EGF er 19. juni. Må eie aksjer den 12. for å ha stemmerett.
Det er jo kjempe bra nyheter! Når de har så rask tilgang på brasilianske pasienter må det være mulighet for å også utvide ACCORD dit. Akkurat det jeg etterspurte!
Siste uken nå har MORGAN STANLEY akkumulert aksjer, hver dag. Nordmenn selger og amerikanerne kjøper oladunk
De takker og bukker for billige aksjer.
Noen her som har fulgt veldig nøye med på hva slags info som har blitt skrevet om ACCORD studiet i medier og slikt, angående rekruttering og slikt for de forskjellige medisinene?
Leste denne artikkelen og synes det var noe mistenkelig. 28. April be ACCORD annonsert, og at Bemcentinib var først ut. 6. mai ble første pasient rekruttert (men er jo mulig den fikk standard of care), på University Hospital Southampton NHS Foundation Trust 2. juni kom pressemeldingen om at bemcentinib hadde blitt dosert til første pasient på University Hospital Southampton NHS Foundation Trust. Og fra artikkelen 4 Juni ser vi at alle armene har “enrolled” pasienter nå.
Bemcentinib høres jo dermed mer “sist ut” enn “først ut”, ELLER så ble første pasient dosert for lenge siden med bemcentinib men ikke offentliggjort før nå… Og at det er samme sykehus som rekrutterte første pasient, som doserte første pasient med bemcentinib på toppen gjør jo mistanken enda større.
Men, jeg vet ikke noe om slikt og godt mulig jeg har misforstått noe. Hva tror dere folkens
Dette er jo fra hjemmesidene til det engelske helseinstituttet NIHR som står bak hele studien, så det er liten grunn til å tvile på hva de skriver. Tydelig at det er rekruttert en første pasient et sted den 6. mai og et annet sted 19. mai - og da må det nødvendigvis være med noe annet enn Bemcentinib. Får håpe ikke disse da har fått et forsprang på Bemcentinib som startet 2. juni…
Vi kan nok heller ikke anta at de andre må være startet kun med en SoC behandling, de er med i en randomisert studie og da skal de like gjerne kunne ha fått en ny medisin som en placebo.
Sitatramme
Further patients were then recruited onto the other three arms including patients at Bradford Teaching Hospitals NHS Foundation Trust and Pennine Acute Hospitals NHS Trust.
Må vel bety at pasienten på University Hospital Southampton NHS Foundation Trust fikk bemcentinib 6. mai og at FPD ble børsmeldt først nå?
Enig i at det er forvirrende, men kan heller ikke tenke meg at BGBIO har sent ut pressemelding om fpd den 2.juni, mens virkelig dato var tidligere …
Det er mulig, men noe bullish? De sier ingenting om når pasienten ble dosert i pressemeldingen.
today announces that dosing has commenced in the UK Government-backed Phase II clinical trial assessing bemcentinib in hospitalised COVID-19 patients.
The first patient has been dosed with bemcentinib at the University Hospital Southampton NHS Foundation Trust.
Det gir jo et svar på hvorfor de kan si dette i samme melding:
BerGenBio anticipates that top line data will readout later in the summer.
Mer som er forrvirrende
Sitatramme
Recruitment is ongoing and is being encouraged across sites in the UK as each arm seeks to enroll around 60 patients to test potential treatments for COVID-19.
Altså ikke 60 + 60 SOC
Kan være denne pasienten:
Jo, Standard of Care er også en arm. Og det er en en SoC-arm for hvert legemiddel siden de har ulike inklusjonskriterier.
Det er jo på en måte riktig at det bare er 60 som tester hver av de nye medisinene, selv om det i tillegg kreves 60 som får placebo.
Men merket meg også denne, som kanskje kan tolkes som at tidlige tegn på effekt kan gjøre at en medisinen går over i fase 3, kanskje uten at alle 60+60 er fullført(?) :
"As more patients are recruited to ACCORD, and we see results from the treatments being trialled, we can rapidly advance the most promising through phase 2 clinical trials into the NHS.”
Er bare å fylle opp aksjesekken. Dette går jo mye raskere enn fryktet, virker det som.
Uansett, så vil dette gå rimelig kjapt. Personlig tror jeg det har tatt «lang» tid å sette opp studiet. Etterhvert som alle sykehus er operative, og personell veiledet om å trykke på, så tror jeg det går fort. Bemcentinib er satt til å være først, og da er det slik. Personell begynner ikke å bryte protokoll. 3 pasienter pr sykehus pr uke gir 120 stykker på 5 uker. 2 paienter pr uke gir underkant av 8 uker. Korte tidslinjer uansett…
I såfall er det vel en av de to medisinene til AZ som er med i ACCORD :
“Last week at BRI we also recruited the first patient in the UK for a trial to test whether a new drug made by AstraZeneca is safe and effective”.
Vet ikke om denne har vært postet tidligere. Beskriver protokollen:
https://www.uhs.nhs.uk/Media/Southampton-Clinical-Research/COVID-19/ACCORD/ACCORD-2-master-protocol.pdf
Ja. Det er det. Den andre til AZ er Bruton kinase inhibitor. Som forøvrig er testet tidligere sammen med annen axl hemmer. Tilfeldig?
Aha. Spennende.
Jeg finner ikke at det er forskjellige kriterier for de ulike armene.
Dette forteller meg at SOC-armen kan innrulleres separat og at vi kun trenger å konsentrere oss om 60 pasienter i bemcentinib-armen.
Det innrulleres 1:1:1:1:1:1:1 hvor den siste er Standard of care for pasienter på skalaen 3 til 5.
Protokollen for Bemcentinib
https://www.uhs.nhs.uk/Media/Southampton-Clinical-Research/COVID-19/ACCORD/ACCORD-2-example-sub-protocol.pdf
Inneholder også BACKGROUND/RATIONALE IN SUPPORT OF BEMCENTINIB FOR COVID-19 med bl.a. Professor Wendy Maury’s analyse