EDIT: Selskapet har hatt en høyere kursmål tidligere, da etter slipp av lovende data på lungekreft. De resultatene er ikke dårligere nå, men de har COVID19 og mye annet i pipelines i tillegg så kan lett være priset til det dobbelte. Slår denne studien positivt ut så er det jo en game changer og jeg gidder jeg ikke legge ut kursmål en gang for det blir så høyt at det er tullete.
Slettet at MCAP har vært høyere før, for jeg tror faktisk ikke det har vært det uten at jeg kan sjekke i farta.
Hvis dette virker så går jo aksjen minimum 10-gangen fra her, så å drive og trade i denne kan bli risikabelt. Har ikke lyst til å gå glipp av den turen.
Jeg har frem til i dag ikke seriøst vurdert å gå inn i BGBIO, men dette blir spennende.
Solgte drøyt halvparten i Hunter i går, lempa ut resten i dag og kom inn på ca 39 kroner.
Tror vi på videre oppgang i morgen? Det blir jo meget til hype i denne aksjen midt i en coronakrise som de fleste ønsker vaksinert bort. Mulig den går som en rakett, men også mulig den stagnerer? Noen tanker? Jeg tenker å gå for gull, er trossalt sjelden. Får helle leve på graut og fårepølse en stund.
Mye folk som ikke kjenner caset som er inne nå, men vi venter også på spennende data i nsclc (lungekreft) innen vi vet svaret på Covid19, så det er en virkelig eksplosiv materie nå.
HODL
Slo raskt opp i Wikipedia for den første av disse to - Acalabrutinib - for bl.a. å se hva den brukes på.
“Medical uses
It is used to treat a type of non-Hodgkin lymphoma known as mantle cell lymphoma. It is unclear if it results in improved outcomes as of 2019. It is also being used as a potential treatment for COVID-19 in the UK.”
Merket meg også under Economics hva Big Farma er villig til å gi for spennende selskap med et produkt allerede etter “initial clinical trials” (40 milliarder NOK) og nye 30 milliarder hvis godkjent i USA og Europa. Spennende tall å merke seg også med tanke på andre norske bioselskaper…
"Economics
It was developed by Acerta Pharma. After promising results for CLL in initial clinical trials, Astra Zeneca purchased a 55% stake in Acerta Pharma for $4 billion in December 2015, with an option to acquire the remaining 45% stake for an additional $3 billion, conditional on approval in both the US and Europe and the establishment of commercial opportunity.
Remdesivir is not yet licensed or approved anywhere globally and has not yet been demonstrated to be safe or effective for the treatment of COVID-19. Spørs, har den like god effekt og oppside?