Betyr ikke at andre medisiner blir overflødige selv om Remdivisir har positive resultater. Er nok en del å gå på for å kunne gjøre effekt enda bedre.
Det vil uansett være plass til mange medikamenter. Utrolig imponert over BGBIO - og om den klarer å holde seg omkring 40 kr ved close idag …
“The overall study itself has little or no scientific value since all patients are receiving the drug,” said Steven Nissen, the chief academic officer at the Cleveland Clinic
“The study, as designed, is essentially useless and cannot be used by the FDA for consideration of remdesivir for approval to treat coronavirus,” Nissen said.
Can we go back to 45 now?
Langt derifra. Er ikke slik at en ting utelukker den andre. Kanskje en kombinasjon?
Ettersom Bemcentinib har egenskaper mot fibrose, så kan kanskje disse egenskapene også spille en rolle i lungeskadene etter Covid 19?
Det er andre data som kommer i dag. Fra artikkelforfatteren av artikkelen du referer til på Twitter:
BGBIO sin Bemcentinib får uannsett en eksponering uten like nå, og potensialet er jo bredt!
Remdesivir ser ikke ut som en mirakelmedisin, det er ikke som de spretter ut av sykehussengen akkurat.
Ikke mange dagene siden det var lekkasje om at testene feilet. Må vel ha vært Fake news - om ikke de aller siste datene de fikk inn vippet konklusjonen over i positiv retning
Nå har det allerede vistnok vært en negativ studie fra Kina (via WHO?) på dette medikamentet, så vi får se hvor stor effekten er når de faktisk viser noe data.
Jeg tror alle aksjonærer må være klar over at det “blåser på toppene”. Når man har blitt valgt ut til noe som er så “cutting edge” som COVID-19 behandling så vil mulige konkurrenter og vaksiner alltid være et stort tema. Man må nesten bare være glad for at man er i denne situasjonen til å begynne med å ikke bli for stresset av alle rapporter om effekt fra andre medikamenter.
Om det ikke handles så mye fra den store børsen på andre siden av atlanteren, burde man forvente en liten korreksjon da? Sitter og vurderer å snitte ned et par kr om det kommer en økning nå. Vanskelig å si. Korreksjonen kan jo bli brutal for dem som har kjøpt i dag, ser jeg ihvertfall for meg.
Når deg gjelder Covid-19 så vil det jo være rom for flere medisiner og vaksiner, det kommer ikke til å bli en “winner takes all”.
Ja, USA kommer nok ikke flyvende inn i BerGenBio akkurat nå får de er altfor opptatt med studien til Gilead. Vi for se hva som skjer når vi faktisk får sett på resultatene.
Hvor ser du at det kommer mer data i dag? Jeg finner ikke noe annet enn at de har nådd sitt “primary end-goal” med den første studien.
“Gilead expects data at the end of May from the second SIMPLE study evaluating the 5- and 10-day dosing durations of remdesivir in patients with moderate COVID-19 disease.”
USA virker uenige, Gilead opp 4% og faller rolig nedover ser det ut til Ikke akkurat samme stemning som her i Norge ^^
Det er andre data/tegn på data som kom i dag enn det artikkelen du limte inn refererte til. Beklager upresis formulering av meg.
"But the NIAID study, which was not expected to be released so soon, was by far the most important and rigorously designed test of remdesivir in Covid-19. The study compared remdesivir to placebo in 800 patients, with neither patients nor physicians knowing who got the drug instead of a placebo, meaning that unconscious biases will not affect the conclusions. "
Abstract på Asco? Noen hørt no?
Ikke alle går i flokk, Lars. Langt ifra umulig at noen Amerikanerer tar plass her. Ikke nødvendigvis i dag, men i morgen, mandag.
Det er ikke slik Gilead løser dette ene og alene.