Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Kursmål tar man med en klype salt… :wink:

Selvfølgelig er aksjeanalyser ikke noen fasit, men her var det en diskusjon over om et mulig oppkjøp og avnotering fra børs. Og i den sammenheng vil et styre måtte komme med en redegjørelse til aksjonærene hvor de vurderer om budet er fair. Da er analyser aktuelle referanser, og styret må forholde seg til denne type vurderinger.

2 Likes

Skulle de gjøre noe sånt så er det bra timing nå. Folk flest vil selge for langt mindre enn for bare 1 måned siden.

1 Like

Tror det er en helt uaktuell problemstilling. Du må ha over 90 % for å få tvangsinnløst aksjonærene som ikke godtar et skambud, og det er mange nok som kan regne blant topp 50 til at det ikke skjer.

1 Like

Enig. Husk også at den som eier BGBIO 100% må stå for 100% av utviklingskostnadene. Blir fryktelig risikabelt.

larslars; Her vil vel samarbeidspartnere kunne bidra så langt som BgBio nå er kommet.

Det blir spennende å se handlekurven til onkel Mohn kl 17tiden i dag :wink:

1 Like

Hva om Mohn m. familie kommer med et tilbud på kr 50 til eksisterende aksjonærer. Vil dere godta et slikt bud?

Nå kødder du!!!
Slik post forventes av en ‘junior’ men ikke en ‘senior’! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Da byr jeg 60 for hans andel

1 Like

Det kommer selvsagt på totalbildet, men i dag nei. 75 -100 kr burde være innen rekkevidde.

2 Likes

Ok, da vet vi det!

Forsvinnende lav omsetning på en dag som dette.
Snaue 65’ aksjer omsatt.

Er noe på gang? Jeg selger ikke før Mohn løfter på sløret.

Ja blir tøft for Mohn å få noe større volum uten å måtte opp i kurs.

Betyr vel at det tørker opp med selgere på dette nivået. Dukker vel opp flere på 15kr…

Jeg kjøpte ikke aksjer i BGBIO. Jeg investerte i BGBIO og selger heller ikke på 15,-
Ser du forskjellen? :slight_smile:

4 Likes

Er det en ting jeg har lært av Nano så er det å ta gevinst når en kan. Personlig hadde jeg solgt på sekundet ved et bud på 50 kr aksjen, spesielt når en ser på kortsiktige børsklimaet

BerGenBio ASA: Primary Insider notification

2 Likes

Du er ved kjernen ved biotek her. Det tar tid, og kortsiktige tar kjapt gevinst/tap. Personlig tror jeg det negative blrsklimaet blåser ganske kjapt over.
Til forskjell fra Nano, så leverer Bergenbio på utførelse, rekrutering, faglig oppmerksomhet og partnere. Blir feil å trekke inn Nano. Utførelsen til Bergenbio er grovt undervurdert, men det tror jeg er lagt merke til og priset inn i løpet av 6mnd.

2 Likes