Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

BERGENBIO ANNOUNCES POSITIVE interim CLINICAL AND TRANSlaTIONAL DATA from Phase II trial of BEMCENTINIB IN COMBINATION WITH KEYTRUDA[®] IN checkpoint inhibitor refractory NSCLC PATIENTS

23 Likes

@Bob_le_Plast

Hehe :grin:

12 pas, 7 av disse axl-positive og av de hadde 6 en positiv respons. Fint for respondentene, ikke så fint for de resterende. At nesten 50% av pas ikke har effekt pga at de er negative er ikke en høydare akkurat.

Hadde pasientene vært pre-behandlet med oncos102 hadde de resterende 5 også blitt axl-positive :wink:

4 Likes

Man har da vært klar over at det ikke funker for den ca halvdelen som er AXL- fra tidenes morgen???

AXL+ er jo noe som har gitt en dårligere prognose, med andre ord raskere sykdomsutvikling og død, ikke noe man vil fremprovosere.

1 Like

Ja, men hvis man da drar sammenligning til trvx, så er ikke dette noe som skal sende kursen til værs da problemstillingen er svært lik ukas mld i mesoteliom.

1 Like

Tror du skal glemme TRVX, det er et “skadet” case for mange investorer etter mange års venting.

Dette tror jeg fagfolk vil være veldig happy med og forhåpentligvis få Merck sin attention også.

2 Likes

Kan godt hende,og jeg refererte til trvx siden det var ukas case.

Men igjen, 50% av en populasjon som var cpi refractory responderte pos med lengre mPFS. Bra for respondentene men for indikasjonen sin del kun et helt greit resultat. Det er ingen løsning i sikte, desverre.

1 Like

Vel, Bemcentinib er medisin for axl-positive. Dette er kjent.
6 av 7, jo det er høydare :ok_hand:

3 Likes

Ja, det er en forbedring for en populasjon innen indikasjonen. Veldig “nisjete” men for all del :slightly_smiling_face:

Lever godt med en 50% “nisje” når vi snakker om NSCLC :muscle: :sunglasses:

1 Like

Sammenligning av resultater må være relevant likevel slik Bob gjør.

Begge baserer seg på biomarkører, immunaktivering og populasjoner som ikke responderer. Temmelig likt i fugleperspektiv spør du meg

1 Like

Hvis du kaller det nisje å virke på 50 % av en pasientgruppe med 1,7 millioner døde hvert år så skal jeg gi meg der…

6 Likes

Godt poeng. Dog særdeles utsatt hvis det kommer konkurrerende behandlinger der de resterende 50% av pas ikke trenger tenke på axl.

Men for all del, jeg plukket kun opp en hanske :slightly_smiling_face: lykke til i morgen!

2 Likes

Ser at det er en interim avlesning. Får det noen konsekvenser i godkjenningsløpet? Eller er det bare en avlesning for å se om det er noen vits å fortsette undersøkelsene?

En PR som var forventet, men hadde håpet på flere. Siden flere som har stabil sykdom (SD) fortsatt får behandling så er det mulig at flere kan bli PR etterhvert.

Det viktigste er uansett er at man ser en forskjell mellom cAXL+ og cACL- i forhold til mPFS i CPI refractory (cohort B), og mOS og mPFS i cohort A.

Det kan sies så enkelt som dette:
Ca 50 % av lungepasienter er positiv for AXL.
AXL er en markør som betyr dårlig prognose for pasienten.
Bemcentinib hemmer AXL.
I BerGenBio sine studier hvor de behandler med bemcentinib så har de AXL positve BEDRE prognose i forhold til AXL negative målt med regulatoriske og kliniske endepunkt som mPFS og mOS.

Så ikke som mange respondere som man kunne håpe med utrolig bra med så høy disease control rate (DCR) som tilsier klinisk nytte for pasienten.

21 Likes

Hva mener du her?
Fram med teskje :smiley:

Hadde håpet på høyere andel PR, men siden så mange har SD så blir fortsatt graden av kliniske nytte høy og dermed også mPFS. mPFS og mOS er det viktigste.

Så lav ORR var litt minus for meg, men høy klinisk nytte og mPFS var STORT pluss for meg.

14 Likes

NÅ er jeg ikke sikker på hvor mange potensielle behandlinger bemcentinib kan brukes for ( i tillegg til de de har allerede), men generelt sett så burde det være et veldig bra supplment å bruke for selskaper som utvikler nye medikamenter hvor det kan være noe tvil rundt det om de klarer 20% forbedring som er typisk det en forventer for å gi godkjenning. Om de da får studie i sammen med nye legemidler så vil det kunne teoretisk sett gi tryggere vei til en godkjenning og større verdi for eventuelle partnere. I tilegg med større effekt på pasienter så vil en antakeligvis trenge færre pasienter og kortere tid til en eventuell godkjenning, så disse partnere vil da kunne ha svært god nytte av å kombinere sammen med bemcentinib økonomisk. Det er nok også en viktig grunn til at de har en såpass stor pipeline og antall indikasjoner med partnere allerede.

3 Likes

Jeg mener Richard Godfrey i dagens presentasjon, langt på vei sa at dette blir det medisin av, basert på de data som ble framlagt.

Bgbio har en rekke ganger presisert at nedslagsfeltet til Bemcentinib sannsynligvis er svært bredt. Derav antallet studier finansiert av andre selskaper. Her kan listen fort bli veldig mye lenger.

BergenBio selv har kun fokusert sine ressurser hvor behovet og markedet er størst.

Antallet utlisensierings avtaler kan bli drøyt i framtiden.

Skulle Bemcentinib gjøre reint bord i ACCORD også… Vel, hva skal man si uten å framstå som årets hauser?

12 Likes