Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Kjøper heller en aksje som har gått 100% på gode nyheter ved åpning, enn en som har falt på dårlige nyheter :wink: Nok av eksempler på at markedet ikke alltid tolker meldinger korrekt nok raskt - og tror du tjener mer på å gå inn der en god nyhet er undervurdert, enn der en dårlig nyhet er overvurdert.

3 Likes

Ut fra tidligere erfaring med norsk biotek så er det svært sannsynlig. Hold på aksjene.

Stort tillykke til jer alle med aktier i BergebBio og tillige med norsk biotek - som nu langsomt begynder at ligne noget der måske, måske kan blive til et nyt og fremtidigt industri eventyr i Norge…

1 Like

Hentet fra hjemmesiden tl Bergenbio: «… Selv om BerGenBios kliniske fokus for vårt legemiddel bemcentinib har vært behandling av kreft, så har vi vært klar over bemcentinibs antivirale effekter. Dette er blant annet vist i prekliniske modeller mot virus som Ebola og Zika, og nå med data som nylig utvidet dette til SARS-CoV-2.

Bemcentinib hemmer selektivt AXL-kinaseaktivitet, blokkerer viral opptak og forbedrer den antivirale type I interferonresponsen, som er en viktig cellulær forsvarsmekanisme mot virusinfeksjon.

Vi er bevisste vårt privilegium å bli valgt til denne viktige britiske studien. Vi kommer til å samarbeide tett med regjeringens vitenskapelige kontor, det nasjonale institutt for helseforskning i Storbritannia samt underleverandøren IQVIA som er utpekt for drift og kvalitetssikring av resultater.

Dersom vi oppnår positive resultater av utprøvningen, vil bemcentinib raskt gå videre til fase 3-testing og forberedelse av kommersialisering for å behandle COVID19-pasienter.

Jeg er spesielt takknemlig og imponert over den viktige prekliniske forskningen som ble utført av professor Wendy Maury og teamet hennes ved University of Iowa, som oppdaget den viktige rolle som AXL har for EBOLA og SARS-CoV -2 ved å øke infeksjon og overlevelse i vertsceller. Hennes arbeid demonstrerte potensialet til bemcentinib som en mulig behandling for virus som COVID19. Jeg takker også for og anerkjenner den utrolige innsatsen som ble gjort av BerGenBio-teamet, sammen med Tom Wilkinsons sin gruppe ved University of Southampton og IQVIA, for å sette denne viktige studien i gang så raskt som mulig.

I likhet med andre selskaper som opererer innenfor helsesektoren, ønsker vi å forbedre liv og behandlingsalternativer for pasienter i hele verden. Denne studien vil være viktig ikke bare for COVID-19 pasienter, men skal også tjene til å stadfeste bemcentinib ytterligere som en lovende behandlingskandidat for andre aggressive sykdommer.»

Vi ser frem til å holde dere alle oppdaterte når vi fortsetter med studien, med håp om at bemcentinib kan bidra til den globale innsatsen for å finne en effektiv behandling for COVID-19.

6 Likes

noen med link til presentasjon??

1 Like

Steike! Problemet nå er å kjenne på høydeskrekken, gikk inn i BGBIO, vært med ned en tur og er nå på +120%… Ikke de største summene, men alikevel… Aldri feil å ta gevinst, men man vil jo ha mer… Får prøve å holde meg kald ihvertfall ut dagen…

1 Like

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20200429_9

1 Like

Hva blir sagt? Kursen reagerer en del ned ser jeg

Når en av aksjene dine har gått over 150 K på en dag er det ikke like lett å trade de andre for små lapper…

1 Like

This is the nuts, jeg kjøper mer. Det bør bli mulig å komme seg inn, på Oslo børs tar alle gevinst.

1 Like

Begynner rekruttering denne uken!

3 Likes

Blir spennende å se hva som kommer fra analytikerkorpset utover dagen.

1 Like

om jeg hørte riktig, 1-2 mnd estimert for inkludering av alle 120 pasienter.

1 Like

…og antas ferdig rekruttert i løpet av 1-2 mnd

1 Like

Ikke tema å selge her nå. Jeg økte nettop med 9K. Litt jokking nå før videre opp er min spådom …

5 Likes

Utrolig spennende å høre om lungekreftpasienten med COVID19 infeksjon som var på bemcentinib! Bare en pasient, men lovende at symptomene var så milde i en pasient med så mange comorbiditeter!

13 Likes

Kjøpt
Først på 47, ræva timing
Så påfyll på 39.4

Er ingen trader for å si det mildt :smiley:

10 Likes

Jeg gjorde noe ala det samme; 45 og 37,50. Tenkte i utgangspunktet en trade, noe jeg ikke har erfaring med; men holder meg til gammel strategi og tenker istedenfor long. :slight_smile: Dette virker jo veldig spennende, og helt rått for norsk biotek!

4 Likes

Ble revet med selv og kjøpte på 52. Fylte på litt på 37 nå :+1:

2 Likes

Hvordan er bivirkningsprofilen til bemcentinib? Mulig med en betinget godkjenning etter fase 2?

1 Like