Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

BerGenBio - Mandatory notification of trade by Primary Insider

18 Likes

Mange som lider av dette, et marked en ikke skal kimse av.

5 Likes

Correcto.
Non alcoholic fatte liver disease brer om seg. Hovedsaklig pga fedme-epidemien. USA er jo eksponenten for det, men brer jo om seg i hele den vestlige verden. Respekterer dernest ingen landegrenser.

3 Likes

CCL4 indusert NFLD er den aller vanligste in vivo dyremodellen brukt i forskning på leverinflammasjon. Svært mange utprøvende legemidler har vist effekt i denne modellen, ingen av disse legemidlene har vist effekt i kliniske fase 3 studier i NASH.

Hadde ventet litt med å regne på en rNPV verdi på NASH basert på en in vivo studie.

Under har du et bilde av fase 2 og 3 pipelinen i NASH. Tipper i beste fall at max 1-2 av disse drugs blir godkjent, base case så vil alle feile.

12 Likes

Blir jo veldig spennende. Det jeg liker best med Bgbio og bemcentinib er at så lenge AXL er en framtredende akselerator og eller årsak i den enkelte indikasjon så har bemcentinib etter slt og dømme en positiv effekt.

Så gjenstår det å se.

Hva tenker du?
Om ikke akkurat for denne indikasjonen.

Er generelt personlig varsom med å trekke konklusjoner fra prekliniske studier til klinikk. Den translasjonelle overføringsverdien av dyremodeller er som regel svært begrenset og antatt å være mindre enn 5% når (rule of thumb). Konkret for AXL, er jeg litt skeptisk til at en spesifikk kinase (av mange) skal klare å ha effekt i en så bred skare av indikasjoner som det ofte gis inntrykk av her. Det som betyr noe er fase 2 og 3. Jeg tror BGBIO gjør smart i å holde cancer fokus og vise klinisk proof of concept. Tror covid er helt feilspor.

2 Likes

Sistnevnte har jeg hevdet i snart 2 år😅
Håper jeg tar feil, men det toget anser jeg som gått og snart ankommet sin endelige destinasjon.
Så lenge det er gratis studier i fortsettelsen så er det helt greit for meg. Jo lengre det drar ut jo bedre. Så øker sannsynligheten for at en meldt skrinlegging drukner i en god melding.

Men, det har gitt en ubetalelig pr for Bergen Bil og bemcentinib.

LONG is back :heart:

8 Likes

Fra PDF:
To advance AKT3 as a therapeutic target, an
AKT3-isoform selective allosteric small molecule inhibitor, BGB214, was developed. BGB214
inhibits AKT3 nuclear translocation, EMT-TF stability, AKT3-mediated invasion of breast cancer
cells and reduces tumor initiation in vivo. Our results suggest that AKT3 nuclear activity is an
important feature of AXL-driven epithelial plasticity and that selective AKT3 inhibition represents
a novel therapeutic avenue for treating aggressive cancer.

Definitivt ett nytt produkt, dette er spennende.

3 Likes

Hva er det du ikke finner👏

Sendte avgårde en Mail til selskapet. denne nyutviklingen må vi få vite mer om, kanskje ikke meldepliktig, usikker men høyst int.for oss eiere av selskapet.

2 Likes

Rolig folkens. Ved å kun lese det som er limt inn her så leser jeg at at forskerne har primært vært interessert i å undersøke AKT3 proteinets virkning nedstrøms for AXL. For å isolere AKT3 effekter har de lagd en allosterisk modulator AKT3.

Det de bygger opp her er en mekanisme of action story på hvorfor AXL hemming er viktig og her viser at AKT3 proteinet spiller en viktig nedstrøms rolle av AXL reseptoren.

Tviler på at man ønsker å lage en selektiv AKT3 hemmer, men man ønsker å isolert vise isolert effekt av et av signalveiene i AXL og i dette paperet AKT3 ved hjelp av et lite molekyl. Nå er det trolig uansett bedre å hemme AXL fordi det er andre nedstrøms effektorer også utenom AKT3. Mao så bidrar dette arbeidet til å vise hvordan BEM funker.

Hadde dette vært en drug target og et nytt drug de ønsker å ta videre til klinikk hadde de filet et patent først og man hadde kanskje funnet noe om dette hos selskapets strategi briefing.

5 Likes

Nyutviklet BGB214

Fra før:

BGB324
BGB149
BGB601

Hva er så BGB214, vi vet mer når jeg har fått svar på mail.

For en lekmann er ser jo dette særs spennende ut😊

2 Likes

Jepp, poster det her👍

2 Likes

Fant litt om den her: https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2022.01.17.476632v1?rss=1

1 Like

Ah, stemmer, så den nå. Ser ut som et nytt molekyl de har utviklet ja.

4 Likes

9 Likes

Så nå at du også var på ballen og fikk svar i kveld👌 Riktig som vi antok.

1 Like

La oss også ta det som et godt tegn at det jobbes kveld en tirsdag i januar, mer enn at man ikke jobber effektivt på dagtid - de er i sonen…tidssonen

3 Likes

Meget godt poeng, tenkte ikke over det👍
Samt det faktum at det gikk noen dager. De har viktigere ting å prioritere før investor mas😄

2 Likes

BerGenBio and Oslo University Hospital Announce the AXL Inhibitor Bemcentinib will be Studied in the EU Funded EU-SolidAct trial in Hospitalised COVID-19 Patients

24 Likes