Mer som er forrvirrende
Sitatramme
Recruitment is ongoing and is being encouraged across sites in the UK as each arm seeks to enroll around 60 patients to test potential treatments for COVID-19.
Altså ikke 60 + 60 SOC
Mer som er forrvirrende
Sitatramme
Recruitment is ongoing and is being encouraged across sites in the UK as each arm seeks to enroll around 60 patients to test potential treatments for COVID-19.
Altså ikke 60 + 60 SOC
Kan være denne pasienten:
Jo, Standard of Care er også en arm. Og det er en en SoC-arm for hvert legemiddel siden de har ulike inklusjonskriterier.
Det er jo på en måte riktig at det bare er 60 som tester hver av de nye medisinene, selv om det i tillegg kreves 60 som får placebo.
Men merket meg også denne, som kanskje kan tolkes som at tidlige tegn på effekt kan gjøre at en medisinen går over i fase 3, kanskje uten at alle 60+60 er fullført(?) :
"As more patients are recruited to ACCORD, and we see results from the treatments being trialled, we can rapidly advance the most promising through phase 2 clinical trials into the NHS.”
Er bare å fylle opp aksjesekken. Dette går jo mye raskere enn fryktet, virker det som.
Uansett, så vil dette gå rimelig kjapt. Personlig tror jeg det har tatt «lang» tid å sette opp studiet. Etterhvert som alle sykehus er operative, og personell veiledet om å trykke på, så tror jeg det går fort. Bemcentinib er satt til å være først, og da er det slik. Personell begynner ikke å bryte protokoll. 3 pasienter pr sykehus pr uke gir 120 stykker på 5 uker. 2 paienter pr uke gir underkant av 8 uker. Korte tidslinjer uansett…
I såfall er det vel en av de to medisinene til AZ som er med i ACCORD :
“Last week at BRI we also recruited the first patient in the UK for a trial to test whether a new drug made by AstraZeneca is safe and effective”.
Vet ikke om denne har vært postet tidligere. Beskriver protokollen:
https://www.uhs.nhs.uk/Media/Southampton-Clinical-Research/COVID-19/ACCORD/ACCORD-2-master-protocol.pdf
Ja. Det er det. Den andre til AZ er Bruton kinase inhibitor. Som forøvrig er testet tidligere sammen med annen axl hemmer. Tilfeldig?
Aha. Spennende.
Jeg finner ikke at det er forskjellige kriterier for de ulike armene.
Dette forteller meg at SOC-armen kan innrulleres separat og at vi kun trenger å konsentrere oss om 60 pasienter i bemcentinib-armen.
Det innrulleres 1:1:1:1:1:1:1 hvor den siste er Standard of care for pasienter på skalaen 3 til 5.
Protokollen for Bemcentinib
https://www.uhs.nhs.uk/Media/Southampton-Clinical-Research/COVID-19/ACCORD/ACCORD-2-example-sub-protocol.pdf
Inneholder også BACKGROUND/RATIONALE IN SUPPORT OF BEMCENTINIB FOR COVID-19 med bl.a. Professor Wendy Maury’s analyse
Det du viser til der er master protokollen, i tillegg er det sub-protokoller som har like ulike krav til hver av medisinene. Her er f.eks. eksklusjonskriterier nevnt kun for bemcentinib :
Additional exclusion criteria that are specific to the sub-protocol ACCORD-2-002:
12. Inability to swallow capsules (administration via nasogastric tube is permitted)
13. Current treatment with any agent known to cause QT prolongation. See Appendix 2 for list of relevant medications. The treatment can be discontinued, with sufficient time (5 half-lives) for washout, to allow inclusion of the patient.
14. Screening 12-lead ECG with a measurable QTc interval according to Fridericia correction (QTcF) >450 ms
15. Clinically significant hypokalaemia. Individuals who do not meet this criterion may be rescreened once.
16. Therapeutic anticoagulation with vitamin K antagonists. Note: Patients receiving low doses prescribed to maintain the patency of venous access devices may be included.
17. Previous bowel resection that would interfere with drug absorption
https://www.clinicaltrialsregister.eu/ctr-search/trial/2020-001736-95/GB
Mener du at de innrullerer 60 SOC-pasienter for hver arm på grunn av disse eksklusjonskriteriene?
Ja, jeg oppfatter det slik.
Jeg forstår det som om pasientene er like nok til at de randomiseres inn i enten en av armene eller SOC. Hvis ikke ville det ikke stått equal randomization.
Fornybarkrakk - jeg tror faktisk jeg blir enig med deg etter å ha sett mer på den figuren… Kun en SoC control Arm 
Ser også ud som om bgb er færdig hurtigere end vi regner med. Så 19 Mai, var måske fpd.
Niks. De hadde aldri ventet to uker med å melde det. Første pasient dosert i helgen som var tenker jeg.
Ser at det i denne protokollen står oppgitt en mye sterkere dose Bemcentineb …
Bemcentinib will be administered as a 400 mg oral loading dose on Days 1, 2, and 3, followed
by 200 mg once-daily oral maintenance dose for 15 days with the possibility of extension to
21 days for in patients at the discretion of the clinical investigator.
enn i denne protokollen står det kun 100 mg dose :
https://www.clinicaltrialsregister.eu/ctr-search/trial/2020-001736-95/GB
Har andre tester med Bemcentineb tidligere vært kjørt med doser opp til 400 mg. ?