Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Bgbio betaler for studiet av egen lommebok. Hadde de ikke sett effekt så hadde de slukket brannen .

4 Likes

Jeg ser flere utfordringer med dagens melding.

Den handler om sikkerhetsprofilen/konsekvenser vedr bruk av bemcentinib mot covid, og om den er på et nivå som anbefaler fortsettelse av studien i Sør-Afrika/India.
De har fått grønt lys
Det gir at de fortsetter studien.
Og da er de et stykke unna ferdig rekruttert. For å ta det fra den andre enden : hadde de vært nær fullføring av studien, ville det ikke vært noe å “fortsette”.

Accord har vært tydelig på at de avbryter studier med medikament som viser ingen effekt.
Det har ikke Bergenbio vært. Så at de skulle avbryte f.eks halvveis, før data er statistisk signifikant/robust ( jeg antar 60/60 gir et robust datagrunnlag, men at lavere ikke gjør det, derav 60/60) ver lite hensiktsmessig. Dessuten er det “flere tusen parametre” i denne studien. Kanskje har Bergenbio fibrose som et undermål. Da er det like greit å kjøre ferdig hele studien.
Det kan også være at de fleste kostnader er tatt og at det kun er begrenset på gjenværende del.

Jeg likte ikke meldingen idag, for den tyder på at studien faktisk er et stykke unna mål ( som nevnt over - det er ikke noe studie å “fortsette” hvis de er ca i mål)

2 Likes

Nei.
Positivt at safety er ok – det er jo en derisk, men utover det kan man ikke lese annet “mellom linjene” enn at de har rekruttert nok pasienter til å vurdere safety… Det er altfor tidlig til å kunne lese noe som helst meningsfullt ift effekt…

2 Likes

Jeg ser det slik iallefall siden accord fremdeles ruller. Og de velger å fortsette sitt eget studie i tillegg :blush:

3 Likes

Når safety profile er godkjent så tror jeg også det gjør det enklere for leger å anbefale behandlingen. Kan ha en positiv effekt dette på rekrutteringen, samt tydeligvis ikke noe negativt å spore i forhold til resultatene sålangt.

13 Likes

Når CEO uttaler seg meget positivt så bli han brennt. Når CEO uttaler seg iht guidelines phase 1 og2 dreier seg normalt om safety får han beskjed hva sier du nå !! Så …???

BGBIO team stå på!! LYKKETIL!

Screenshot 2021-01-11 at 10.00.20

Sale on news… typical Oslo. Men se på RSI da .

Morsomt som dette utvikler seg.

Lurer på hvor lenge de klarer å holde det nede.
Screenshot 2021-01-11 at 10.39.46

Vel, med redusert risiko så skulle alle solemerker tilsi høyere aksjekurs. Nå er det ikke alltid teorien stemmer med praksis, men selv velger jeg å holde fokus på det fundamentale. Og akkurat server ikke blitt svekket med dagens melding.

3 Likes

Siden protokollen i BGBC020 likner på ACCORD-protokollen så bør pasientene randomiseres til ulike studiearmer fortløpende. Da vil man når man begynner å få data på sikkerhet også begynne å få data for effekt. Men hvor langt man har kommet, sier ikke børsmeldingen noe om. I ACCORD antas det at 54 pasienter er nødvendig i hver arm for å kunne foreta en analyse med 80% teststyrke (80% sannsynlighet for at dataene gir et korrekt svar). For å ha litt å gå på, har man estimert at man skal ha 60 pasienter i hver arm.

En interessant forskjell på ACCORD og BGBC020 er at man i ACCORD skriver at man gir kandidaten sammen med standardbehandling, og sammenlikner med standardbehandling, mens man i BGBC020 eksplisitt skriver at man også sammenlikner bemcentinib alene mot standardbehandling. Det gjør at man i BGBC020 kan se om bemcentinib ikke bare gir en tilleggseffekt, men om bemcentinib alene virker minst like godt som remdesivir. En slik test innebærer i utgangspunktet en risiko for at pasientene som får kun bemcentinib kunne gjort det dårligere, og det blir spesielt viktig å følge med på at dette ikke er tilfelle. Om man har data på at bemcentinib-pasientene ikke gjør det dårligere enn remdesivir-pasientene, så er det i seg selv positivt, siden remdesivir allerede er tatt inn som standardbehandling (fordi den er vist å redusere “recovery time” sammenliknet med placebo).

