Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Samtidig som vi alle venter på positive nyheter vedrørende effekt, så kan man jo snu meldingsinnholdet litt på hode. For komiteen sin oppgave er mer enn kun å vurdere sikkerhet. I henhold til meldingen skal komiteen også « assessing the efficacy and safety of bemcentinib for the treatment of hospitalised COVID-19 patients in South Africa and India».
Og litt lenger nede i meldingen står det: «The iDMC will continue to assess the safety data and critical efficacy endpoints of the trial, as it progresses»
Det samme stod det i meldingen datert 11 Jan 21.
Følgelig må vi kunne slå fast at komiteen ikke bare har funnet behandlingen sikker, men heller ikke at forsøkene hittil tilsier at critical endpoints ikke vil bli nådd. For om så var tilfelle ville komiteen måtte ta grep.

Så dersom man leser en smule mellom linjene så er dette nok en positiv melding og at Bemcentinib har effekt mot covid-19. Spørsmålet vi enda ikke har fått svar på er hvor god effekten er.

6 Likes

Det er opplagt en positiv melding, men samtidig kan det vel stilles spørsmålstegn med hvor langt de er kommet i rekrutteringen.

4 Likes

Min konklusjon er at dette går rimelig tregt, med tanke på alle de tusener av Covid-19 pasienter man til enhver tid har i S. Afrika og India.
Blir på en måte den samme tregheten man har sett i UK.

Blir ikke det en noe enkel analyse? Pasientene skal passe inn i den protokollen som studiet styres etter, og jeg tror ikke BGBIO er det eneste selskapet som gjennomfører studier. Dvs alle som er smittet av Covid-19 kan ikke sees på som potensielle.

Er mer komfortabel med at BGBIO gjør dette etter gitte og satte standarder, og at vi får et end point man ikke kan trekke i tvil.

Jeg tolker dagens melding som utelukkende positiv - det er fortsatt ingen bivirkninger for studien siden sist gang - fortsett rekruttering og dosering.

12 Likes

Sikkerheten vurderes vanligvis på forhåndsbestemte tidspunkt i kliniske legemiddelstudier så ny vurdering tilsier vanligvis at studien går sin gang.

Safety går foran alt, er det økt risiko for pasientene som får medisin avbrytes studien (kan også avbrytes dersom studiemedisinen åpenbart er bedre enn det den sammenlignes med men det er svært sjelden dette forekommer) og at studien går videre er det vi alle håper på, da nærmer det seg.

5 Likes

Det forteller oss vel at studien ikke er ferdig innrullert?

Åpenbart ikke ferdig innrullert nei.

1 Like

Det forteller oss vel også at studien kjøres litt som en fase 1/2 studie, hvor de tvinges til å stoppe opp et par ganger for å overvåke safety, før de kan rekruttere resten av pasientene.

Hvis dette er tilfellet så lurer jeg veldig på hvor mange som mangler i rekrutteringen, og hvor fort dette går.

Det er ikke en fase 1/2-studie: “Experimental (first-in-human) agents will not be considered as candidate agents for ACCORD-2, but will instead be considered for inclusion in the separate, but linked, Phase 1/2 platform study, which will first determine the dose and assess early activity and safety signals for later consideration for inclusion into ACCORD-2”.
I begge trinn i ACCORD-2 vil man evaluere både safety og efficacy.

Realize_1: Studien i S-A/India skal være lagt opp etter modell av ACCORD-2, og det var vel grunnen til at det var mulig å få den godkjent såpass raskt.

2 Likes

Er studiene identiske med accord-2?
Meldingen gjelder vel Bergenbios egen BGBC020?
Multiple: takker!

Har muligens blitt postet før, men her ser vi godkjenningen av studiet i India med alle sites og betingelsene. Bet meg fast i at monitoring committee skal be studien avsluttes ved for dårlig rekruttering eller at de ikke ser effekt. Det mest positive de kan si er videreføring av studien som den er, så vi kan være glade hver gang de meldingene kommer. :slight_smile: Data monitoring committee - Wikipedia

https://cdsco.gov.in/opencms/resources/UploadCDSCOWeb/2018/UploadCTApprovals/85%20Ct-90-20-IQVIA-CTNOC.pdf

17 Likes

Håper på resultater av norsk coronamedisin om kort tid

6 Likes

Er det mye forskjell på disse to setningene??

2 Likes

Må være noe som gikk tapt i oversettelsen.

Om den testen gir positive resultater så blir det en spennende vår.

For ikke å si innbringende…

2 Likes

Må ikke selge for tidlig nå da Londonmannen …:slight_smile:

Nei, jeg har ingen intensjoner om å selge BGBIO. Denne har jeg hatt tro på lenge, primært som kreftmedisin, men etterhvert som tiden har gått og forsøkene med BEM mot covid-19 ikke er blitt terminert, har jeg fått stadig sterkere tro på at de også vil lykkes på dette området. Og den dagen de rapporterer positiv effekt mot Covid-19, da blir vi løftet ut i stratosfæren i løpet av kort tid!

10 Likes

BERGENBIO ASA: RESULTS FOR THE FOURTH QUARTER AND FULL YEAR 2020

6 Likes

Med samme gjennomsnittlige cashburn-rate som de har hatt siste år så har de penger på bok til over tre års drift etter siste emisjon. Regner med fase 3 koster litt å sette i gang (royalty til Rigel trigges vel her også for første igangsatte fase3-studie for BEM om jeg ikke husker feil?) men om de samtidig knytter til seg en partner til dette (Merck for (edit: ikke AML men NSCLC) f.eks hadde jo vært gull) så bør det iallfall ikke stå på økonomien?

13 Likes