Fordi Bergen er lite. Fordi Mohn støtter masse andre prosjekter på sykehuset feks PET-MR maskin og protonterapisenter til nærmere 1 mrd, og da kommer man i snakk. Fordi selskapene som driver studiene for selskapene også vil kunne lekke.
Men mest av alt, jeg tror Mohn har fått vite noe om hva selskapet ser for seg strategisk videre og handler deretter. De kan ikke drive veldig mange fase 3 studier selv samtidig, eller studier som kan lede frem til registrering for den slags skyld.
Jeg tror Bergenbio vil lede AML indikasjonen frem selv, med fast track og fabrikk allerede på plass, mens de ser ann resultatene i NSCLC-studien, kanskje kan de samarbeide med Merck om en studie her i bytte mot utlisensering for deler av markedet dersom godkjenning? Dette vil jo sikre Mohn det han ønsker seg mest, tek-arbeidsplasser i Bergen
Nei dette blir kjempespennende! Kursmål rundt 100 lappen ja er fullt ut realistisk, ingen tvil, de har en selektiv axl hemmer og AML for seg selv, Merck samarbeid, biomarkørene, nei jeg koser meg med snitt godt under 20!!