Vet du med sikkerhet at Mohn kjøper aksjer fordi han sitter på kursdrivende informasjon vi andre ikke har fått ?
Jeg synes det er litt unødvendig å komme med slike påstander.
Nok om det.
BgBio lykkes nok når tiden er moden.
Vet du med sikkerhet at Mohn kjøper aksjer fordi han sitter på kursdrivende informasjon vi andre ikke har fått ?
Nok om det.
BgBio lykkes nok når tiden er moden.
Eneste jeg med sikkerhet vet, er at det er utelukkende positivt at Mohn handler aksjer .
Nok om det.
Har jeg kommet med påstand om det ?
Nei ikke du men en lenger opp.
Enig at det er positivt at Mohn kjøper aksjer.
Ja jeg mener det ikke er helt usannsynlig at Mohn vet mer om selskapets strategi enn den jevne investor i kraft av å være tett på miljøet rundt selskapet og landets største filantrop.
Vi andre og har fått er mer riktig. Det er bare å lese seg opp. Forskjellen er at han ikke får panikk når aksjen faller kortsiktig, men sier takk og laster videre. Mohn har et over snittet godt øye for business og ser flere år fram i tid.
BgBio er heldig som har en snill onkel på laget.
Det er neppe pengene som driver ham.
Satser på en god børsdag i morgen 
Slapp av. Jeg beskylder ingen for noe som helst.
Vi er alle happy med Mohn, og selskapets drift.
Men på generelt grunnlag vil jeg påstå at noen alltid vet mer en andre.
Uanzett
Håper Mohn fortsetter å kjøpe 1-2 mill aksjer til slik at vi luker vekk kortsiktighet. Kortsiktige tradere er drepens for norsk biotek
Mohn får samme info over en god prat med snitter og godt i glasset - face to face. Man kan si mye mellom linjene uten å dele inside info.
Handler Mohn som i dag, så blir det en god dag 
Å vite mer om et selskap enn andre er ikke det samme som å sitte på kursdrivende informasjon. Da har man misforstått. Meglerhusene er på besøk og snakker med ledelsen av børsnoterte selskaper hele tiden for å sette seg inn i selskapene uten at det utveksles kursdrivende informasjon. Hvis man investerer 300-400 millioner i et selskap, så tar jeg det som en selvfølge at man bruker mye tid og ressurser på å være helt oppdatert på hvordan det går med investeringen. Det kan være å snakke med meglere eller utenforstående medisinske eksperter på området og selvfølgelig kan man også snakke direkte med ledelsen av selskapet.
Det hele er vel så enkelt som at Mohn har gjort en stor investering et selskap han har tro på, og når kursen er der den er i dag mener han at det er et godt kjøp å øke posisjonen sin.
Hadde jeg hatt “ubegrenset” med cash hadde jeg også kjøpt aksjer her mer eller mindre hver dag.
Husk alle analytikere har jo skyhøye targets på selskapet, så det er utenkelig at selskapets styre skulle anbefale et bud på selskapet i dagens situasjon fra Mohn eller andre som ligger noe under disse analytiker estimatene. Caset står jo fjellstøtt og leverer mer eller mindre på alle områder.
Boms; kan du nevne noen kursmål fra analytikere?
Arctic har vel den mest oppdaterte med 65,- kr. DNB tror jeg har 44,- og ABG har hatt 55-60 men den er vel gammel nå.
TrintyDelta som er en betalt (av BGBIO) analyse har 48,- som kursmål.
Så plenty oppside i følge disse!
Kursmål tar man med en klype salt… 
Selvfølgelig er aksjeanalyser ikke noen fasit, men her var det en diskusjon over om et mulig oppkjøp og avnotering fra børs. Og i den sammenheng vil et styre måtte komme med en redegjørelse til aksjonærene hvor de vurderer om budet er fair. Da er analyser aktuelle referanser, og styret må forholde seg til denne type vurderinger.
Skulle de gjøre noe sånt så er det bra timing nå. Folk flest vil selge for langt mindre enn for bare 1 måned siden.
Tror det er en helt uaktuell problemstilling. Du må ha over 90 % for å få tvangsinnløst aksjonærene som ikke godtar et skambud, og det er mange nok som kan regne blant topp 50 til at det ikke skjer.
Enig. Husk også at den som eier BGBIO 100% må stå for 100% av utviklingskostnadene. Blir fryktelig risikabelt.
larslars; Her vil vel samarbeidspartnere kunne bidra så langt som BgBio nå er kommet.