En fersk aksjonærliste for BGBIO er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis
BerGenBio ASA: Share option grant
Gammel fra januar, men verdt å se! Fint skrevet
En fersk aksjonærliste for BGBIO er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis
Ny artikkel godkjent. I denne artikkelen så sier forfatterne at en kombinasjon av BGB324/R428 og CH5126766 (RAF/MEK hemmer) hemmer veksten av ovariekreft-celler (eggstokk-kreft).
CH5126766 er eid av Verastem Oncology: https://www.verastem.com/research/pipeline/
Artikkelen er godkjent, men ikke publisert i sin helhet enda så kan ikke kommentere på akkurat hva de viser, men ser ut til at dette er gjort av en Japansk forskninggruppe:
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/cas.14414
Bergenbio selv lister denne kreftformen som “potential” for en Clinical proof-of-concept med monoterapi, men det kan se ut som at det er interesse der ute for kombinasjonstudier også. Jeg vet ikke om Verastem er i kontakt med Bergenbio og om samtaler om samarbeid er et tema, men muligheten er jo alltids der når de prekliniske resultatene ser lovende ut.
Imponert over hvordan det caset bygges ut med stadig nye indikasjoner.
En vakker dag får kanskje selskapet den oppmerksomheten de fortjener på børsen også!
Så lenge selskapet enda ikke har fått i stand en partneravtale hvor det følger penger med synes det som at BgBio er priset høyt nok sett i lys av dagens marked og relatert til de andre biotekselskapene på OSEBX.
Helt enig! Virker som stor interesse i fagmiljøet selv om laber interesse på OB.
Plutselig smeller det.
Takk for at du deler dine funn, @larsmkn!
De har en partneravtale hvor det følger penger med. BGB-601 er utlisensiert til ADC Therapeutics og i kliniske studier akkurat nå. Milestones vil utbetales ved progresjon i den kliniske utviklingen.
De har også samarbeid med Merck hvor de får gratis keytruda til å bruke i sine studier. Det er ikke gitt, og noe Targovax prøver å få til nå med sitt mesothelioma studie.
Tror ikke noen av de andre pre-kommersielle selskapene på OB har avtaler av slik rang. PHO er kommersiell så ikke tatt med i sammenlikningen.
Kjenner til Merck sammarbeidet, men kjenner ikke til de kommersielle betingelsene med ADCTherapeutics. Har du mer info. om dette?
Ellers har Ultimovacs en studieavtale med Bristol-Mayer hvor de betaler studien, og Trvx har en kommersielle avtale i Kina.
BGBIO sa ved avtaleinngåelsen med Merck om kombinasjonsstudien med Keytruda og BGB324 at verdien av Keytruda leveringen var ca 240 MNOK.
Det kan være greit nok å også motta cash for å gjøre denne typen avtaler, men da må man også alltid gi fra seg rettigheter på en eller annen måte som begrenser oppsiden senere.
Nå har BGBIO ikke gitt fra seg noe til Merck, og det ser jeg på som en fordel.
“Under the license a series of development, regulatory and sales-based milestones are due to BerGenBio from ADCT upon
the occurrence of certain specified events. These potential milestone payments total up to USD 34,250,000 per AXL ADC
Product, which are comprised of development and regulatory milestone payments of up to USD 13,250,000 and salesbased milestone payments of up to USD 21,000,000.
The first clinical milestone payment of USD 1 million have been received in Q1 2019 by the dosing of the fifth patient in
a Phase I clinical study for the first AXL ADC Product.
Two-tiered mid-range single digit royalties are also due to BerGenBio on worldwide net sales of AXL ADC Products and
related companion diagnostics. The royalties are payable for at least a minimum of 10 years from first commercial sale
in each country, regardless as to whether there are valid claims of a royalty patent in such country.
ADCT is also required to pay BerGenBio a one-time low eight figure sales milestone payment in U.S. dollars if and when
the worldwide net sales during a given calendar year for all AXL ADC Products and related companion diagnostics exceed
USD 1,000,000,000 in the aggregate for the first time.”
Kan finnes i prospectet til Bergenbio fra sist emisjon: https://www.bergenbio.com/wp-content/uploads/2020/02/Prospectus-26-February-2020-BerGenBio-ASA.pdf
Er klar over at Targovax, Ultimovacs, PCIB og NANO alle har ulike former for avtaler og samarbeid, men jeg står ved uttalsen om at Bergenbio har de mest avanserte avatalene som helhet, både når det kommer til penger, kontrakter, studier etc.
Takk for info jeg skal studere!
Så får jeg se om jeg blir enig i det siste du skriver.
Helt enig, og legger du til rekken av investigator sponsored studier, så vil jeg påstå de spiller ball i en annen divisjon.
Ja, var det jeg tenkte på når jeg skrev “helhet”.
Ikke bare har de en avtale med ADCT hvor de har lisensiert ut BGB-601, og Merck hvor de får Keytruda for flere millioner til å kjøre studier, men de har drøssevis av studier som kjøres, og betales for (i hovedsak) av akademiske samarbeidspartnere og interessegrupper. Disse studiene gjøres på prestisjefylte sykehus. De har også prekliniske forskning med toppaktører som spiller i øverste divisjon (UTSW, Gustave Roussy og MD Anderson) ref. AACR 2019.
Ikke så store avtalesummene, men studieprogrammet til BgBio ser både omfattende og spennende ut (om ikke for omfattende?).
Men selskapet ligger vel et godt stykke bak både Nano, Ultimo, og PCIB med tanke på et endelig registreingsstudie.
Don’t necessarily agree here. I understood AML with LDAC should start next year. Ultimo has a long way to go if you ask me. PCIB and NANO yes, but you can argue both are going to drag out. NANO, well thats anyone’s guess. PCI with the addition of Taiwan and Korea should pick up, but they have already hinted Europe is back of schedule and the US we still haven’t had first patient dosed (due H1 if that holds). So lets see. Personally feel BGBIO has been good at recruiting patients and holding to timelines. But as we all know, TTT…
Ultimo is preparing to start any day now.
I thought that was a I/II study that was hopefully if the data was good enough, be able to be used as a registering study. Not that close to Ultimo to be honest. Apols if i am wrong.
Ultimo har 2 stk. fase 2 studier som er klare for inkludering av pasienter, og som de håper å søke godkjenning på i 2022.
Når er det mest sannsynlig at BgBio kommer igang med sitt første studie som kan føre til godkjenning?