Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

I only got to tune in from the last slide and the Q&A. Before i go back and listen, any thoughts from people here?

The presentation was probably as expected. Gave a brief summary of their current studies and what lies a head. He mentioned that an additional study on COVID-19 might be needed as the current ones were broad.

They also seem to be planning to scale up the production of the drug for future P3 studies and commercialization. I think the drug could be stored for up to 3 years.

3 Likes

Registrational study seems underway for AML (under serious consideration). They will inform the market when they have a plan forward.

Top line data for Keytruda combo will come.

The top line clinical data for Covid-19 will dictate more directed trials and maybe emergency approval. The discussion itself indicates that Bemcentinib is efffective as I understand it. And new to me is that they have production facilities in 3? countries and can ramp up production for stage 3 and early commercialization.

And the slides and comments were largly out of sync :slight_smile:

6 Likes

Oslo (TDN Direkt): Bergenbio antar at selskapet vil trenge litt mer data etter fase 2 for å kunne få en hastebruksautorisasjon for bemcentinib som behandling mot covid-19.

Det sier konsernsjef Richard Godfrey i Bergenbio under spørsmålssesjonen på selskapets kvartalspresentasjon onsdag.

• Men alt avhenger av dataen vi får fra fase 2, presiserer konsernsjefen.

Videre sier konsernsjefen at de har hatt og fortsatt har samtaler med selskapets leverandører om det skulle kommet en kraftig økning i etterspørselen.

• Det er ikke til å legge skjul på at det vil bli utfordrende, men ingenting er umulig, og spesielt ikke i disse pandemi-tider, sier Godfrey.

Konsernsjefen får også spørsmål om hva planene er etter at selskapet presenterer data fra fase 2 i covid-19-studien mot slutten av første kvartal 2021. Han sier at både akkord-studien og deres studie er veldig bred, noe som gjør at Bergenbio må vente på dataen og se hvilke læringsmomenter som ligger i de.

• Som nevnt tidligere er min antagelse at en ytterligere studie er nødvendig for å bekrefte rollen, funksjonen og fordelen bemcentinib har på en mer presis populasjon, som mer klart definerer endepunktene. Vi må vente på data for å guide oss videre, understreker Godfrey.

Lars Henrik Bjerke Lars.Henrik.Bjerke@tdndirekt.com

8 Likes

Kult at de svarte og børsmelder midt spørsmål om EUA. Var nok flere som håpet at denne skulle gå seg til ved denne studien.

1 Like

BerGenBio ASA: Primary Insider notification

38 Likes

Kan også være at analytiker har byttet beite, men det interessante er hvis DNB benyttes som rådgivere i en eller annen prosess, og således ikke kan stå med begge bena i hovedretten

1 Like

Falsk alarm, beklager. Meldingen er fra 7. februar 2020.

2 Likes

BERGENBIO TO PRESENT PRECLINICAL COVID-19 DATA AT THE CONFERENCE ON RETROVIRUSES AND OPPORTUNISTIC INFECTIONS (CROI 2021)

32 Likes

Enig!
Det kan hende at de nevner at ‘tidlig kliniske forsøk så langt har bekreftet hypotesen’!

2 Likes

Er dette de dataene som de baserte seg på for å bli med i Accord, eller har hun fortsatt forskningen? Noen som vet?

Det er vel foreløpige tall fra hennes egen studie, slik jeg tolker det.

2 Likes

Disse tallene er ikke presentert før, eller tar jeg feil?

Ser for meg at dette er data fra forsøkene på mus som ble startet i November. Altså nye data som ikke tidligere er presentert.

6 Likes

Passer bra å stille spørsmål i dag :slight_smile:

1 Like

Ja, hvis jeg ikke husker feil handler dette om forsøk på mus for å se om og i hvilken grad Bemcentinib kan virke forebyggende på Covid 19, samt når i forløpet av infeksjonen den virker best. Denne presentasjonen blir kjempespennende. Viser den preventiv virkning vil det være banebrytende.

6 Likes

Ja, og tittelen sier jo i klartekst at det er preventiv virkning.

Slår rett og slett fast i tittelen at Bem “prevents Cov 19 infection”.

5 Likes

Det er jo et bivirkningsbilde her som man må ta hensyn til, så jeg kan aldri tenke meg at det blir en generell profylakse. Men - en tenkt profylaktisk setting kunne jo vært å sette pasienter i gamlehjem/sykehus osv på BEM dersom det blir et utbrudd av Covid-19 på siten. Det kunne vært en risikabel risk/reward.

3 Likes

Ja, eller at den gis så tidlig som mulig etter positiv test for å hindre alvorlig forløp.

Covid har jo en tendens til forverring etter en uke eller deromkring.

Forøvrig virker jo Bem å være godt tolerert med få bivirkninger så langt, heldigvis.

3 Likes

Er dette nye data?