7 Likes

Og da håper jeg de viser tallene for AXL-positive/negative pasienter da det i kreftbehandlingen har vært utslagsgivende for effekt lurer jeg på om det vil bli tilfellet her også. Det kunne vært veldig bra om de hadde god effekt på AXL-positive og dermed hadde en gruppe hvor Bemcentinib kunne brukes som standard of care. Eier ikke aksjen nå, men tror de har mulighet der. Som vi ser er jo Covid ikke i nærheten av over enda.

Nå er det mulig å måle AXL i blod (sAXL), og nivået skal være relatert til nivået man finner i vevsprøver. I kreftsammenheng er nok AXL-nivået uttrykk for ulike kreftsubtyper. Hos COVID-19-pasienter tviler jeg på at sAXL gir nyttig informasjon hos i utgangspunktet friske personer. Bemcentinib skal også gis relativt tidlig til COVID-19-pasienter, og kan kanskje virke forebyggende, og med lite bivirkninger gjør man sannsynligvis liten skade ved å gi det en gang for mye enn en gang for lite. For BGBIO vil det mest lønnsomme i første omgang være å få etablert bemcentinib som en tidlig standardbehandling, evt som et alternativ til remdesivir, før man deretter hos de som likevel blir sykere gir de betennelsesdempende medikamentene (korticosteroider og tocilizumab).
Så får vi se om den nye muligheten som har åpnet seg, for at bemcentinib kan forhindre lungeskader på lengre sikt, vil bli fulgt opp i en investigator-sponset studie. Med det store antallet COVID-19-pasienter kan dette bli viktig. Kanskje vil sAXL bli mer relevant i denne sammenheng, om AXL-nivået viser seg å kunne brukes som en markør på en pågående fibroseprosess som kan motvirkes av AXL-hemmere.

Edit: Mykle: sAXL skal visst også ha en rolle som markør ved andre sykdommer enn blodsykommene, https://doi.org/10.1371/journal.pone.0227187. Så det er mulig den kunne være relevant i forbindelse med fibrose. Men neppe aktuelt å måle sAXL i akuttfasen av COVID-19…

3 Likes

sAXL brukes kun som markør på AML og MDS.
For NSCLC er det en tosidig (composite) markør - cAXL. Her ser en på AXL både på tumor og immuneceller (forøvrig en biomarkør Dr. Krebs sier han aldri har sett lignende innen NSCLC)
AXL uttrykkes sterker i visse organer i kroppen, og lungene er et av dem. Tror likevel ikke det ville være tid til biomarkøranalyser ifm. Covid…

1 Like

Sars-cov-2 bruker axl til å penetrere celler. Alle har axl i større eller mindre grad.
Det er ikke noe som heter “axl positive pasienter” mtp covid.

2 Likes

BERGENBIO PRESENTING AT VIRTUAL INVESTOR CONFERENCES

3 Likes

3 Likes

Kommer top-line data fra Covid fase 2 studiet i Q1 2021 ifølge CEO på Solebury Trout Management Access Event presentasjonen :slight_smile:

20 Likes

BERGENBIO TO PRESENT UPDATES FROM ONGOING PHASE II BEMCENTINIB COMBINATION STUDY IN REFRACTORY NSCLC AT WCLC 2020

12 Likes

Overall, bemcentinib in combination with pembrolizumab was well-tolerated and shows promising clinical activity in relapsed lung cancer.

2 Likes

BERGENBIO PRESENTERER OPPDATERINGER FRA DEN PÅGÅENDE FASE-II BEMCENTINIB KOMBINASJONSSTUDIEN I IKKE-SMÅCELLET LUNGEKREFT (NSCLC) PÅ WCLC 2020

3 Likes
6 Likes