Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Ingen alvorlige bivirkninger. Vel tolerert av svært syke pasienter :+1:

9 Likes

Sa han fullrekruttert ila 2 uker?

Vanskelig morgen dette her, kunne jo ha tjent mye om jeg ikke hadde røket på en dum stoploss sist uke. Nå svelger jeg den bitre pillen og kjøper meg inn igjen.

Rationalet bak virkningsmekanismen for bemcetenib virker solid. Det er iøvrig et solid drevet selskap, hvor det ikke har vært så mye uro som i visse andre på OB (ser på deg nano). De har jo i tillegg meget lovende resultater i lungekreft, som vil tilføre ytterligere verdi.

1 Like

1-2 mdr

1 Like

Takk for svar.

Hvem står for selve produksjonen av Bemcentinib og hvordan er skalerbarheten på kort sikt?

1 Like

Nå må Mohn holde Trump på avstand slik som Angela Merkel måtte da Trump nærmest forsøkte «kjøpe» det tyske biotekselskapet.

Hvem kjøper i Bergenbio nu? Mohn eller andre store aktører i biotek? Omsatt 4 millioner aksjer

God webcast? Og vekker det internasjonale aktører? Skal ikke se bortifra at amerikanske investorer når de våkner tar en «titt» på Bergenbio?

1 Like

De har vel inngått avtale med et Indisk firma for ikke så lenge siden mener jeg.
Selve pillen er lett å produsere så vidt jeg har inntrykk av og vil sikkert kunne lisensproduseres flere steder i verden. Jeg prøvde å spore kostnaden i regnskapet i 2017 når de oppgav at de hadde produsert 10kg, men det var ikke mulig å spore. Så det er nok en relativt enkel og billig prosess tror jeg.

3 Likes

Fantastisk dag.

Kjøpte mer nå på 37,5, no brainer :sunglasses:

2 Likes

Noen som fikk med seg webcast. Så det var link og hovedoppslag på VG.no.

Noen som har erfaring med biotekselskap som dette i USA og verdsettelse? Og noen som tror amerikanske aktører når de våkner i USA vil kjøpe Bergenbio poster? Anyone s guess. Ikke godt å si. Ender dagens eventyr på ATH ( over 50kr?)?

Kjenner ikke godt til Bergenbio men ser kursen var over 50kr i 2018.

1 Like

Hvem kunne komme med kursmål?

2 Likes

BGBIO: VENTER TIDLIG DATA INNEN EN TIL TO MND -GABRA

Oslo (TDN Direkt): BergenBio håper å begynne med Bemcentinib-studier i nær fremtid, potensielt denne uken. Selskapet venter samtidig å ha rekruttert alle pasienter og motta tidlig data innen en til to måneder.

Det sier medisinsk sjef i BergenBio, Hani Gabra, på en presentasjon onsdag.

Tirsdag kveld ble det kjent at BergenBio-produktet Bemcentinib er utvalgt til å være med i en nasjonal klinisk myndighetsundersøkelse i Storbritannia for å bli testet som mulig behandlingskandidat for Covid-19.

-Jeg håper sterkt at så snart alt papirarbeidet er ferdig, så kan vi begynne med studier, potensielt denne uken, sier Gabra.

Han legger videre til at de forventer at det vil bli en rask rekruttering av pasienter, siden Covid-19-sykdommen fortsatt er ganske hyppig rundt om i Storbritannia.

-Og vi forventer innen en til to måneder og ha rekruttert alle pasientene og være i stand til å se tidlig data, sier han.

Administrerende direktør Richard Godfrey føyer til at selskapet er svært optimistiske og at de håper studiene med Bemcentinib er vellykket, slik at bioteknologiselskapet kan gå videre til fase 3 av ACCORD-studien.

-Og man kan se for seg at den studien også vil rekruttere pasienter og gi en avlesning raskt, sier han.

lars.kjollesdal@tdn.no

5 Likes

ACCORD-studiet, hvor lang tid tager det at godkende og udføre?

1 Like

Ekspressfart ordning?

Av Reuters melding over heter det:

BerGenBio hopes to get an early indication of its drug bemcentinib’s effectiveness in treating the most vulnerable COVID-19 patients, the company said. The drug was originally designed to interfere with a tumour’s ability to suppress the body’s immune response against it.

The company said the trial is part of its participation in the UK’s ACCORD initiative, short for Accelerating COVID-19 Research & Development.

1 Like

Hva mener du med godkjenne? Uansett, slik Rune Skeie sa, så tar slike studier normalt sett 18 måneder å få i gang. Nå har det bare tatt noen uker.

@Jubel Er vel derfor det heter fasttrack :slight_smile:

1 Like

«
Studien er finansiert av det britiske helsedepartementet Department of Health and Social Care (DHSC) og Det britiske forskningsdirektoratet UK Research and Innovation (UKRI).

– Det har gått relativt raskt ut, for å si det sånn. Vi er veldig fornøyd med å være en del av programmet her. Da kommer vi fort i gang med studien og får behandlet folk raskt. Slike studier kan ta 18 måneder å få i gang, nå har vi fått det til på noen uker, sier Skeie.«

1 Like
2 Likes

“Hyper-accelerating clinical trials of medicines in discovery pipelines could be instrumental in saving many lives in the UK and beyond.”

5 Likes

Er faktisk litt spent på morgendagen siden hele Norge vil høre om denne aksjen i kveld.

5 Likes