd, og da kommer man i snakk. Fordi selskapene som driver studiene for selskapene også vil kunne lekke.

Men mest av alt, jeg tror Mohn har fått vite noe om hva selskapet ser for seg strategisk videre og handler deretter. De kan ikke drive veldig mange fase 3 studier selv samtidig, eller studier som kan lede frem til registrering for den slags skyld.

Jeg tror Bergenbio vil lede AML indikasjonen frem selv, med fast track og fabrikk allerede på plass, mens de ser ann resultatene i NSCLC-studien, kanskje kan de samarbeide med Merck om en studie her i bytte mot utlisensering for deler av markedet dersom godkjenning? Dette vil jo sikre Mohn det han ønsker seg mest, tek-arbeidsplasser i Bergen :sunglasses:

Nei dette blir kjempespennende! Kursmål rundt 100 lappen ja er fullt ut realistisk, ingen tvil, de har en selektiv axl hemmer og AML for seg selv, Merck samarbeid, biomarkørene, nei jeg koser meg med snitt godt under 20!!

2 Likes

Hvis vi regner peak sales ( $453mill) x 3 på aml/mds tilsvarer det en prising på 10,5 milliarder Nok ved dagens kurs.
Da er 18% royalties til Riegel fratrukket.

Trekker en inn Keytruda og nsclc med peak sales på $1591 mill, så blir det et helt vilt regnestykke.

Så 100kr aksjen kun for AML/MDS vil ikke være overprising.

3 Likes

Det er vel ikke greit å beskylde CEO for å gjøre noe ulovlig vel ?
Din påstand får heller være et dårlig forsøk på hausing.

Jeg kanskje tror du misforstår ham litt, det er forskjell på reell innside og det å si litt om strategi feks i en formell eller uformell setting. Eller?

Jeg velger å tro at innsidere vet hvor grensen går.
Mohn er en raus og ærlig kar og vil neppe godta noe tull …

Vet du det du sier med sikkerhet @Xon ? Eller er det noe du mener at , sånn skal det være ?

Vet du med sikkerhet at Mohn kjøper aksjer fordi han sitter på kursdrivende informasjon vi andre ikke har fått ?

Jeg synes det er litt unødvendig å komme med slike påstander.
Nok om det.
BgBio lykkes nok når tiden er moden.

Eneste jeg med sikkerhet vet, er at det er utelukkende positivt at Mohn handler aksjer .

3 Likes

Jeg synes det er litt unødvendig å komme med slike påstander.
Nok om det.

Har jeg kommet med påstand om det ?

Nei ikke du men en lenger opp.

Enig at det er positivt at Mohn kjøper aksjer.

Ja jeg mener det ikke er helt usannsynlig at Mohn vet mer om selskapets strategi enn den jevne investor i kraft av å være tett på miljøet rundt selskapet og landets største filantrop.

2 Likes

Vi andre og har fått er mer riktig. Det er bare å lese seg opp. Forskjellen er at han ikke får panikk når aksjen faller kortsiktig, men sier takk og laster videre. Mohn har et over snittet godt øye for business og ser flere år fram i tid.

1 Like

BgBio er heldig som har en snill onkel på laget.
Det er neppe pengene som driver ham.

Satser på en god børsdag i morgen :pray:

1 Like

Slapp av. Jeg beskylder ingen for noe som helst.
Vi er alle happy med Mohn, og selskapets drift.
Men på generelt grunnlag vil jeg påstå at noen alltid vet mer en andre.
Uanzett
Håper Mohn fortsetter å kjøpe 1-2 mill aksjer til slik at vi luker vekk kortsiktighet. Kortsiktige tradere er drepens for norsk biotek

2 Likes

Mohn får samme info over en god prat med snitter og godt i glasset - face to face. Man kan si mye mellom linjene uten å dele inside info.

Handler Mohn som i dag, så blir det en god dag :stuck_out_tongue_winking_eye:

Å vite mer om et selskap enn andre er ikke det samme som å sitte på kursdrivende informasjon. Da har man misforstått. Meglerhusene er på besøk og snakker med ledelsen av børsnoterte selskaper hele tiden for å sette seg inn i selskapene uten at det utveksles kursdrivende informasjon. Hvis man investerer 300-400 millioner i et selskap, så tar jeg det som en selvfølge at man bruker mye tid og ressurser på å være helt oppdatert på hvordan det går med investeringen. Det kan være å snakke med meglere eller utenforstående medisinske eksperter på området og selvfølgelig kan man også snakke direkte med ledelsen av selskapet.

5 Likes

Det hele er vel så enkelt som at Mohn har gjort en stor investering et selskap han har tro på, og når kursen er der den er i dag mener han at det er et godt kjøp å øke posisjonen sin.

Hadde jeg hatt “ubegrenset” med cash hadde jeg også kjøpt aksjer her mer eller mindre hver dag.
Husk alle analytikere har jo skyhøye targets på selskapet, så det er utenkelig at selskapets styre skulle anbefale et bud på selskapet i dagens situasjon fra Mohn eller andre som ligger noe under disse analytiker estimatene. Caset står jo fjellstøtt og leverer mer eller mindre på alle områder.

4 Likes

Boms; kan du nevne noen kursmål fra analytikere?

Arctic har vel den mest oppdaterte med 65,- kr. DNB tror jeg har 44,- og ABG har hatt 55-60 men den er vel gammel nå.
TrintyDelta som er en betalt (av BGBIO) analyse har 48,- som kursmål.

Så plenty oppside i følge disse!

3 Likes